Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo-York uten fly - hvordan?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-19, 10:33   #41
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-York uten fly - hvordan?

Du kan ta ferge med bil fra Zeebrugge og Rotterdam, vet ikke om det er samme selskap det er lenket til over?
http://www.poferries.com/eu/zeebrugg.../pride-of-york

Uten bil - fly til Manchester og direktetog til York fra flyplassen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 11:17   #42
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-York uten fly - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Du kan ta ferge med bil fra Zeebrugge og Rotterdam, vet ikke om det er samme selskap det er lenket til over?
http://www.poferries.com/eu/zeebrugg.../pride-of-york

Uten bil - fly til Manchester og direktetog til York fra flyplassen.

Jeg liker skramletogene i de områdene jeg, de kjører gjennom rare landsbyer. Og poenget med tråden er å IKKE fly.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 11:28   #43
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oslo-York uten fly - hvordan?

Google foreslår dette.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-19, 14:50   #44
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo-York uten fly - hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Denne fra Fremtiden i våre hender tror jeg er noen år gammel:



Og det har jo skjedd endel på båtfronten, så jeg vet ikke helt hvor gyldig den er. Ei heller vet jeg hva de mener med "cruise". Jeg innbiller meg at de virkelige cruisebåtene er større miljøverstinger enn transportbåtene, men jeg vet ikke.

Takk for oversikten. Dette var jo graverende. Jeg visste at cruise var versting, men så mye verre enn fly ante jeg det ikke var.

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det har ikke skjedd så mye på båtfronten. Det begynner å komme, men det tar jo lang tid før ny teknologi tas i bruk på store skip (tiden fra bestilling til ferdig båt er jo veldig lang), de største endringene har vært på korte strekninger med el/hybrid). Landstrøm hjelper selvfølgelig også, men det finnes heller ikke overalt (og det er dårlig med standardisering).

Hurtigbåtene er nok langt bedre enn typ Color Line og lignende.

Takk for utdypende info, Neket. Da er f.eks. hurtigbåten Larvik-Hirtshals bedre enn Oslo-Køben. Den er selvsagt også en kortere tur, og man bruker bilen mer - ergo mer miljøvennlig. Kunne du tenke deg å legge inn svaret i denne tråden, Neket? Eller så kan jeg klippe det inn altså. Tenkte bare at det hadde vært så fint å samle slike tips i en tråd, så slipper man å lete seg gjennom mange tråder for å finne info

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Landstrøm hjelper veldig på lokal forurensing. Litt usikker på hvor mye utslag det gjør ellers på lista.

Alle danskebåtene fra Oslo har nettopp fått landstrøm, Kiel-ferga har hatt det lenge. Usikker på om de har det i andre enden. De som kjører fra Larvik har bare landstrøm i Norge tror jeg.

Landstrøm er bra.

Og når det gjelder elbåter så er Ruter i god gang

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no