Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Drømmefamiliebil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-12, 18:48   #61
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Det er denne som for tiden er øverst på ønskelista.
Se, Peugeot 3008 hybrid 4 - en hybrid familiebil som også er lekker!




__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 19:37   #62
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Ønskelista er oppdatert. Jeg vil ha denne. Audi Q5.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 19:42   #63
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Det er denne som for tiden er øverst på ønskelista.
Se, Peugeot 3008 hybrid 4 - en hybrid familiebil som også er lekker!


Men den er jo litt liten, da.

Vi har akkurat fått en 508SW og så langt er vi utrolig godt fornøyd. Det er ungene også, mye takket være panoramaglass. Jeg tror neppe vi kommer til å kjøpe bil uten det igjen, tunnelhateren (Knøtteliten) finner seg faktisk i å kjøre bil!

(Det er mildt sagt mange tunneler her vi bor, så å ha en tunnelhater er ikke barebare ...)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 20:09   #64
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Er den liten? Bagasjerommet er kanskje litt lite.
Kanskje er det 5008 som er den familiesuv'en.

Vil så gjerne ha en hybrid....

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 20:57   #65
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

3008 er som Ford Focus, bare på steroider. For liten innvendig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:21   #66
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Jeg føler fortsatt at jeg har Drømmebilen, et år etter at vi kjøpte den.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:53   #67
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

3008 er som Ford Focus, bare på steroider. For liten innvendig.

Aha. For liten da ja...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:57   #68
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Drømmebilen? En med sjåfør.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:38   #69
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Drømmebilen med stor D er en Mercedes R-klasse. Men med en prislapp på godt over millionen er det nok HELT uaktuelt:



Den neste på lista er derimot mye mer oppnåelig. Kjempegod plass i bagasjerommet, og god plass til barneseter. Mazda 6:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 00:44   #70
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Det kommer mye fint i 2012, jeg tror jeg skal ha en hvit bil neste gang, men hvilken er jeg jammen usikker på. *har firmabil og skifter hvert 3. år*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 00:48   #71
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi driver å kikker på en Volvo xc60, vi har xc70, men jeg har lyst på en SUV.
Det er god plass i den, interiøret er lekkert og god å kjøre, men hovedårsaken er SUV og at broren min driver å frister meg med den hver gang jeg er innom han på jobben.....ja så er den hviiit


__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 00:51   #72
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Jeg hadde veldig lyst på SUV en periode, men jeg ser hvor jeg sliter med å komme opp i skiboksen på en vanlig bil, så da ble jeg brått litt usikker. Men man sitter jo høyt og fint i en SUV da, men det fordrer stige om man skal ha skiboks.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 09:14   #73
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Ja, hvite biler kan være noe herk og trenger myyye vasking. Men akkurat nå er hvite biler veldig populært og ikke vanskelige å selge, men det kommer jo til å forandre seg før eller siden.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 09:42   #74
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Jeg har lyst på denne:



Fordi de jeg kjenner som har den er fornøyde, den ser helt OK ut, og den er relativt rimelig. :enkel:

Mannen sier det er uaktuellt - den er visst helt forferdelig. Hva vet jeg. Jeg skal uansett ikke ha noe ny bil før godbilen skal på neste EU kontroll, og det er over et år til. Da er det fullt mulig at vraket må byttes ut, for jeg betaler ikke like mye som sist på en såpass gammel bil.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 09:50   #75
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Er den liten? Bagasjerommet er kanskje litt lite.
Kanskje er det 5008 som er den familiesuv'en.

Vil så gjerne ha en hybrid....

5008 er helt fantastisk!! Det er nok det som er familiesuv'en ja. Det er en flerbruksbil med 7 seter.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 10:09   #76
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

BMW 520.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 10:14   #77
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi har Peugeot 5008 med 7 seter. Vi er veldig glad i den.

Det er godt mulig vi ville likt hvilken som helst bil med plass til tre beltestoler bak, men det er den aller største grunnen til at vi er så glad i den. Ikke noe problem å ha med seg en venn eller to når man har sånn bil.

Ut på skitur? Ikke noe problem. Vi slo ned setet i midten, og inn med ski uten å styre med å feste ting på taket. Skulle vi hatt med et barn ekstra da, så hadde det bare vært å slå opp et av setene bakerst, og skiene ville allikevel ha fått plass.

Jeg kommer aldri til å ønske meg liten bil igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 10:22   #78
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har Peugeot 5008 med 7 seter. Vi er veldig glad i den.

Det er godt mulig vi ville likt hvilken som helst bil med plass til tre beltestoler bak, men det er den aller største grunnen til at vi er så glad i den. Ikke noe problem å ha med seg en venn eller to når man har sånn bil.

Ut på skitur? Ikke noe problem. Vi slo ned setet i midten, og inn med ski uten å styre med å feste ting på taket. Skulle vi hatt med et barn ekstra da, så hadde det bare vært å slå opp et av setene bakerst, og skiene ville allikevel ha fått plass.

Jeg kommer aldri til å ønske meg liten bil igjen.


Og så må du ikke glemme at man sitter høyt og har god oversikt!! Jeg syns det er helt fantastisk! Vi prøvekjørte en Avensis før vi bestilte ny bil, og jeg fikk følelsen av å drukne.
Vi trenger ikke det ekstra setet bak til vanlig, men det er ganske ofte vi har med en ekstra i bilen, eller jeg har måttet sitte bak fordi minstemann har vært umulig. Det var grusomt før i gamle bilen hvor jeg følte at rumpen min ble fullstendig skvist mellom to barnestoler.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 21:51   #79
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Er du gal? Det kjekkeste med en bil er jo å kjøre den.

Njæsj - en sjåfør kunne jo tatt seg av henting og bringing for meg. Da hadde tidsklemma vært en saga blott.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 15:33   #80
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Vi er veldig fornøyd med nyeste Grand Scenic!! Eneste vi angrer på er at vi ikke ventet til 2011 med å kjøpe, da de barberte 60 000,- av prisen på en topputstyrt utgave med smartpakke og 11o hkdiesel med EDC automatgir (til ca 330 000,-). Utrolig mye bra familiebil for pengene.

Den kommer også med ny 1.6 DCI 130 start/Stop Energy motor som har blitt lovpriset i europeisk motorpresse. Ironisk nok er det Nissan Qashqai som har premiere på den motoren her til lands (Nissan bruker Renault sine dieselmotorer). Renault sine nyheter kommer gjerne veldig sent til Norge, dessverre...

I den forbindelse var det en litt artig forumtråd jeg så der en Qashqai-eier skamroste 1.5 dieselen i bilen sin for å være sterk og 100% problemfri, og når han oppdaget at det var Renault som hadde laget den fikk han full panikk... samme har jeg lest om Ford/Mazda/Volvoeiere når de får vite at de kjører fransk diesel (PSA-dieselen hos dem). Lenge leve fordommene

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no