Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-19, 16:54   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er helt enig med deg i dette, men jeg tror ikke mekanismene alltid er så enkle. Min egen sønn har aldri sett meg eller faren full, hans motstand mot alkohol stammer fra folk han har møtt i offentligheten, på trikken for eksempel. Også tror jeg det er uungåelig omtrent å få ungdom til å ikke forbinde alkohol med fest og fyll til en viss grad.

Ja, jeg er enig med deg i det.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 16:56   #82
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Men selvfølgelig, sunne vaner hjemmeifra er jo en god grunnpakke, uansett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 16:59   #83
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er helt enig med deg i dette, men jeg tror ikke mekanismene alltid er så enkle. Min egen sønn har aldri sett meg eller faren full, hans motstand mot alkohol stammer fra folk han har møtt i offentligheten, på trikken for eksempel. Også tror jeg det er uungåelig omtrent å få ungdom til å ikke forbinde alkohol med fest og fyll til en viss grad.

Jeg er helt enig. Mine unger har aldri sett meg full, de har knapt nok sett meg drikke, og spesielt minstemann har gitt uttrykk for at han ikke liker at jeg drikker, dette kom fram da jeg tok et glass vin på en ferietur. Hvorfor han har denne motstanden vet jeg ikke. Han har så vidt jeg vet ikke sett noen fulle folk, og han syns det er greit at besteforeldre og tante og onkel tar seg en øl eller et glass vin på julaften for eksempel. Men han ser helst at jeg ikke drikker.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 16:59   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men selvfølgelig, sunne vaner hjemmeifra er jo en god grunnpakke, uansett.

Ja, det tenker jeg også. Hva ungdommene mine får med seg på skolen og blant andre ungdommer har jeg liten kontroll på. Heldigvis (og også dessverre) er de aldri ute og «fester». De er i grunnen aldri ute bortsett fra når de er på trening...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 17:59   #85
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Man kan ikke vite hva slags forhold de ulike gjestene har til alkohol og derfor synes jeg man skal avstå fra det. Hvorfor sette folk i en vanskelig situasjon? Jeg synes vi har et ansvar for å gjøre det enkelt å la være å drikke. Og da særlig i høytidelige anledninger der man føler at man må stille.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 18:03   #86
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Man kan ikke vite hva slags forhold de ulike gjestene har til alkohol og derfor synes jeg man skal avstå fra det. Hvorfor sette folk i en vanskelig situasjon? Jeg synes vi har et ansvar for å gjøre det enkelt å la være å drikke. Og da særlig i høytidelige anledninger der man føler at man må stille.

Det kommer jo an på hvem man inviterer? Vi inviterer kun nær familie. De kjenner vi svært godt og vet hva slags forhold de har til alkohol.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 18:25   #87
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Vi hadde øl til maten. Alt gikk bra.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 18:43   #88
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Det har vi ikke hatt og komme heller ikke til å ha. Vi greier å finne god drikke som ikke inneholder alkohol. Evt så har vi ikke så god mat at den krever alkohol. Evt HAR vi såpass god mat at den står seg uten alkohol

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 18:43   #89
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Vi skal ikke servere alkohol til maten i konfirmasjon. Ikke alle familiemedlemmer vet å begrense seg, så da lar vi det bare være.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 18:49   #90
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Man kan ikke vite hva slags forhold de ulike gjestene har til alkohol og derfor synes jeg man skal avstå fra det. Hvorfor sette folk i en vanskelig situasjon? Jeg synes vi har et ansvar for å gjøre det enkelt å la være å drikke. Og da særlig i høytidelige anledninger der man føler at man må stille.

Joda, kjenner alle såpass godt at jeg vet hvilket forhold de har til alkohol i vårt tilfelle. Det er snakk om mine og mannens foreldre og søsken, og deres ektefeller og barn. Vi har vært på fester, i bryllup, i selskaper, i middager, jul, nyttår og 17.mai såpass mange ganger med alle sammen, at jeg tviler sterkt på at det kommer noen store overraskelser i denne anledningen, som ikke har avslørt seg tidligere.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 18:55   #91
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det har vi ikke hatt og komme heller ikke til å ha. Vi greier å finne god drikke som ikke inneholder alkohol. Evt så har vi ikke så god mat at den krever alkohol. Evt HAR vi såpass god mat at den står seg uten alkohol

For oss så vil det ikke ha noe med at vi ikke finner god drikke uten alkohol å gjøre. Det vil heller være at vi ikke ser noen grunn til å la det være, og ønsker å utvide antall valgmuligheter. Drikke av mange ulike slag kommer vi til å ha, siden det er forskjellig hva folk synes er god drikke, og vi vil selvsagt ha god drikke uten alkohol. Det kan hende at noen av valgmulighetene vil være med alkohol også, men det er ikke sikkert. Men det blir vel litt som at vi ønsker å ha drikke både med og uten sukker. Vi kan absolutt finne god nok drikke uten sukker, men vi ønsker likevel å ha noen med, for valgmulighetens skyld.

