Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Se resultatene: Spiser barnehagebarnet frokost i barnehagen på hverdager?
Ja, mer eller mindre alle dager 76 31,54%
Ja, ganske ofte 19 7,88%
Ja, men sjelden 27 11,20%
Nei, mer eller mindre aldri 67 27,80%
H*n hadde gjort det hvis det var "lov". 0 0%
Annet 6 2,49%
Både hjemme og i barnehagen 46 19,09%
Deltakere: 241. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-07, 23:28   #61
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.994
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Han drikker litt juice og tar noen tygg av en skive her hjemme, og så kommer han rett i frokosttid i barnehagen, så da drikker han melk og spiser litt skive der også.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 23:55   #62
løvemor
Tilbake
 
løvemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 98
løvemor er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Spiser stort sett alltid i barnehagen. Har prøvd å spise hjemme noen ganger, men Mathildes verden raser helt sammen når hun kommer i barnehagen og ikke får lov til å sprade inn til de andre barna med en 'stopp-verden-her-kommer-jeg!'-mine og med armene fulle av hennes store stolthet; MATBOKSEN! Det ender alltid opp med at hun må spise en frokost nr 2 i barnehagen.

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 08:13   #63
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Mathias spiser frokost i barnehagen hver eneste dag. Han blir levert i barnehagen kl 07, så det er lite matlyst hjemme hos oss før dette.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:17   #64
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Mitt barnehagebarn spiser frokst hjemme så godt som alltid. Det hender helt unntaksvis at hun spiser i barnehagen. Vi spiser da frokost kl 7. For det første er ungene sultne når vi står opp, og vil gjerne ha mat. For det andre har det vært vanskelig med begge barna (også skolegutten) å få dem til å spise noe særlig i barnehagen. Jeg syns frokosten er så utrolig viktig, og velger å ha kontroll med at de faktisk spiser.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:19   #65
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Oliver spiser som regel en youghurt hjemme før vi reiser

Brødmatfrokost spiser han i barnehagen sammen de andre barna rundt 8.30
Da er han sulten og pelier å spise opp all maten i matboksen (to skiver, en youghurt og litt frukt/grønnsaker)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:22   #66
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Oliver spiser som regel en youghurt hjemme før vi reiser

Brødmatfrokost spiser han i barnehagen sammen de andre barna rundt 8.30
Da er han sulten og pelier å spise opp all maten i matboksen (to skiver, en youghurt og litt frukt/grønnsaker)

Får han TO yoghurter hver dag?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:27   #67
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Får han TO yoghurter hver dag?

Er det så veldig rart? Jeg spiser to-tre youghurter om dagen for å få i meg dagens behov for melkeprodukter. Jeg drikker ikke melk. Det finnes mange youghurter med lite tilsatt sukker på markedet. Naturell youghurt kan tilsettes frukt. Det er ikke bare Litago som er youghurt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:39   #68
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Er det så veldig rart? Jeg spiser to-tre youghurter om dagen for å få i meg dagens behov for melkeprodukter. Jeg drikker ikke melk. Det finnes mange youghurter med lite tilsatt sukker på markedet. Naturell youghurt kan tilsettes frukt. Det er ikke bare Litago som er youghurt.

Ja, jeg syns det er litt rart. Selv om det finnes yoghurt med lite sukker, så ER det sukker. Jeg syns også det er rart at man lar barnet starte dagen med yoghurt, og enda rarere at barnehagen godtar yoghurt til frokosten.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:55   #69
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja, jeg syns det er litt rart. Selv om det finnes yoghurt med lite sukker, så ER det sukker. Jeg syns også det er rart at man lar barnet starte dagen med yoghurt, og enda rarere at barnehagen godtar yoghurt til frokosten.

Jeg synes yoghurt er en utmerket start på dagen og spiser gjerne det som tidligfrokost i sekstida, også brødmat nærmere ni.

