Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Arveklær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 19:36   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arveklær

Jeg har ikke sett sånne biller nei, så jeg tror egentlig ikke det er dem. Jeg er litt sånn "ekstra oppmerksom" op biller og sånn, siden vi fikk melbiller der vi bodde før, det var ekkelt, så hver eneste "lille svarte flekk" blir vurdert nøye her i huset. (I tillegg har jeg edderkoppfobi, så jeg studerer absolutt mistenkelige mørke eksistenser) Stort sett er det støv. En og annen død flue, og noen edderkopper, men jeg har ikke sett spesielt mange biller.

Så jeg tipper på vasken.

Jeg deler også i alle fall delvis ammetøy med min svigerinne. Veldig genialt. Dog vil vel hun gjerne ha igjen i alle fall det som er hennes, når hun får ny baby i oktober, men jeg er neppe helt ferdig med det da. Vi finner vel ut av det.

Jeg er stor tilhenger av gjenbruk, det er derfor mer glede jeg vet at min datter nå har på seg bleie som har vært broren sin (Ja, tøy altså, vi gjenbruker ikke engangsbleier.) strømpebukse som har vært tanta sin, og genser som har vært.. vel, tanta, onkelen eller broren, jeg er usikker. Og jeg har en ammetopp som jeg også hadde når Knerten var liten, som altså min svigerinne har brukt i mellomtiden.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 21:11   #42
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arveklær

Jeg arver mye til vesla, og gir også mye videre. Som hovedregel kan jeg vel si at jeg ikke gir bort klær jeg ikke ville brukt selv. Det som er middæger, flekkete, hullete eller reformert, kastes. Noe er rett og slett utdatert, men det som likevel kan brukes, havner hos gjenbruksbutikk eller loppis.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 22:09   #43
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arveklær

Jeg fikk en pose med jenteklær av naboen idag, det var kjekt. Jeg ble forholdsvis tidlig mor, så mine barn har ikke hatt noen å arve etter. I posen var det masse rosa t-skjorter med glitter og glam på, perfekt for en rosajente i rette alder.

Noe vet jeg ikke blir brukt, men det var mye fine hverdagsklær og noen fine skjørt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 22:32   #44
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arveklær

Jeg elsker gjenbruk og skulle gjerne ha noen å arve etter. Jeg handler mye på fretex, og digger tanken på arving, gjenbruk og det å være en som prøver å minske sitt miljøavtrykk.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 13:36   #45
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Arveklær

Jeg og ønsker at vi hadde noen å arve etter. Har fått et par poser fra venninner og det er jeg takknemlig for! Det som ikke passer oss gir jeg videre til Fretex eller andre venner. Prøver å holde det gode gående. Men våte regnjakker som lukter kattepiss var litt drøyt.. Kanskje hun bare rasket jakka ned fra knaggen og dyttet det oppi i siste liten? Har de katt? Ikke sikkert hun merket kattelukt? Eller at jakken var nybrukt da hun la den oppi og at lukten "formerte seg" nedi kassen?

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 13:42   #46
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arveklær

Liker godt å arve, begge veier.
Det kan også hende at jeg ikke alltid ser gjennom ting så nøye, særlig ikke hvis det er veldig lenge siden det er brukt. Det er ikke verre enn at mottaker kaster det han ikke vil ha.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 13:55   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arveklær

Har to fulle plastposer med "nye" klær stående til gjennomgang nå. Det meste er til Mikro, men str 80 og 86, mens hun er mer på str 68 enda. Men det må gås gjennom, for noe er til Knerten også, og det er nok passe litt før.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 16:13   #48
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arveklær

Vi arver mesteparten av klærne til alle tre, så vi er særdeles fornøyde. Jeg gir også videre det de vokser fra. Synes det er en genial måte å spare både miljø og penger på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 16:46   #49
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arveklær

Vi har dessverre ingen å arve fra, bortsett fra innbyrdes i søskenflokken selvfølgelig.
Jeg er veldig glad for at jeg kan gi bort klærne når de er for små her i heimen. Noe går til ei kusine, det meste går til to vennefamilier. Alle parter er fornøyde.
Det som er helt utslitt sender jeg selvfølgelig ikke bort, men det har sikkert sneket seg med et plagg med et hull eller en flekk.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 16:47   #50
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arveklær

Vi arver lite - men jeg kjøper brukt og har jo to gutter å bruke på det selv før det deles ut til andre i omgangskretsen - evt selges.

Selv har jeg også store deler klær som er kjøpt brukt. - stort sett her inne.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 18:56   #51
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arveklær

Hun som arver jentetøyet fra oss får det meste, med mindre det er skikkelig, skikkelig utslitt. Jeg har sagt at hun får bare sortere ut det hun ikke vil ha, og hun har sagt det er helt ok, og at hun gjerne tar i mot også litt flekkete og hardt brukte klær til skiftetøy og fjøsklær.

Klær etter gutta som jeg har arvet videre til naboer og kollegaer har jeg sortert litt bedre, så der har det ikke vært så mye flekker og hull, tror jeg.

