Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Baby med melkeproteinallergi

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-12, 15:08   #21
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baby med melkeproteinallergi

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vi lager jo alltid osteløs pizza men med hjemmelaget "ostesaus", men siden ungene ikke er så glade i grønnsaker på pizzaen og det blir litt kjedelig med bare ostesaus og tomatsaus på, så lager vi alltid pizzasnurrer til dem mens jeg og mannen spiser vanlig pizza. Funker gullfint og det føles litt mer spennende enn et vanlig osteløst pizzastykke.

Jeg og mannen lager denne pizzaen med noen få variasjoner, mens ungene altså får pizzasnurrer. På bildet der ligner de omtrent på Lilleleo sine. Men det er fordi mannen lager verdens beste pizzadeig, som funker kjempefint til pizza men ikke så veldig til pizzasnurrer siden den er så myk i konsistensen at det er vanskelig å rulle den. Men det går jo, selv om de ser ut som de gjør, ungene bryr seg jo ikke om det. De er kjempegode og jeg må alltid stjele et par av ungene.

Ostesausen er en knallfin erstatning altså, flere venner av meg har sagt de godt kunne laget slik pizza selv om de spiser ost til vanlig. Og det er ikke soya eller noe i den, for de som tenker på sånt. Det er nøtter i den da, cashewnøtter.

I dag har vi hatt barnebursdag hvor ungene lagde sin egen minipizza. Pizzabunene bakte jeg på forhånd av din foccaciaoppskrift.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 21:43   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baby med melkeproteinallergi

Herlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 16:40   #23
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Baby med melkeproteinallergi

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Eller vanlig potetgull-chips bruker vi.

Vi brukte det knust (hell over i en plastpose og knus). Jeg tømte det ikke på før de siste 6-7 minuttene av steiketida, for det blir fortere mørkt enn osten. Vi laget en stund to pizzaer, en med ost for oss andre og en med potetgull for eldste, men når han fikk frigitt varmebehandlet melk, gikk vi over til at han fikk en bit av vår pizza som ble stekt uten ost, men lagt potetgull på etterhvert. Nå spiser han vanlig pizza med ost, selv om det er mye annet melkebasert han fremdeles ikke tåler. Men favoritten er fremdeles den med potetgull

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no