Mitt barn liker også biola naturell, som den er, eller tilsatt feks rosiner, tørket frukt i små biter, en skje nora 100% syltetøy, musli eller litt honning. (og kombinasjoner så klart)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:59   #70
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Veldig mange sliter med liten matlyst om morgenen, og jeg kan forstå at en yoghurt frister mer enn skive eller annet. Jeg syns yoghurt er langt bedre mat enn skive med søtt pålegg som jeg vet mange spiser fordi de ikke er glad i frokost. Dessuten finnes det mange nødvendige næringsstoffer i yoghurt i tillegg til karbohydratene, og det er fint for å regulere magen.

Mange fokuserer på at yoghurt er så usunt når de snakker om barn og sukker/kosthold. Og mange av yoghurtene er sukkerbomber, men hvis man styrer unna disse så er det mye sunt i youghurt også.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 10:03   #71
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Her brukes til og med usun frokostblanding noen ganger til storesøster. SÅ usunn er vi! Det er ikke bare bare med barn som ikke EIER matlyst om morgenen.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 12:13   #72
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Her brukes til og med usun frokostblanding noen ganger til storesøster. SÅ usunn er vi! Det er ikke bare bare med barn som ikke EIER matlyst om morgenen.

Ja det var jo noe å være stolt av.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 12:21   #73
KlaraKu
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 121
KlaraKu er litt kulKlaraKu er litt kul
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja det var jo noe å være stolt av.

Synes det er tøft av Vimsen å si at de spiser frokostblanding her inne hvor all mat lages fra bunnen av, posesupper er fy fy og INGEN inrømmer at de spiser pølser engang. Go Vimsen

KlaraKu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 12:21   #74
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Er det så veldig rart? Jeg spiser to-tre youghurter om dagen for å få i meg dagens behov for melkeprodukter. Jeg drikker ikke melk. Det finnes mange youghurter med lite tilsatt sukker på markedet. Naturell youghurt kan tilsettes frukt. Det er ikke bare Litago som er youghurt.

Enig med deg Kasia!!


Syntes ikke det er så rart med to eller tre youghurt pr. dag for å være ærlig
Han er tre år og spiser selv, og får nok ikke med seg alt i begeret når han spiser selv
Ikke alltid han orker et helt beger heller

Han spiser Biola eller youghurt naturell
Syntes det er absolutt helt ok, når alternativet er ingenting.
Noen barn er småspiste med liten matlyst om morgenen, og da foretrekker at jeg at det spises to eller tre youghurt istedet for ingenting

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 12:23   #75
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Her brukes til og med usun frokostblanding noen ganger til storesøster. SÅ usunn er vi! Det er ikke bare bare med barn som ikke EIER matlyst om morgenen.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:30   #76
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

De spiser frokost hjemme.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:35   #77
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Dersom vi skulle spist frokost hjemme, måtte vi ha gått ned i stillingsprosent .

Nei, det tar lang nok tid å velte ut av døra uten at vi skal lage mat også... matpakkene smøres kvelden før, og frokost spises i barnehagen. Der er det mye mer harmonisk.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 13:49   #78
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Snuppa er glad i brødskive. Hun spiser en brødskive hjemme og en times tid etterpå så spiser hun frokost i barnehagen (hvis hun rekker det).

Vi har fleksitid og jeg er gift med et skikkelig b-menneske. Det er han som leverer i barnehagen. Så det er ikke alltid at hun rekker begge frokostene for kl 9.15 slutter de å spise i barnehagen. Men da er det ny mat kl 11, så hun lider ingen nød av den grunn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 14:10   #79
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Jeg har p.t. hjemmekontor, så her spises frokosten hjemme.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 11:12   #80
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagebarn - hvor spiser de frokost?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

JJeg syns også det er rart at man lar barnet starte dagen med yoghurt, og enda rarere at barnehagen godtar yoghurt til frokosten.

Så dersom noen gjør noe annerledes enn deg er det rart? Da synes jeg du er rar.

Guttungen spiser alltid frokost hjemme. Vi er så trege om morgenen at det omtrent er lunsj før han blir levert. Han begynner for øvrig også dagen med en yoghurt, og ikke sjelden får han en til kvelds også. For ham er det erstatningsprodukt for andre matvarer han dessverre ikke kan spise.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnehage, frokost


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no