Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva serveres på julaften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-19, 12:47   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Vi har også begrenset med kjøkkenplass, "bare" en stekeovn og 4 soner på komfyren. Men denne gangen lar det seg gjøre siden ribba kan langtidssteke i ovnen mens pinnekjøttet dampes. Hvis vi vil skjerpe pinnekjøttet, så gjør vi det mens ribba hviler, for det skal den jo uansett.

Vossakorven dampes i samme kjele som kjøttet. Potetene kokes tidlig og legges inntullet i potetfatet i en dyne (og holder seg overraskende varme). Da er det egentlig bare saus og kålrabistappe som gjenstår. Det lar seg gjøre.

(Mannen min kommer fra en øy ute i havgapet hvor de visstnok har en slags hvit løksaus til pinnekjøtt. Underlig nok er det jeg som må stå for denne enda jeg ikke har noe forhold til saus til pinnekjøtt, men mannen sier jeg treffer.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 12:49   #82
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Tradisjonell svineribbe med kokte poteter, brunsaus, rødkål, surkål og kokte gulrøtter.
Lillesøster får pølser.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 13:03   #83
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Vi serverer pinnekjøtt med svinemør og poteter og surkål og stappe, og har pleid å ha nissepølser (sånne mini-grillpølser) til små unger som ikke er så glad i pinnekjøtt eller svinemør men de begynner å bli store og fortsatt ikke så glade i det så vi får se. Eldste liker pinnekjøtt da, men mellomste..... Hun er ikke glad i middag uansett, men jeg må prøve å finne på noe hun liker. Svineribbe spiser vi dagen etter uten at det er noe de lengter etter det heller. Så trolig heller noe mer pølser.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 13:04   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Jeg smakte hvit løksaus til pinnekjøtt første gang for noen år siden. Det var veldig godt, så deretter har jeg alltid laget det. Godt med den sødmen til kjøttet. Det er i tillegg verdens raskeste saus. Ca fem minutter, og alt som kreves er å kutte opp en løk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 13:59   #85
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Ribben stekes i ovnen, pinnekjøttet er i panne. Pinnekjøtt har mye mindre tilbehør enn østlandsk julemiddag. Ingen i vår familie vil ha eller har noe forhold til julepølse eller medister. Løvsteken stekes på stekepanne 2 min når alt annet er klart.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 14:06   #86
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Ikke sånn kjempemye tilbehør til pinnekjøtt her heller, men stekeplaten min er 60 cm, har fire plater og jeg har ikke så mange store gryter. Såvidt det er, går pinnekjøttkjelen (13 liter) på én plate, kålrabistappen i en akkurat litt for liten gryte ved siden av, poteter og saus på de to siste. Bare dette krever planlegging. Har begynt å lage grønnkålsalat med appelsinfilet og granateple også, så det lille kjøkkenet er egentlig fullt. Legg på dessert, så er stressnivået mitt komplett. Jeg lager ingenting ekstra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 14:11   #87
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Vi spiser torsk og jeg synes det er litt vanskelig å ha noe annet i tillegg. Vi har opplevd gjester som kom med eget pinnekjøtt fordi de ikke kunne tenke seg å spise fisk på julaften. Og det var jo for så vidt greit, de krevde ingenting, de hadde bare med sitt eget, men de to tingene passet dårlig sammen og det ble litt rart.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å lage noe annet tilbehør, eller en annen fisk i tillegg eller noe. Men om det var noen av mine som absolutt ikke ville ha fisk, så ville jeg nok heller vurdert å endre hele julaftenmenyen. For fisk og pinnekjøtt på samme bord ble bare veldig rart.

Når det gjelder kapasitet til å lage mer mat, så har jeg simpelthen en ekstra kokeplate. Kjøpt på Ikea og helt genial. Til vanlig stues den bort i et skap, men til store selskaper egner den seg godt til den ekstra gryten som man ellers ikke har plass til.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 14:31   #88
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Vi har også den kokeplata fra ikea. Den er stor nok til store kjeler og liten nok til å få plass i et skap.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 14:35   #89
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Ekstra kokeplate fra ikea var ikke så dumt. Det skal jeg tenke på. I større selskaper kjenner jeg på at jeg mangler en ekstra plate, og det er plass i boden til noe sånt.

Vi har ekstra bred koketopp. Jeg mener den er 80 cm, og da blir det plass til flere store kjeler på en gang. Men vi mangler benkeplass. Vi skal skaffe oss en kjøkkenøy. Det har vi egentlig plass til, men det rekker vi ikke før jul i år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 14:45   #90
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi spiser torsk og jeg synes det er litt vanskelig å ha noe annet i tillegg. Vi har opplevd gjester som kom med eget pinnekjøtt fordi de ikke kunne tenke seg å spise fisk på julaften. Og det var jo for så vidt greit, de krevde ingenting, de hadde bare med sitt eget, men de to tingene passet dårlig sammen og det ble litt rart.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å lage noe annet tilbehør, eller en annen fisk i tillegg eller noe. Men om det var noen av mine som absolutt ikke ville ha fisk, så ville jeg nok heller vurdert å endre hele julaftenmenyen. For fisk og pinnekjøtt på samme bord ble bare veldig rart.

