Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-09, 11:36   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

ÅH gud jeg trodde bare det var meg som var helt gal og ond som ble irritert.. jeg tenkte med en gang jeg hørte at han var savnet at herregud, sånn går det når man holder på sånn.. det er så utrolig irriterende hver gang jeg hører om en basehopper på en fjellhylle eller en fyr på et fjell. Flott at de opplever ting og blir skrevet opp i bøker og jeg vet ikke hva, men det blir litt oppgitt over at de stadig oppsøker slike farlige ting for å så bruke masse ressurser på redningsaksjoner.

Akkurat når den gjelder denne saken gadd jeg ikke engang å tenke det, men ellers er jeg helt på linje med deg. I dag tidlig hadde jeg ikke overskudd til å tenke det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 11:58   #22
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

ÅH gud jeg trodde bare det var meg som var helt gal og ond som ble irritert.. jeg tenkte med en gang jeg hørte at han var savnet at herregud, sånn går det når man holder på sånn.. det er så utrolig irriterende hver gang jeg hører om en basehopper på en fjellhylle eller en fyr på et fjell. Flott at de opplever ting og blir skrevet opp i bøker og jeg vet ikke hva, men det blir litt oppgitt over at de stadig oppsøker slike farlige ting for å så bruke masse ressurser på redningsaksjoner.

Jeg er helt på linje med det jeg også

Jeg synes vel folk kan ha den utforskertrangen de vil, men jeg synes de bør bære ansvaret for sine handlinger selv. Ikke er jeg så veldig interessert i å høre om deres "bragder" eller kriser heller. Jeg synes det å basehoppe eller klatre opp Mount Everest uten nødvendig utstyr er idioti. Det var vist stygt å se det leser jeg i denne tråden, men jeg skjønner ikke hva som er galt med å synes noe er idiotisk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 12:19   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er helt på linje med det jeg også

Jeg synes vel folk kan ha den utforskertrangen de vil, men jeg synes de bør bære ansvaret for sine handlinger selv. Ikke er jeg så veldig interessert i å høre om deres "bragder" eller kriser heller. Jeg synes det å basehoppe eller klatre opp Mount Everest uten nødvendig utstyr er idioti. Det var vist stygt å se det leser jeg i denne tråden, men jeg skjønner ikke hva som er galt med å synes noe er idiotisk.

Jeg og synes det er idioti og kommer aldri til å forstå de som holder på med den type ting. Og jeg har null interesse av det de holder på med.

Men kjære vene, la de holde på med hva de vil, så lenge jeg ikke jeg behøver å høre om det eller betale for sinnsyke redninger. (Og selvfølgelig skal de få hjelp på samme måte som andre nordmenn i utlandet. Men vanlige folk trenger som regel ikke bli søkt etter med helikopter osv.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 23:20   #24
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror en ganske stor andel av enkeltpersoner som har "drevet menneskeheten fremover" har gjort det av egen interesse/indre drift, og ikke primært fordi de har tenkt på andre. Da tenker jeg både på forskere, oppdagelsesreisende, kunstnere og politikere/statsledere. Noen bruker vitebegjæret sitt og trangen til å flytte grenser på ting som viser seg å ha stor betydning for menneskeheten, andres innsats faller helt inn under "egotripp", men jeg tror ikke alltid det er lett å se i utgangspunktet hva som vil bli hva.

Enig. At noen mennesker er modige nok til å sprenge grenser, har gitt mange fremskritt for menneskeheten. Det er ikke lett å sortere mellom idioti eller andre grensebegrep. Heller ikke hva som er nyttig eller fornuftig... Kanskje klatreren med denne erfaringen bruker sine store energi innen et annet felt...

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 00:07   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Samtidig bruker jo samfunnet store ressurser på å hjelpe folk som har selvpåførte sykdommer. Det er jo en "risikosport" å røyke, men man behandler jo røykere.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 00:13   #26
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Samtidig bruker jo samfunnet store ressurser på å hjelpe folk som har selvpåførte sykdommer. Det er jo en "risikosport" å røyke, men man behandler jo røykere.

Etiske aspekt. Skal en med "selvpåført" KOLS ikke hjelpes, med sine pustevansker?

