Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-19, 16:34   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpne drivstoffluker, hvorfor?

I forbindelse med Warasaken kom jeg på noe jeg har stusset på siden vi fikk S-maxen (vi har samme bilmodell og farge som ham, derfor jeg kom på det), nemlig at det ikke er låst drivstoffluke. Det er bare å trykke og åpne, fra utsiden. Gjøre ikke det det veldig lett å både stjele drivstoff, putte sukker på tanken, eller, altså, å tenne på bilen?

Hvorfor gjør man det på den måten? Er det sikring på plass for å unngå det jeg nevner over?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 16:43   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Kanskje man rett og slett går ut i fra at folk ikke veldig ofte stjeler drivstoff, putter sukker på tanken eller tenner på? Audien vår hadde heller ikke låst bensinluke, og jeg er usikker på om passaten vår har det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 16:47   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Ja, det er jo i og for seg en sjarmerende holdning til livet generelt, det, men det matcher liksom ikke den sikkerhetsutviklingen vi ser ellers, der man er "better safe than sorry" på alt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 16:53   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Jeg googlet "låst bensinluke" og fikk opp en hel haug med frustrasjonsinnlegg hvor låsen enten hadde gått i stykker eller frosset fast, så kanskje det er større sjans for det, enn at noen tenner på bilen din. Det var aldri noen som stjal bensin, helte på sukker eller prøvde å tenne på vår.
Det er jo for øvrig ikke en "sjarmerende holdning til livet", det er jo fakta. Det er virkelig ikke ofte noen messer med andres bensintank.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 16:59   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Huff, ja, det hørtes litt nedlatende ut.

Jeg LIKER at man husker at fakta viser at både det ene og det andre skjer ganske sjelden (som overfall når man jogger, sånn at man faktisk ikke trenger voldtektsalarm eller shäfer for å løpe seg en tur, som jeg stadig krangler om på en FB-løpeside...), og forholder seg deretter. Det er rasjonelt og i tillegg bra for sjela å tenke på den måten, ikke "sjarmerende".

Men jeg er fortsatt overrasket over at (tyske!!) bilfabrikanter tenker sånn. Men begrunnelsen din virker logisk. Kan tenke meg at få ting vil drive bilkunder mer fra vettet enn en tank som har gått i vranglås!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 17:06   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Tyskere er jo rasjonelle da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 17:10   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Haha, sjekket med Høvdingen. Audien hadde lås. Jeg bare, Hæ? Jeg bare vrei det opp? Men det var fordi han aldri låste det. Og passaten har visstnok en knapp inne i bilen. Så hele argumentasjonen min faller i fisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 17:11   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Min kan bare åpnes fra inne i bilen. Sånn liten spake ved døra. Tror det er ganske vanlig?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 17:14   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Går det ikke an å låse selve skiva med nøkkel, altså? At lokket utenpå er bare å trykke opp er jo ikke så rart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 17:24   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Poly; Høvdungen spør: det er ikke bare det at hun ikke har tenkt over det da, siden lokket som regel låses opp med sentrallåsen, dvs når man skal fylle så er jo bilen ulåst, ergo er lokket ulåst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 17:24   #11
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Selve luken er det vel sjeldent lås på? Jeg har et slags lokk jeg må låse opp inni der igjen på min gamle Peugeot, men jeg tipper hva som helst kan brukes så lenge man greier å stikke den inn i låsen.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 17:54   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Mondeoen (gammel) har låst lokk (spak inne i bilen), men er lokket åpent er det bare å vri av «korken».

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 17:59   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Alle biler nå til dags har jo lås på bensinluken som er knyttet til sentrallås systemet. På Min gamle VW var det en knapp man måtte trykke på inne I kupeen for å få fylt drivstoff (gjett hvem som har måttet ringe og spørre om hvor den knappen er, opptil flere ganger)

Nå som vi har 2 hydbrid biler står jeg innimellom og lurer på hvorfor jeg ikke får ut ledningen, før jeg kommer på at jeg må låse opp for å ta ut ledningen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 18:10   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Ja, kanskje den er koblet til sentrallåsen?? Må sjekke!

Men det gjør det enda mer fishy med den der liksom-bilbrannen til wara, i så fall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 18:53   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

På Minien min ( jeg har fått "ny" bil) låses den opp av sentrallåsen. I den gamle Corollaen (hudfarget fra 1997) var det en spak inni bilen.

(Ja ikke at den gamle fargen betyr noe altså, jeg er bare så glad for å være kvitt den )

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 19:46   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Mondeoen vår er åpen, men har vel aldri prøvd å åpne den med låst bil.
Vi fikk frastjålet bensin for en 13år siden. Da hadde vi en Nissan som måtte åpnes innenfra. Da brøt tyvene bare opp luken og bilen måtte omlakeres. Sånn sett ville jeg heller at de skulle kommet til lettere og bare kunne ta det uten å ødelegge bilen i samme slengen.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 21:28   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Jeg har aldri prøvd å åpne den med låst bil, det kan jeg jo sjekke en gang jeg husker, men det er jo unektelig praktisk å ikke ha den korka som må skrus ut, og oppbevares mens en fyller, og en god håndfull kunder legger den igjen på hver bensinstasjon pr år, og i det hele tatt.

Men det har aldri falt meg inn at noen skulle stjele drivstoff eller ha på sukker eller tenne på bilen da, men at den er knyttet mot sentrallåsen virker logisk egentlig, og vel like sikkert som at man må fysisk låse den opp med nøkkel eller åpne med en knapp man aldri finner på en lånt bil, ikke huske hvor er etc, på innsiden?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 22:11   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Hva skjer med sukker i bensinen?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 22:12   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva skjer med sukker i bensinen?

Aner ikke, men antar det ikke er lurt siden det nevnes.

Så er et ikke bensin heller da, det er diesel på s maxen vår med sånn luke, det hadde gjort større skade om noen helte bensin på den kanskje...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 23:10   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpne drivstoffluker, hvorfor?

Når bilen er låst er luka låst! Tenk, jeg har hatt bilen i årevis uten å vite det. Noe sier meg at det samme gjelder en viss samboer...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no