Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Tidlig mandagsmorgen

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 09:28   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Tidlig mandagsmorgen

Kunne jeg "glede" meg over å lese denne på e24:

"


Hydro saksøkes etter t-skjorekrangel
E24
Publisert: 12.11.07 07:25, Oppdatert: 12.11.07 07:38

Det er amerikaneren Jerry R. Josleyn (57) som går til sak mot Hydro Aluminium North America (NHY), melder Dagens Næringsliv mandag.
Den tidligere fabrikkarbeideren hevder han er utsatt for alders- og sykdomsdiskriminering, etter at han fikk sparken i vår i fjor.
Følg Hydro på Børs24
T-skjorte-nekt
Det hele begynte i januar 2006, da det kom forskrift ovenfra om at alle ansatte måtte gå med langermet skjorte på jobb. Sagoperatøren fikk i 2003 fjernet en nyre, noe som gjorde det vanskelig å etterleve regelen.
Da den nye regelen ble innført, fikk han problemer med å jobbe pålagt overtid, ettersom arbeidsmiljøet ble betraktelig varmere. Han fryktet for egen helse, og møtte ikke opp til overtidsarbeidet.
Fikk sparken
Josleyn skrev til ledelsen ved fabrikken at han ikke klarte overtiden å bli unntatt for t-skjorteforbudet. Ledelsen svarte ikke på henvendelsen, men fikk sparken fordi han ikke møtte til overtid.
57-åringen hevder Hydro har brutt amerikansk lov om vern av funksjonshemmede ansatte, og saksøker nå selskapet.
Hydro avviser at selskapet har opptrådt klanderverdig. "

Bare tre feil sålangt. Først tenkte jeg at "shore" hadde noe med Hydros virksomhet å gjøre, men da jeg oppdaget at det var ledelsen som fikk sparken fordi t-skjortemannen ikke fikk bruke skjorte, skjønte jeg at det kun var mandag.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 09:59   #2
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tidlig mandagsmorgen

Oi oi, det er mandag, ja!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 10:09   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidlig mandagsmorgen

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Sagoperatøren fikk i 2003 fjernet en nyre, noe som gjorde det vanskelig å etterleve regelen.

Jeg likte spesielt denne formuleringen.
Han kan ikke gå uten t-skjorte pga. av at han mangler en nyre.

(Jada, jeg vet forklaringen sto lenger nede, at han ble for varm og bladibla, like fullt er formuleringen finfin!)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 10:43   #4
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tidlig mandagsmorgen

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg likte spesielt denne formuleringen.
Han kan ikke gå uten t-skjorte pga. av at han mangler en nyre.

(Jada, jeg vet forklaringen sto lenger nede, at han ble for varm og bladibla, like fullt er formuleringen finfin!)

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no