Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Aktivitet på konfirmasjon til tantebarn med spesielle behov?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-24, 20:04   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.149
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Aktivitet på konfirmasjon til tantebarn med spesielle behov?

Litt av en overskrift. Tantebarn med diagnoser og syndrom har konfirmasjon om litt over en uke. Jeg tenkte på kahoot, men de skal selskapet hjemme, og det er trangt. Noen som har forslag til noe? En kort, artig (ferdig) tale? En annen gøy aktivitet man kan gjøre ca 20 personer i et trangt lokale?Konfirmanten er relativt velfungerende altså, men det kan ikke være veldig komplisert eller ta lang tid.

Tips? Tror ikke det blir noen andre taler eller aktiviteter.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-24, 20:10   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.149
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aktivitet på konfirmasjon til tantebarn med spesielle behov?

Tenkte kanskje lage en slik plakat å lese opp? https://pin.it/62cXWibDS

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-24, 20:16   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.493
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aktivitet på konfirmasjon til tantebarn med spesielle behov?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Tenkte kanskje lage en slik plakat å lese opp? https://pin.it/62cXWibDS

God ide! Det fikk min yngste i august.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-24, 20:21   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.891
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aktivitet på konfirmasjon til tantebarn med spesielle behov?

Min «tale» til to av nevøene mine har vært ut fra en liten sånn lekekoffert med diverse ting som jeg tenker har med de å gjøre. Jeg har tatt opp en og en ting og sagt noe rundt den tingen. Har fått mye skryt for de to talene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-24, 09:12   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aktivitet på konfirmasjon til tantebarn med spesielle behov?

Synes både ideen om godteritale og lekekoffert med små gjenstander var god. Det er stas å bli gjort litt stas på, trenger ikke være langt og/eller tårevått.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-24, 09:20   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.806
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aktivitet på konfirmasjon til tantebarn med spesielle behov?

Hadde en gjenstands-tale for en konfirmant. For mine egne har jeg laget små kort som gjestene har fått hvor de kan skrive noe til konfirmanten. Det var ferdig utfylte kort hvor de skrev navn, krysset av hvordan de hadde kommet til konfen (bil, tog osv. kan gjøres med bilder) og en tekst med Hvis jeg skulle gi deg et råd for framtida ville det vært:

Hadde også et lite kort ved hver kuvert hvor gjestene ble utfordret til å ta bilde av "gjester som smiler", "selfie med sidemannen", "bilde av konfirmanten" og sende til oss. ble mange morsomme bilder til albumet selv om det selvfølgelig ikke var alle som gjorde det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no