Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva slags iPhone nutildags?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-19, 11:24   #1
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Hva slags iPhone nutildags?

Jeg skal få ny telefon (jobb) og er litt lost mtp. hva jeg skal velge. Vil absolutt ha iPhone, siden jeg ikke gidder å lære meg noe nytt, og siden jeg bruker pad mye og den er knyttet til telefonen.

Regner med det er lurt å gå for en relativt ny modell; jeg har telefonene mine til de er brukt opp (har en 5s som synger på siste verset nå), så jeg tenker en ny modell vil funke lenger mtp. oppdateringer og sånt.

Men hva velger jeg? Har sett på XR og XS, og er umiddelbare mest fristet av XS siden den er litt mindre, men er det noe annet jeg bør tenke på når jeg sammenlikner? Eller er det evt. andre modeller som er like bra?

Jobben dekker inntil 10 000 (inkl. MVA), og så kan jeg såvidt jeg har skjønt dekke evt. mellomlegg selv om modellen jeg ønsker skulle være dyrere.
(Det byr meg egentlig imot å bruke så mye penger på en telefon, men tenker som sagt at en ny modell vil kunne brukes lengre, så det er muligens like greit å legge litt i det først som sist? )

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 12:26   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Jeg gikk fra 6S til XR og jeg savner 6S’en dypt og inderlig. Denne kolossen er for stor, for tung, for lang. Den har tyngdepunktet så høyt i hendene mine at den tipper ut av grepet, og fingrene mine når jo ikke over skjermen. Jeg taster og trykker feil hele tiden. Men kameraet er jo vesentlig bedre enn på den gamle.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 12:37   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.004
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Jeg har XR. Den er litt for stor. Hadde X, men den var bare feil med. Bytta den inn tre ganger. Ville tatt XS.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 12:44   #4
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Har X. Har hatt den siden den ble sluppet på norsk marked og skal ha den til den fusker. Den fungerer bra, men kunne godt vært bittelitt mindre. Jeg har store hender, men den er litt tung/ stor, som Niobe sier.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 12:55   #5
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Jeg har 8 og synes den er mer enn stor nok. Ville gått for XS.

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 14:11   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Jeg gikk fra 8 til XS max, og som Niobe angrer jeg innmari. Altfor stor, ikke nevneverdig bedre kamera som forsvarer størrelsen. For stor å ha i lomma på tur, og for stor i bruk. Synes jeg.

Skulle kjøpt en XS.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 14:18   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Jeg er kjempefornøyd med min XS Max, men er avhengig av pop socket.

X og XS er like store, men XS er den nyeste. Tror de er omtrent samme størrelse som 8'ern.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 15:00   #8
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Takk for innspill, alle sammen!

Ser ut til at XS er det beste valget, så da tror jeg at jeg går for det.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 16:23   #9
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg er kjempefornøyd med min XS Max, men er avhengig av pop socket.

X og XS er like store, men XS er den nyeste. Tror de er omtrent samme størrelse som 8'ern.

X og XS er litt større enn 8.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 16:39   #10
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

X og XS er litt større enn 8.

Ja, det har du helt rett i. Her er forøvrig en sammenlikning av de tre: https://www.gadgetsnow.com/compare-m...pple-iPhone-XS

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 18:37   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.004
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

X og XS har egentlig perfekt størrelse. Litt stor, men perfekt i hånden.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 18:39   #12
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Jeg elsker min XR

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 19:21   #13
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Elsker min Xs.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 21:10   #14
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Jeg tror XS har bittelitt bedre kamera enn XR.


Sist redigert av skyfri : 06-06-19 kl 01:22.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 00:31   #15
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Interessant, skyfri! Jeg har egentlig ikke sjekket det så nøye, har rett og slett tenkt at hva som helst er bedre enn det jeg har nå. Men det er jo helt klart et pluss.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 09:39   #16
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg tror XS har bittelitt bedre kamera enn XR.

XR er en «billigversjon», som har litt dårligere spec enn XS (og forsåvidt X også.) Men kameraet er bedre enn på 8.

Selgeren lo forsåvidt da han sa det om «billigversjon», da XR på ingen måte er en billig telefon det heller, men Apple sin visjon med den telefonen, var litt av det samme som med 5C i sin tid.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 13:12   #17
Snipp
Aktiv
 
Snipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 142
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Har iphone 7. Kjempefornøyd. Liker at den er såpass liten at den får plass i bukselomma.

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 20:28   #18
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Jeg gikk fra 7 pluss til XR og er veldig fornøyd. Den er jo litt mindre enn den jeg hadde, og jeg føler hvertfall ikke at den virker som en «billigversjon».
Vi får dekket 6000 av jobben, men med et års binding på mobilabonnementet jeg allerede hadde hos Telia, så fikk jeg over 2000 i rabatt og endte på 7600. Det lønner seg å sjekke de ulike nettbutikkene til teleoperatørene, de har jo tilbud og rabatter innimellom.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 21:22   #19
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags iPhone nutildags?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg gikk fra 7 pluss til XR og er veldig fornøyd. Den er jo litt mindre enn den jeg hadde, og jeg føler hvertfall ikke at den virker som en «billigversjon».

Den er en «billigversjon» i forhold til X serien. Den er en bedre telefon enn 7 og 8. Var forklaringen jeg fikk.

Dårligere kamera bl.a, enn på X og XS, men jeg vil tippe at for en som meg, som ikke har så peiling, ville jeg ikke sett forskjellen på bildene tatt med en X og en XR. Endel andre forskjeller også, men neppe merkbart for andre enn entusiaster, er min teori. Men så synes jeg heller ikke ikke min er så vanvittig mye bedre på bilder enn 8`er min var.

Jeg endte på XS max fordi jeg fikk et tilbud som gjorde at den ble billigere enn XR.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no