Det meste vi har arvet har vært godt brukt, av og til litt flekkete, men ikke hullete, tror jeg. Det synes jeg er helt ok.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 19:23   #52
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arveklær

Vi har svært få å arve fra, og skulle det være et flekkete eller hullete plagg i en pose fra ei venninne hadde jeg ikke irritert meg. Jeg har kjøpt mye brukt, og det har hendt at jeg har kjøpt flekkete plagg (ikke her inne). Det er irriterende, og har ført til at jeg for det meste foretrekker å kjøpe av noen jeg "kjenner".

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 22:09   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.468
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arveklær

Yngste arver svært mye etter tre venninners barn. Stort sett er det meste helt og rent, men det kan forekomme flekker. Jeg går gjennom klærne, ser hva som kan passe ham (han er tynn) og hva jeg liker. Det jeg vet ikke vil bli brukt legger jeg i UFF container. Har aldri arvet hullete klær. Når han er ferdig med klærne gir jeg dem videre. Småflekker kan forekomme, men jeg antar at mottaker sorterer selv. Hullete klær går i søpla. Ei av de venninnene har jente og arver jentetøy etter min datter.

Bhg gutten har nok noe tøy som er flekkete, ikke veldig synlig, men det er perfekt til skiftetøy eller utetøy i sandkassen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 22:13   #54
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arveklær

Arveklær er suverent! Men det bør være pent. Litt vaskeslitt kan gå an, men flekkete klær hører hjemme i søpla. Jeg har selv to som arver av oss, og jeg foretar grovsortering før det går videre. Relativt mye å arve fra lillebror på 3, mens storesøster på 7 nå vokser såpass sakte at klærne er utslitt før de er utvokst. Fra henne er det stort sett penklær vi gir videre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:32   #55
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arveklær

Mine minste arver av ei jeg jobber sammen med, med gutt og jente som er året eldre enn mine. Hun gir meg klær med beskjed om å se gjennom og kaste/gi til Fretex det jeg ikke vil ha. Hittil kan jeg vel telle på éi hånd det antallet plagg jeg har gitt til Fretex, og ingenting er kastet. Og det skal sies at jeg er kresen på bruktkjøp/arv.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:40   #56
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arveklær

Jeg må humre litt akkurat nå, for jeg har for ikke lenge siden dumpet en haug med guttetøy over til nabojenta, som ypperlig nok, har en gutt som er et år yngre enn Lillemann.

Sjøl er jeg veldig nøye på hva jeg gir fra meg. Tøyet skal være helt, rent og like pent. Jeg gir også beskjed om det har ligget i kjelleren en stund, at det nok bør skylles gjennom før det tas i bruk. Nå sliter ikke akkurat Lillemann på tøyet, kan man si, så nabodama er som regel strålende fornøyd med å arve etter oss.

Sjøl har jeg vært så heldig å få arve mye guttetøy etter en kar i vår "utvidede familie", som er eneste hanen i en hønseflokk. Her også kommer det alltid rent, flott tøy, og siden han har ei shoppinggal bestemor, hender det at det dukker opp tøy som ennå har handlelappen på.

Slikt er bare kjempegøy å arve, og jeg liker tanken på at klær, som er like hele og fine, blir brukt igjen, i stedet for at det bare blir dumpet.

Men så. To ganger har jeg fått en sekk med tøy til gutta mine, etter sønnen til ei venninne - hvor hun og mannen "bare røyker nede i kjelleren, altså, aldri oppe i huset."

Nuvel.

Dette tøyet har vært hullete og skittent, det er en ting. I tilllegg har det stinket røyk av det når vi har fått det, så jeg har dumpet det i vaskekjelleren og puttet det rett i maskina, før jeg orker å ta i det for å forsøke å sortere ut noe som kan være brukbart.

Hva jeg har lært så, er at enkelte gensere, de som har litt gummiaktig trykk - egner seg ikke i hus hvor det "bare røykes i kjelleren." Uansett hvor mye det blir vasket, henger faktisk røyklukta igjen i gummitrykket.

Enden på visa er at alt tøy som har kommet derfra er blitt dumpet, temmelig så useremonielt, og neste gang hun spurte om jeg trengte tøy, takket jeg veldig pent nei og sa at "gutta har fått så mye til jul og bursdag, at vi har mer enn nok."

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:52   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.900
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arveklær

Jeg får store plastsekker med jentetøy av stesøstra mi. Mye er flekket eller utvasket, gjerne fra HM, det går i søppla. Mye er ikke min smak, kjoler som må strykes og fiffige jakker, det går til Fretex, som jeg har lovt henne. Men jeg ser ingen grunn til å sende gammelt bomullstøy fra HM til Fretex. Det må være en belastning for de.

De klærne jeg selv har kjøpt, selger jeg på finn.no. Slitt gis bort til kjøpere, godt brukt merkes med tilstand og selges billig. Pene Danske merkeklær og yttertøy får jeg endel igjen for. Jeg har mest merkeklær. Jeg kjøper endel brukt merketøy.

Klær jeg har fått i gave, og det jeg vil fortsatt ha, får jentenes kusine låne.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no