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 00:22   #27
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Ekstremsportsutøvere setter også andre i fare når de må reddes. Jeg er enig i at det er idioti, og syns ikke det er imponerende på noen som helst måte. Men så er jeg så kjedelig at jeg også syns kampen for å nå Nordpolen/Sydpolen, Nansen, Amundsen osv var tullete også. Forskningen de gjorde på veien var fin, men greia med å være førstemann hit og dit var jo bare for vise hvem som hadde den største.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 00:54   #28
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Etiske aspekt. Skal en med "selvpåført" KOLS ikke hjelpes, med sine pustevansker?

Joda, på samme måte som en som sitter fast oppe i fjellet må få hjelp til å komme ned.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:28   #29
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Joda, på samme måte som en som sitter fast oppe i fjellet må få hjelp til å komme ned.

Ikke hvis det er til fare for redningsmannskapet. Det er ikke farlig for en lege å skrive ut en resept, situasjonen er en annen for han fyren som henger og dingler i et tau under et helikopter i et rasfarlig område.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:29   #30
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Utenrikstjenesten hjelper vel nordmenn i nød i utlandet selv om de har vært dumme. Frarøvet pass på sydenfylla, besøk i fengselet til smugleresiktede, etc.

Det er vel selvsagt at AS Norge ikke skal ta regningen for redningsaksjoner, men jeg syns de skal hjelpe til med å få det praktiske på plass (tillatelser, finne de riktige menneskene som kan hjelpe, etc.) for en redningsaksjon.


Når man legger ut på en såpass risikofylt tur som dette, burde ikke slike ting vært sjekket opp i forkant da?

Jeg kjenner at jeg blir oppgitt over at media gir dette så enormt stor spalteplass.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:29   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ikke hvis det er til fare for redningsmannskapet. Det er ikke farlig for en lege å skrive ut en resept, situasjonen er en annen for han fyren som henger og dingler i et tau under et helikopter i et rasfarlig område.

Det er klart.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:36   #32
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Vel, nå går hans klatrevenner ut i media og etterlyser hjelp fra det offentlige og sågar klager over mangelfull respons fra norske myndigheter. Da må man også tåle at noen debatterer denne formen for hobby. Jeg forstår at ikke alle får et like stort kick av å samle på frimerker, men å bestige Mount Everest uten verken hjelp eller oksygen er idioti. Selv med hjelp og oksygen er dette livsfarlig, og jeg forstår godt at noen blir provosert at de velger å droppe slike hjelpemidler for å sette rekorder eller utfordre seg selv. Det blir ikke mindre provoserende når de skriker over at hjelpen ikke kommer raskt nok frem etter at de har dummet seg ut.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 11:03   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Jeg har ingen problemer med å skjønne hvorfor ekstremsportutøverne gjør det de gjør.

Dog har jeg heller ingen problemer med å skjønne at selvvalgte eventuelle livsfarlige situasjoner ikke skal sette andres liv i fare.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 11:14   #34
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

At folk vil klatre Mont Everest alene, hoppe i Trollveggen eller drive annen type ekstremsport - dem om det. Jeg syns også at så langt det er forsvarlig, bør man stille opp og forsøke å redde vedkommende dersom h*n er råket utfor en ulykke i forbindelse med utøvelsen av aktuelle ekstremsport.

Likevel - jeg syns regninga i sin helhet bør gå til vedkommende, enkelt og greit.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 22:12   #35
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

At folk vil klatre Mont Everest alene, hoppe i Trollveggen eller drive annen type ekstremsport - dem om det. Jeg syns også at så langt det er forsvarlig, bør man stille opp og forsøke å redde vedkommende dersom h*n er råket utfor en ulykke i forbindelse med utøvelsen av aktuelle ekstremsport.

Likevel - jeg syns regninga i sin helhet bør gå til vedkommende, enkelt og greit.

