Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #18

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-24, 12:54   #301
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.421
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

SNØ!!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 13:11   #302
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.829
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

SNØ!!

Ja!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 13:13   #303
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

SNØ!!



https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/...utt-for-minutt

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 13:37   #304
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.421
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 14:23   #305
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.645
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Kom snø her også i går kveld/natt, men den er borte nå. Bare veier i morges, så ingen problem.

På jobb snakkes det om at det er altfor tidligå skrifte dekk enda, det kommer sikkert mer snø. Vel, jada, joda, men jeg har piggdekk, og det meldes 15 plussgrader.

Det kan for all del komme snø i mai også, det har skjedd før det, det skjedde vel kanskje til og med i fjor. Men jeg tror nok piggdekkene ryker nå i helga. De piggfrie på den andre bilen kan kanskje bli litt lenger i tilfelle rottefelle.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 14:30   #306
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.205
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Endringene i Oslo-trafikken fremover som kommer til å gjøre det enda mer tidkrevende og tungt å besøke mine gamle foreldre.

Det som er ved meg? Det er jo helt sykt! Ikke varslet, ikke innmeldt til veivesenet eller noe, bare plutselig fra den ene timen til den andre, så er en stor innfartsåre stengt i begge retninger, for minst en måned.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 14:54   #307
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det som er ved meg? Det er jo helt sykt! Ikke varslet, ikke innmeldt til veivesenet eller noe, bare plutselig fra den ene timen til den andre, så er en stor innfartsåre stengt i begge retninger, for minst en måned.

Jeg er så oppgitt over hvordan man skalter med trafikken nå. Stenger kollektivfeltene for el-biler med noen få ukers varsel for å liksom forberede stengingen av ring 1, selv om den ikke stenger før til sommeren - samtidig snevrer inn flere innfartsårer, struper ring 3 og skal stenge broa over Akerselva på ring 3.

Sitat:

– Privatbilister som har et valg bør kjøre mindre og heller velge kollektivtransport, sykkel eller gange», sier Elin Hermanstad Havik og legger til:

– Statens vegvesen oppfordrer bilistene til å bruke Ring 3 og E18 fremfor bygatene nord for Ring 1. Vegvesenet ønsker at minst mulig trafikk skal finne veien til

(herfra:https://www.nettavisen.no/nyheter/da...s/5-95-1689293 )

Da de stengte det tredje feltet sørover på E18 for noen år siden, ble det helt kaos og de ga opp det ganske kjapt. Det vil jo bli minst like ille nå. Jeg blir helt motløs og oppgitt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 15:39   #308
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.034
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Det er i hvert fall veldig tydelig at de gjør tiltak for at folk skal slutte å kjøre inn til sentrum. Hvis jeg ser inn i krystallkula (og jeg gjør det med en viss faglig tyngde), er det godt mulig at tiltakene ikke reverseres når tunnelen er ferdig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 15:53   #309
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.875
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg er helt enig i at sentrum kan og skal være fri for (overflate-) biltrafikk i størst mulig grad. Det som gjør meg motløs, er at de lager så mye kø andre steder og sammenfallet mellom stengingen av kollektivfeltene på E18 og innsnevringen på ring 3 nå i vår. Det er ikke kø i kollektivfeltet på E18 før du kommer innenfor bygrensen slik det er i dag, så hvorfor de stenger i hele Akershus, er for meg en gåte. (Jeg kjører bil fra Asker til Høvik og buss videre derfra helt inn til sentrum/Nasjonalteateret hver morgen, så jeg vet det.)

Foreldrene mine bor på sykehjem like ved ring 3 på østsiden av Nydalen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 16:01   #310
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.030
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Selvsagt har ikke bussene live tracking på i dag av alle dager hvor det helt sikkert er forsinkelser.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 17:06   #311
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Jeg skjønner det heller ikke, Pøblis. Det eneste stedet med(litt) kø i kollektivfeltet om morgenen fra Asker er jo ved påkjøringene, og der blir det kø uansett når alle bilene skal inn i (den enda lengre) køen. Og selve E18-køen løser seg jo ved Fornebu.

Jeg er glad for hybrid løsning på jobb, tror nok at jeg kommer til å begynne dagen hjemme og heller kjøre etter kaoset de fleste dagene, men det er jo ikke alle som har den muligheten.


Jeg kan jo ta toget, men det er så pes å få det til å stemme med bussen pluss at jeg klikker av melkerutetog. Det tar ti minutter lenger med toget til Oslo nå enn det gjorde i 1976, og toget er forsinket hver gang det snør. Eller regner. Eller er feil type sol, hva vet jeg.. Men for all del, ta kollektivt. (ja, jeg er lat. Nei, gidder ikke bli mindre lat hvis jeg ikke må)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 22:34   #312
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Ryggsmell. Igjen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-24, 09:12   #313
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.004
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Fortsatt vondt å gå, så det blir hjemmejobbing i dag også. Savner å møte kollegaene mine sånn IRL.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-24, 09:19   #314
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.645
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Trenger HELG! Nedtelling nesten minutt for minutt.

(Desto mer irriterende at todo-lista mi egentlig tilsier at det ikke burde være mer enn maks torsdag, helst onsdag...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-24, 09:55   #315
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.896
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

S N Ø

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-24, 09:58   #316
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.896
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Kommentarfeltet der er like bra som innlegget.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-24, 11:22   #317
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.645
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Kommentarfeltet der er like bra som innlegget.

Fantastisk!

Hos oss var det også sannelig snø i dag tidlig igjen, men det er sånn sånn som bare kommer om natta og så er den borte før lunsj vi har her. Det bedrer seg (?) til helga, da blir det så varmt nattestid at det bare regner i stedet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-24, 14:59   #318
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.421
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Kommentarfeltet der er like bra som innlegget.

Det var jo kommentarfeltet som var klagingen minutt for minutt.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-24, 15:05   #319
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.645
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Bahh. Legne rinfte ang hodepina til min datter så jeg fikk en oppdatering fra jentungen med stat for mars. INGEN hodepinefrie dager.

Barneavd neste.
vi får bare gjøre alt annet vi kan i mellomtiden.
Det er bare

Det er liksom ALLTID et eller annet med ungene mine.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-24, 09:36   #320
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #18

Lærer som kaller de som får lavere karakter enn 3 i matematikk og norsk for amøber. Sanna Sarromaa på Facebook under en artikkel på Aftenpostens sider.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no