Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bagasje på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-13, 15:32   #1
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Bagasje på fly

Vi er helt noviser på å reise lengre enn til Danmark. Nå har vi bestilt fly med Norwegian, Low Fare. Der må vi velge bagasje. Hva er vanlig vekt å ha med på tur i tre netter? Vi trenger ikke all verden med oss. Undertøy og et par overdeler. Tannbørste.... Vi skal shoppe litt der, regner med det blir julegaver til de tre guttene våre. Og så litt til oss selv. Og litt ekstra til guttene tenker jeg.
Hva er vanlig vekt å ha med?
"Med LowFare-billett er innsjekket bagasje tilvalg. Du kan bestille opptil 2 kolli á 20 kg mot et tillegg per person, per strekning. Bestiller du på nett får du halv pris sammenlignet med å betale ved innsjekking."

Jeg tror for øvrig jeg bestilte 2 kolli til meg seg og en til mannen.. Det holder? Blir ikke ekstra sko eller noe slikt i bagasjen på vei dit, men hjem kanskje...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 15:36   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bagasje på fly

Jeg synes det holder i massevis. For bare tre netters overnatting, men med shopping på feriestedet, ville jeg tatt med de to største koffertene våre (men det er litt avhengig av hva du har tenkt å kjøpe da, klær tar liten plass, store gaver til guttene tar mye).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 15:38   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bagasje på fly

Jeg ville gjort som Myria; et kolli til hver. Såfremt dere ikke har planer om veldig mye shopping da...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 15:44   #4
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bagasje på fly

Vi holdt oss vel akkurat innenfor 23 kg hver (meg og mannen og Ville på 3 1/2) da vi reiste hjem fra USA etter to ukers ferie med en del shopping.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 15:47   #5
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Bagasje på fly

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Vi holdt oss vel akkurat innenfor 23 kg hver (meg og mannen og Ville på 3 1/2) da vi reiste hjem fra USA etter to ukers ferie med en del shopping.

Ok det setter ting litt i perspektiv Da stresser jeg ikke mer med det. Kommer til å ha reisenerver i 4-5 uker jeg nå

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-13, 17:21   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bagasje på fly

Det er jo 60 kilo + håndbagasje à 10 kilo hver.
80 kilo bagasje er mye!
Jeg hadde betalt for 15 kilo + 10 kilo håndbagasje da jeg var i London sist uke, og hadde god plass i koffertene da jeg reiste hjem til tross for juleshopping.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no