Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Klokke fra Garmin eller Samsung?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-19, 14:32   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Klokke fra Garmin eller Samsung?

Jeg vil ha en slik fancy klokke, men er veldig sær når det gjelder utseende.
Tror jeg nå sitter igjen men Garmin Vivomove og Vivoactive 3 og Samsung Galaxy Watch Active. Er Galaxy Watch verdt prisen i forhold til hva den har som ikke Active har?
Viktigst for meg er pulsmåling, stress, søvn og trening. Da gåing, jogging og sykling som hovedpunkter. GPS tror jeg er et krav.
Er det et must at klokka har Wi-Fi?
Andre klokker? Hadde Suunto på lista, men den røk ut uten at jeg husker hvorfor akkurat nå.
Kan man skifte reimer på klokkene enkelt?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 17:51   #2
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Jeg har en Garmin Fenix 5 x Plus, jeg virkelig elsker den. Hadde en Polar M430 tidligere, dem var god den også, men Garmin har absolutt alt jeg kan ønske meg i en klokke.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 17:57   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Galaxy har ikke verdens beste batterikapasitet. Jeg må lade den hele føkkings tiden. Ellers elsker jeg den, men det er jo først og fremst en smartklokke ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 19:17   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Jeg lader galaxy hver natt. Har aldri sett noe til disse fire dagene med batterikapasitet som de lover. Ergo bruker jeg den heller ikke til søvmmåling, men hører andre får til å bruke den i mange dager uten lading, altså.

Wi-Fi er ikke så viktig, men jeg elsker e-sim. At jeg kan få meldinger og telefoner på klokka selv om ikke mobilen ikke er i nærheten.

Jeg bruker min som smartklokke og pulsklokke.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 21:12   #5
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Til sammenligning lader jeg min Garmin hver 10. dag sånn ca.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 22:17   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Til sammenligning lader jeg min Garmin hver 10. dag sånn ca.

Er den god på pulsmåling?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 22:32   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Jeg har Garmin, mannen har Samsung. Hovedforskjellen på våre er vel at hans er smarklokke, og at han da kan både ringe, skrive meldinger etc, via den. Mi gir varsler på både anrop og de appene jeg har satt den opp mot, men jeg kan ikke foreta meg noe via den.

Jeg bruker min daglig til skritteller, turer, etc. Altså som ren aktivitesklokke. Med 1-1,5 timers aktiv bruk av gps daglig (når jeg går tur), så lader jeg hver 3-4 dag. Mannen lader langt oftere, neturlig nok, da den bruker mer strøm til nett og slikt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 22:46   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Jeg kan ikke helt se for meg at jeg trenger å ringe og skrive meldinger på en klokke. Telefonen er jo som regel med.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 22:53   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg har en Garmin Fenix 5 x Plus, jeg virkelig elsker den. Hadde en Polar M430 tidligere, dem var god den også, men Garmin har absolutt alt jeg kan ønske meg i en klokke.

Jeg er også veldig fornøyd med Garmin. Har modellen før din, Garmin 5s. Kan absolutt anbefale den.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 22:54   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Er den god på pulsmåling?

Den har måling på håndleddet, men du kan også koble til pulsbelte om du ønsker.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:43   #11
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Er den god på pulsmåling?

Ja, den er vel en av de beste, men anbefaler bryststropp til intervalltrening uansett hvilken pulsklokke du velger.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 16:02   #12
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Jeg er også veldig fornøyd med Garmin. Har hakket gamlere enn fenix5-ene (forerunner 235), har hatt den i over 3 år og det er først de siste månedene at batteriet har blitt marginalt dårligere (ca 2-3 timer GPS-modus i uka og lader nå hver uke, kontra hver 10-14 dag i starten).

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 19:12   #13
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Jeg er veldig fornøyd med Garmin vivomove HR, men angrer litt på at jeg ikke valgte med GPS. Jeg bruker bare klokken til pulsmåling, og det er mer enn bra nok for vanlige mosjonister, tenker nå jeg. Kommer litt an på hvor viktig pulsmåling er for deg, selvsagt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 21:22   #14
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Pulsmåling står øverst.
Lurer på om det må bli Vivoactive.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 22:14   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Slår et slag for den du har slått fra deg
Jeg har Suunto spartan trainer wrist hr.
Kjøpt mye på grunn av pris, men liker den enda bedre enn jeg trodde jeg ville.
Bruker den som smartklokke (får meldinger og varsler fra apper, men kan ikke skrive). Synes det er supert å se hvem som ringer og hva det står i meldinger i f.eks møter uten å måtte sitte synlig med telefonen.
Bruker den som gps-tracker og pulsmåler på trening. Jeg sykler, går og løper.
Lader den vel 1-2 ganger i uka. Mest hvis jeg har på aktiv aktivitetsmåling i mange timer om gangen.
Den måler søvn, men jeg liker ikke å sove med klokke, så den funksjonen har jeg ikke testa.
Jeg synes klokka er pen nok til å ha på stort sett alltid. Det har gjort at jeg bruker den mye mer enn det jeg trodde jeg skulle komme til å gjøre.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-19, 09:05   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klokke fra Garmin eller Samsung?

Jeg har en rosa samsung watch, og den er skikkelig lekker i tillegg til å være helt fantastisk. Må lade ofte, men det går fort å lade. Jeg legger den til lading når jeg dusjer på morgenen og ofte når vi spiser middag.

Jeg elsker at jeg kan gå tur uten å ha med mobilen,og likevel ha mulighet til å ringe. Pulsmålingen er omtrent identisk med beltet jeg bruker på spinning, imponert over det.

Superlett å bytte reimer.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no