Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie med bare ett av barna? Greit eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-10, 14:41   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ferie med bare ett av barna? Greit eller ikke?

Ferie med bare ett av barna -er det greit? Sambo lurer på om han skal ta med eldstejenta (8) på ferie i 10 dager til Disneyworld/Universal Studios/Florida. Jeg skal jobbe, og minstejenta (3) kan gå i barnehagen. Han tenkte først på å ta med begge, men syns det blir litt dumt. Det er langt å reise for minste, og det blir kjedelig for de andre å ikke kunne ta de skumle karusellene.

Jeg syns det er helt greit at de drar, trenger jo ikke akkurat fortelle minsten at de skal til Disney, men sambo mener det er urettferdig å bare ta med en av dem.

Eldstejenta er litt pappa-jente (mens minsten er veldig mamma-jente), og siden han reiser så mye med jobben, er det ikke så mye tid de får sammen. Jeg tror det hadde vært helt topp for henne å få litt tid som bare var til henne, og å kunne gjøre det hun vil uten å tenke på lillesøster hele tiden - siden jeg er så mye alene med dem blir mye av hverdagen lagt opp etter den minste.

Jeg syns minste er liten nok til å ikke ta seg nær av at pappa tar med søsteren på ferie (hadde nok vært værre hvis det var meg), mens sambo syns det blir kjempefeil å bare ta med en på tur.

Er jeg helt på villspor her, eller bør jeg overtale sambo til å dra? Hvis de blir hjemme har han en del prosjekter rundt huset, så det blir nok ikke så gøy for største, og minste skal nok i barnehagen uansett, er vanskelig å få gjort noe med henne i nærheten (hun får likevel 4 1/2 uke ferie i sommer med minst en utenlandstur)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no