Når det gjelder kapasitet til å lage mer mat, så har jeg simpelthen en ekstra kokeplate. Kjøpt på Ikea og helt genial. Til vanlig stues den bort i et skap, men til store selskaper egner den seg godt til den ekstra gryten som man ellers ikke har plass til.

Jeg synes det høres så rart ut at det blir rart at noen har med seg noe fordi det ikke passer sammen på bordet?
Det må jo være den enkleste ting i verden å ta imot gjester som har med seg et fullgodt alternativ selv?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 14:50   #91
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Ja. Det burde sikkert være det. Og jeg sa jo ja. Men jeg synes fremdeles at det ble en litt rar middag. Sikkert mest mitt problem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 14:56   #92
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi spiser torsk og jeg synes det er litt vanskelig å ha noe annet i tillegg. Vi har opplevd gjester som kom med eget pinnekjøtt fordi de ikke kunne tenke seg å spise fisk på julaften. Og det var jo for så vidt greit, de krevde ingenting, de hadde bare med sitt eget, men de to tingene passet dårlig sammen og det ble litt rart.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å lage noe annet tilbehør, eller en annen fisk i tillegg eller noe. Men om det var noen av mine som absolutt ikke ville ha fisk, så ville jeg nok heller vurdert å endre hele julaftenmenyen. For fisk og pinnekjøtt på samme bord ble bare veldig rart.

Når det gjelder kapasitet til å lage mer mat, så har jeg simpelthen en ekstra kokeplate. Kjøpt på Ikea og helt genial. Til vanlig stues den bort i et skap, men til store selskaper egner den seg godt til den ekstra gryten som man ellers ikke har plass til.

Jeg er vokst opp med standard julaften og 1.dag slik: Pinnekjøtt med poteter og kålrabistapp julaften og 1.dag kokt torsk med poteter, gulerøtter og resten av pinnekjøttet; kuttet i biter og stekt på panne med smør. Istedenfor bacon til rett og slett. Smaker fantastisk sammen!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 15:00   #93
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


(Mannen min kommer fra en øy ute i havgapet hvor de visstnok har en slags hvit løksaus til pinnekjøtt. Underlig nok er det jeg som må stå for denne enda jeg ikke har noe forhold til saus til pinnekjøtt, men mannen sier jeg treffer.)

(er det denne øya? For jeg har aldri hørt om det)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 15:06   #94
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

(er det denne øya? For jeg har aldri hørt om det)

Ja, visstnok. Fra tettstedet/gården(?) stemoren hans kommer fra litt lenger nedpå vestsiden av øya. Hun har sendt meg oppskrift og påstår at det er lokalt. Men kanskje veldig lokalt?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 15:19   #95
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Vi bruker gjerne en ekstra kokeplate hvis det kniper om plassen. Mine foreldre var ikke opptatt av at julematen skulle være god for barna så jeg har nå blitt bortskjemt av mannen som lager en nydelig saus som gjør alt så mye bedre.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 16:12   #96
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, visstnok. Fra tettstedet/gården(?) stemoren hans kommer fra litt lenger nedpå vestsiden av øya. Hun har sendt meg oppskrift og påstår at det er lokalt. Men kanskje veldig lokalt?

Jeg har i alle fall ikke hørt om det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 16:18   #97
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Jeg synes pinnekjøtt og torsk passer kjempegodt sammen, jeg. Synes de utfyller hverandre veldig godt smaksmessig. Men jeg har jo NULL peiling på mat, så kanskje det egentlig er totalt kræsj.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 18:08   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Det tradisjonelle ribbemåltidet med pølser, medisterkaker og kanskje ulike grønnsaksretter er kanskje lettere å treffe flere med, siden det er tre ulike kjøttyper og konsistenser, enn pinnekjøtt som er en ganske smal meny med noe særegen smak. Så jeg forstår godt at pinnekjøtt treffer smalere enn ribbe med alt, liksom.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes pinnekjøtt og torsk passer kjempegodt sammen, jeg. Synes de utfyller hverandre veldig godt smaksmessig. Men jeg har jo NULL peiling på mat, så kanskje det egentlig er totalt kræsj.

Om du syns det passer godt sammen i din munn så er det jo ikke kræsj. Salte og røkte smaker er jo ganske vanlig til torsk.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 04-12-19 kl 18:28.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 18:25   #99
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Jeg har aldri smakt ribbe eller medisterkaker... Jeg kjenner ingen som har tradisjon for det heller, så jeg har aldri fått tilbudet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-19, 18:28   #100
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serveres på julaften?

Jeg hadde heller ikke spist ribbe før i godt voksen alder. Men det er vel ikke noe rart?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no