Jeg er veldig enig med Inagh her. Nå er jeg litt berørt av denne saken da jeg kjenner til Jarle Trå fra før. Gikk en støkk i meg da jeg hørte han var savnet, og lettet når han ble funnet. Har fulgt med på det som er skrevet i avisene om ham, men satt akkurat og lurte på: Hva er det som gjør at det blir skrevet så masse om denne saken?
For det lurer jeg virkelig på og skjønner ikke helt

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 00:58   #36
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Mount Everest har blitt ei søpledynge av et ikon for slike som skal sprenge grenser og utfordre sitt eget ego. Det er ikke så mye glory over den historien der. Opp på toppen uten oksygen og klatrelaget måtte sende sherpaene i livsfare for å redde ham fordi de selv ikke syntes det var forsvarlig. Bare såvidt berget unna et steinskred. Hvis det er noe grensesprengende ved dette, så er det vel innsatsen nepaleserne la ned for å bringe den halvt ihjelfrosne idioten ned i base-camp. Og klatrelaget klageR over ikke å få hotline inn til Gahr Støre og redningshelikopter hjem? Familien kan bli støtt av å lese? Spar meg

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 01:53   #37
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

jeg må ærlig innrømme at jeg kan fortå at folk vil nå toppen av Mount Everest, eller gå til en av polene etc (selv om det ikke kunne ramlet meg inn i halvsøvne å gjøre det selv ). Det jeg ikke forstår er hvorfor de på død og liv må gjøre noe som er farlig nok i seg selv, enda farligere. Er det fordi såpass mange har besteget fjellet at de på død og liv må gjøre det enda vanskeligere? Jeg må innrømme at jeg sukket tungt og tenkte "idioti" da jeg leste om saken første gang. Og det var det vel noen av klatrekollegaene hans som hadde sagt til ham også, har jeg lest i ettertid .

Hva blir det neste man må gjøre, når mange nok har gått opp alene, uten oksygen? Gå opp med lite klær på? Se hvem som klarer å være på toppen lengst uten å dø?

Mht til å dekke kostnadene for eventuelle redningsaksjon, så leste jeg at i dette tilfellet ville deler bli dekket av et fond som var opprettet etter en som hadde dødd under et tilsvarende stunt. Og selvfølgelig må de jo forsøke å redde fyren, så lenge det ikke setter andres liv i fare. Noe annet ville jo være spinngale, man lar jo ikke folk dø fordi om de har vært dumme .

Men jeg kjenner jeg blir irritert over all spalteplassen dette har fått i media. Særlig når det antydes at dette vil få enda flere til å forsøke samme stuntet....

Selvfølgelig trenger vi modige, nyskapende mennesker for å drive verden framover. Men jeg vet ikke helt om jeg synes at det å bestige Mount Everest uten oksygen og hjelp faller inn i den kategorien.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 07:20   #38
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Jeg synes mange slike ekstremsportsutøvere virker uansvarlige og egoistiske. Det er tydeligvis ikke naturopplevelsene som står i høysetet, men fokus på egen prestasjon og berømmelse. Og for å få et adrenalinkick. Helt greit for meg, selv om det ikke er min greie.

De fleste er vel også forsonte med at det de gjør kan koste dem livet. Og hvis de står i fare vil de ikke at andre skal redde dem. Men nå er det vel ikke så lett å stå og se på/vente på at kameraten din skal dø, så da settes det i gang redningsaksjoner. Det er dette jeg syns er det egoistiske i å kaste seg ut i noe man sier bare er for meg og av meg, men la omgivelsene stå igjen med skyld og ansvar hvis det går galt. Pengene er liksom ikke det viktigste her.

Var det noen som så serien om 330 skvadronen på NRK for en tid tilbake?
En livløs klatrer observeres midt i Trollveggen. Et Sea King-helikopter vil forsøke å heise mannen ut. Men risikoen for steinsprang gjør operasjonen svært risikabel. Klatreren viser ingen tegn til liv.

Det endte med at klatreren ble hentet ut, og at han overraskende nok levde fortsatt - dog lam fra halsen og ned. Han sa selv at han kanskje hadde hatt best av å dø, så vi gjør kanskje enkelte en bjørnetjensete?

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/478144


Sist redigert av Minerva : 28-05-09 kl 07:47. Årsak: måtte pressisere...
Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 10:32   #39
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Det ble ikke den utgangen Jarle Trå hadde håpet på. VG skriver i dag han må amputere både fingre og tær.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:30   #40
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jarle Trå og ekstrem ekstremsport generelt

Det er jo virkelig trist. Sånn på siden; jeg ser Trå selv har finansiert redningen. Det står det respekt av.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no