Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere bare NRK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvike kanaler har dere?
Har ikke TV 2 1,13%
Bare NRK-kanaler 6 3,39%
Noen flere (type basispakke) 55 31,07%
Mange kanaler 114 64,41%
Deltakere: 177. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 23:05   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.180
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere bare NRK?

Vi får litt tyn for at vi bare har de 3 NRK-kanalene her hjemme. Vi har luftantenne og Riks-TV, og gidder altså ikke betale 150 koner måneden eller hva det er for å få TV2, og andre kanaler er jeg i grunnen ikke interessert i.

BBC og en del av de andre utenlandske "kvalitetskanalene" kunne jeg likt, sånn i teorien, men i praksis så finner jeg dem anmassende og ser ikke på dem når jeg har muligheten heller (bor endel på hotell).

De andre norske sender jo bare søppel.

Barnekanalene sender i hvert fall bare søppel, attpåtil pakket inn i reklame rettet mot barn.


Er vi helt merkelige, eller?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:09   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere bare NRK

:klarer ikke vente:

Bare søppel? Come on, Poly!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:09   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som bare har NRK

Mange kanaler. Aner ikke hvilke. Vi ser ikke på dem.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:10   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som bare har NRK

Hvordan vet du at de andre norske bare sender søppel?

Vi har vel det som heter basispakke.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:10   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.145
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere som bare har NRK

Har mange mange kanaler, men elsker nrk og kunne garantert klart meg uten noen andre. Jeg ser ikke mye på tv heller.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:10   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som bare har NRK

Vi har 50+ kanaler. Kunne klart meg med langt mindre, men så lenge jobben til mannen betaler brebånd inkl. tv, nett og telefon er det helt supert.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:10   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som bare har NRK

Den gangen vi hadde TV-forbindelse, hadde vi bare NRK, og det var utelukkende NRK Super som var i bruk. Nå er vi tilbake til "har TV, men ikke TV-forbindelse" og har vært det i over et år.

DVS. akkurat nå er vi på "har ikke TV als", og det fungerer helt greit, det også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:10   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.497
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som bare har NRK

Har masse kanaler, ungene ser på en del. Vi voksen ser ikke på noe. (Vi har også to TV-er for sikkerhets skyld. TV-ene har hver sitt inntak så de har forskjellige kanaler. Jeg skjønner ingenting, da. Mannen har satt opp TV-en slik at vi kan se filmer, høre musikk og se på bilder som ligger på en server. Det synes jeg er topp. Jeg hører også en del på lydbok via TV-en, vi har ikke lydanlegg så derfor brukes den til det. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:11   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.180
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som bare har NRK

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvordan vet du at de andre norske bare sender søppel?

Vi har vel det som heter basispakke.

Vi har hatt dem før.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:13   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Jeg hadde skrevet et langt svar i en ny tråd, men den var slettet før jeg rakk poste.

Vi har mange kanaler, men jeg ser sjelden på TV. De gangene jeg ser ser jeg mest på Dicovery og BBG, og en og annen krimserie her og der.
Jeg ser sjelden på Nrk, jeg synes Nrk er gubbete. :dukker:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:14   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere som bare har NRK

Bare NRK? Da kunne jeg like gjerne vært uten TV i det hele tatt. Noe jeg forsåvidt var i flere år, uten å savne det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:15   #12
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere bare NRK

på Polyanna. Det holder fint med NRK.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:17   #13
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Helt enig i at de andre norske kanalene sender stort sett bare søppel. Og det blir jo bare verre og verre ...
Hadde ikke ungen her i heimen blitt vant til søppel Disney med tilsvarende søppel programmer så kunne jeg sikkert klart meg kun med NRK jeg også når jeg tenker meg om. BBC world service på radio på nrk alltid nyheter på kvelden er jo storartet og gjør opp for BBC world på tv.

Så jeg synes ikke dere er sære overhode.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:18   #14
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Vi har mange kanaler.

Jeg selv ser nesten ikke på tv, så jeg kunne vel egentlig klart meg helt utmerket uten.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:20   #15
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Jeg er Discovery-junkie, så vi har alle de kanalene (og Animal Planet, Nat Geo, History, osv). Det er ikke trygt ettersom det ofte ender opp med "jeg skal bare legge meg etter å ha sett det her", men morro er det lell.

NRK derimot klarer jeg meg fint uten.

For det meste og for øyeblikket er TVen hovedsakelig en litt stor dataskjerm.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:21   #16
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Vi har utrolig mange kanaler men ikke tid til å benytte oss av dem. Jeg tror egentlig ikke jeg hadde merket det om de ble borte for å være helt ærlig....

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:23   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.180
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Bare søppel? Come on, Poly!

TV2 har jo ett og annet bra, men på TVN er det jo enten veldig rar reality eller dårlige serier. Og TV3 er virkelig skrekkelig!

Og de barnekanalene: De ER søppel, altså! Cartoon nettverk med dubbete "ungdomsserier" der jentungene mobber hverandre og klager over vekta.

Og jeg er faktisk ganske bestemt på det at jeg ikke vil at de skal se på reklame rettet mot barn sånn de første årene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:23   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Vi ser helst på NRK, tidligere så vi en del på tv2 og tv norge. Nå hender det vi ser en film på tv3 eller tv2. Ellers ser barna litt på playhouse disney, det synes jeg er helt greit - istedenfor vanlig barne-tv eller om morgenen i helga.

Vi har flere, men ikke uendelig mange, kanaler fordi vi er den del av et lokalt kabelselskap. Eneste muligheten til å se noe særlig tv her vi bor. Mannen er periodetitter på discovery og jeg har en hemmelig hang til bbc-kanalene.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:25   #19
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Har dere bare NRK

Merkelige...


Hadde nok klart meg uten tv om jeg bare skulle hatt NRK gitt.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:25   #20
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Vi har voksenkanaler også. Slikt får en ikke på Nrk.

(Jeg var fakstisk ikke klar over hva vi hadde før jeg zappet på kanalene en kveld, og kom til en kanal der skjermen var svart og krevde kode. Mannen er heldigvis mer oppdatert enn meg.)


Sist redigert av 007 : 21-05-10 kl 23:30.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no