Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-13, 15:33   #1
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Storesøster har oppdaget Disneyprinsesser ( ). Nå har hun snart bursdag, og ønsker seg veldig "prinsessefilm", men hvilken? Hun fyller fire, og siden jeg knapt har sett filmene selv er jeg usikker på hvor drøye disse heksene og onde stemødrene er. Jeg har kikket litt på de på Platekompaniet, og de fleste er tillatt for alle, men noe sier meg at terskelen kanskje er en annen nå enn før. F.eks har både Modig og To På Rømmen sjuårsgrense. Hjelp?

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:35   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

To på rømmen er veldig fin, men kanskje litt vanskelig å forstå for 4-åringen?

Barbie har en del prinsessefilmer som er fine, lyse og kvalmende moralske.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:36   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Jeg elsker To på Rømmen. Og skjønnheten og Udyret.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:37   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

De Barbie-prinsessefilmene går i hvertfall rett hjem hos fireåringen til et vennepar av oss, lærte vi etter noen dager i samme feriehus.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:39   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

De går rett hjem til vår 7-åring også. Har alltid gjort det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:53   #6
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

To På Rømmen er en av de få filmene jeg har sett, og jeg konkluderte med at hun er for liten for den. Spørsmålet er om de andre er noe bedre..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:58   #7
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Modig er ganske skummel men vår fireåring elsker den. To på rømmen er min favorittfilm ( ) - den er fantastisk, litt skummel men ikke så mørk som Modig.

Barbieprinsessefilmer er veldig populært her også og de fleste er ikke så skumle.
Det finnes også noen dvd'er med flere kortere historier på, "Prinsessehistorier" tror jeg de heter.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:59   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Du må kanskje tilbake til de eldre (og mer irriterende) prinsessefilmene. Askepott er vel ikke særlig skummel?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 16:00   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Askepott er ny favoritt for lillesøster her i huset. Vi har også sett Skjønnheten og udyret, men forberedte henne en del på forhånd siden den er litt skummel. Men det gikk fint.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 16:00   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.014
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Min fireåring døde nesten av spenning da han så Snehvit her i sommer, men det ble ikke for skummelt for ham. Askepott var også en hit.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 16:07   #11
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Barbie utgår, det får være måte på hva jeg skal lide meg gjennom.
Jeg lurer på Askepott ja.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 16:11   #12
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.339
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Her går det i Barbie nøtteknekkeren og svanesjøen, etter at lillesøster så disse hos en venninne og fikk i bursdagsgave. Jeg trøster meg med at musikken iallefall er flott.
Storebror på 6 velger også gjerne disse filmene.


Sist redigert av skyfri : 14-02-13 kl 18:15.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 17:21   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Askepott er litt kjedelig. Snehvit og Tornerose byr på mer action, tross alt, og treåringene og fireåringen min elsker de. Skjønnheten og udyret er også pop.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 18:29   #14
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

To på rømmen og Brave er fantastiske. Og Mulan og Pocahontas.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 19:14   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.981
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Her går det i Barbie nøtteknekkeren og svanesjøen, etter at hun så disse hos en venninne og fikk i bursdagsgave. Jeg trøster meg med at musikken iallefall er flott.
Storebror på 6 velger også gjerne disse filmene.

(Min utheving)

Alt hvor klassisk musikk kan snikinnføres med barnlig innpakning er big yes her i huset! Og jeg måtte bare innrømme at filmene ikke var ille de heller, uansett hva jeg måtte mene om Barbie

Vi er store Disney og Pixar fans her i huset, så alt slikt slukes. Min favoritt er Skjønnheten og Udyret, men noen scener kan være skumle for små.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 20:50   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.077
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Oj! Klassisk! Trur eg skal kjøpe ein av dei i vinterferiegave!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 21:03   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.585
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Jeg hadde kjøpt noen Barbie filmer, jeg. Du får dem billig på Rema1000.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 21:22   #18
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Vi har alle filmene som er nevnt her,og jentene har elsket dem i flere år. Noen av dem har vi sett i 3D på kino. Lillesøster var i 4-års alderen da hun fikk øynene opp for disse filmene. Hun synes et par av sekvensene i Modig og To på rømmen er litt, men passe skummelt.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 21:26   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.061
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Det er litt for tidlig henne, men jeg anbefaler "Lille speil på veggen der". Snøhvit med ben i nesa og skikkelig kule dverger. Men det er ikke tegnefilm. Knerten så den da han var 4 (men nærmet seg 5) og digger den rått.

Jeg likte Modig også. Men jeg liker prinsesser som står på egne ben.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 21:27   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disneyprinsessefilmene - hvordan er de egentlig?

Sier som mange her, svelg kamelen og kjøp barbiefilmer på Rema. De er absolutt ikke så ille som jeg forventet, og de er en stor hit hos alle jentene i barnehagen. De fenger vår lillesøster hundre ganger mer enn "dølle gamle prinsessefilmer" fra Disney. Siden det nå en gang er hun som skal se på dem, og (helst) ikke vi, så legger vi oss ikke opp i det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no