Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hønsefrikassé ... din beste oppskrift?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-21, 20:11   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Hønsefrikassé ... din beste oppskrift?

Nå står ei svær høne på kok ute på kjøkkenet, og der skal den stå til i morgen.
Jeg har ikke laget hønsefrikasé på mange mange år, og lurer på deres beste oppskrift? Helst uten mye fancy greier og ikke tomatbasert...var jeg storforlangende nå?

Men har dere et triks som løfter høna til nye høyder?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 20:14   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hønsefrikasé...din beste oppskrift?

Jeg lager en enkel frikassésaus med karri. Ikke så spektakulært, men vanvittig godt. Kraften av høna gir jo så mye smak i seg selv, så trenger ikke all verdens.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 20:17   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hønsefrikasé...din beste oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg lager en enkel frikassésaus med karri. Ikke så spektakulært, men vanvittig godt. Kraften av høna gir jo så mye smak i seg selv, så trenger ikke all verdens.

Karri har jeg aldri hatt oppi... Godt tips. Hvor lenge koker du høna? (Denne er gedigen...3,5 kg)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 20:35   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hønsefrikasé...din beste oppskrift?

Jeg pleier å dele den opp før koking og lar den få... tja, si det. Jeg husker ikke 3-4 timer kanskje? Bruker trykkoker nå og da er det kjapt gjort.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 21:16   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hønsefrikasé...din beste oppskrift?

Denne oppskriften bruker jeg. https://frittogvilt.com/recipe/kyllingfrikasse/

Koker 1 kilos høne i ca 2 timer. Jeg synes det er godt med gurkemeie og ingefær i sausen, og når jeg er lat hiver jeg oppi en pose lapskausblanding.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 22:51   #6
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hønsefrikasé...din beste oppskrift?

Jeg koker høna 3-4 timer, sammen med løk, gulrot og kålrot. Har oppi fløte og smaker til med salt og pepper. Enkelt og godt.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 23:10   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hønsefrikasé...din beste oppskrift?

Jeg lager alltid dette med kalkunrester. Jeg liker hønsefrikaseen helt klassisk. Jeg serverer med ris. Det er jeg vant til hjemmefra.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 00:51   #8
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hønsefrikasé...din beste oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg lager alltid dette med kalkunrester. Jeg liker hønsefrikaseen helt klassisk. Jeg serverer med ris. Det er jeg vant til hjemmefra.

Jeg laget dette sist helg av lårkjøtt av kalkun, og det ble veldig godt. Hadde ikke bein å koke på, men det var litt fett på kjøttet så det ble grei kraft likevel.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no