Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-19, 20:08   #1
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Har noen et tips om hvor en får tak i gryte med sil i lokket - og lokket holder seg på uten at en må stå og holde på det?

Vi har en genial gryte av denne typen - men vi vet ikke hva den heter eller hvor vi får tak i flere:

Lokket har en bøyd del på to steder på lokket. Når en setter lokket på gryta og vrir det 90 grader, så sitter lokket fast. Det er så greit å bare kunne sette gryta på kanten av vasken mens pasta/grønnsak/annet vann sildrer ut.

...alt jeg finner av gryter er løsninger der du fysisk må holde lokket på plass mens en heller.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 21:11   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Har desverre ikke svar på spørsmålet ditt, men må følge denne tråden for slik gryte ønsker jeg meg også!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 22:50   #3
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Eva Solo Gravity.
Finnes med rødt og grått lokk. Med avrenningshull. Men du bør holde under avrenning.
Jeg har det grå settet, og elsker at grytene kan stables oppi hverandre. Ekstremt plassbesparende.
Sauteringspannen er litt for lav.


Sist redigert av Shun : 07-05-19 kl 22:56.
Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 23:03   #4
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Jeg har de samme kasserollene som Shun beskriver. Elsker at kasserollene kan stables inni hverandre og dermed er så ekstremt plassbesparende. Man kan sile vann ut gjennom lokket, men det er neppe like fantastisk som den kasserollen du viste fram.

Men de er plassbesparende! Veldig plassbesparende. Og gode kasseroller som holder seg fine i lang tid. Jeg har kun Eva Trio-kasseroller.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 00:41   #5
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Kan det være Bialetti?

https://www.bialetti.com/cookware/pa...ts-c-2_15.html

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 17:30   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Vi har også gravity, men er ganske sikker på at man må holde når man heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 18:24   #7
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi har også gravity, men er ganske sikker på at man må holde når man heller.

Man må det, men man holder på siden så det blir som å holde i ørene på gryta.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-19, 21:05   #8
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Bialetti sin ser ut til å ha samme "twist and lock" funksjon - tusen takk, Høst!!

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-19, 00:40   #9
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Opprinnelig lagt inn av Moia, her.

Bialetti sin ser ut til å ha samme "twist and lock" funksjon - tusen takk, Høst!!

My pleasure!

Nå har jeg puttet en slik på ønskelisten for bursdags/jule/annen gave...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 21:28   #10
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Gryte med sil i lokket - som sitter av seg selv?

Oi. Der fikk vi de to grytene fra Amazon. Og de virker ikke på induksjons-ovn! You have been warned!

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no