Det med alkohol er heldigvis relativt enkelt da, i konfirmasjon, det vil neppe være noen som etterlyser det hvis det ikke er der. Verre er det med mat og kaker. Hos oss er det en gjest som har et problematisk forhold til mat, og slike selskap og etegilder er faktisk ganske vanskelig for vedkommende. Det er det verre å gjøre noe med. Egentlig burde det også være slik at det er mulig å kose seg sammen og feire uten å måtte spise noe usunt. Men akkurat det er så spikret i vår kultur at det er det umulig å komme forbi, vi kan rett og slett ikke droppe dessert eller kaker. Men alkoholholdig drikke er uproblematisk i vårt tilfelle. Helt greit uten, helt greit med.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-05-19 kl 19:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 19:04   #92
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Jeg har aldri vært i konfirmasjon med alkoholservering. Ikke noen stor greie om det hadde vært det, heller, men jeg er uansett av dem som foretrekker annen drikke en vin. Det er rett og slett ikke det beste som finnes. Synes jeg. Hvis det var vinsmaken mer enn alkoholen jeg var ute etter, tenker jeg at det finnes gode alkoholfrie alternativer på polet. Da slår jeg mange fluer i ett smekk og har en god bredde på tilbudet til gjestene.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 19:10   #93
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Jeg er en voksen som synes folk som drikker mer enn en enhet er trolig ekkelt.
Derfor avstår vi fra å servere. For det er jo alltid noen som påstår at det slett ikke kan merkes på dem. Vel.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 19:17   #94
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg er en voksen som synes folk som drikker mer enn en enhet er trolig ekkelt.
Derfor avstår vi fra å servere. For det er jo alltid noen som påstår at det slett ikke kan merkes på dem. Vel.

Ja, synes man det er ekkelt så er det selvsagt veldig lurt å la det være.

Ikke det at man trenger å ha en grunn til å la det være heller, det er jo ingen sterke tradisjoner for å ha alkohol i konfirmasjoner, i vår kultur. De fleste tenker vel ikke så mye over det heller, før man blir spurt direkte om å ha en mening om saken, som i denne tråden. At flere svarer at det ikke "hører sammen" går vel like mye på hva man er vant med, som at man har gjort seg opp en klar og velbegrunnet mening om at det ikke bør serveres.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-05-19 kl 19:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 19:43   #95
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Men tror dere ikke dette er en klassegreie? Jeg har arbeiderklassebakgrunn og har bare vært i "arbeiderklassekonfirmasjoner". Har aldri blitt servert alkohol i noen av dem. Ikke engang min klassereisende stesøster som lever et liv med høy champagnefaktor, har servert alkohol i konfirmasjonene til sine barn. Jeg er for øvrig oppvokst i et hjem hvor de voksne ikke likte alkohol i noen særlig grad, så de serverte ALDRI alkohol til gjester. Det var først da jeg var mange og tredve at jeg leste her inne på FP at mange forventet alkohol i middagsselskaper. Da ble jeg litt satt ut, for jeg hadde fram til da nesten aldri tilbudt dette. Det hadde ikke falt meg inn at det for mange var et "must".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 19:56   #96
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Hvordan jeg er vokst opp har i grunn fint lite med dette å gjøre. Jeg har helt andre alkoholvaner enn foreldrene mine hadde da jeg vokste opp. De drakk aldri alkohol, bortsett fra kanskje en øl til julemiddagen. Vin hadde vi aldri i hus. Konfirmering drev vi ikke med men det hadde vært utenkelig med alkoholservering om vi hadde gjort det. Jeg tar lilevel gjerne et glass vin til god mat, og synes også det er naturlig å tilby det til gjester. Så her er det vel mer en generasjonsgreie enn en klassegreie.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 20:20   #97
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg har aldri vært i konfirmasjon med alkoholservering. Ikke noen stor greie om det hadde vært det, heller, men jeg er uansett av dem som foretrekker annen drikke en vin. Det er rett og slett ikke det beste som finnes. Synes jeg. Hvis det var vinsmaken mer enn alkoholen jeg var ute etter, tenker jeg at det finnes gode alkoholfrie alternativer på polet. Da slår jeg mange fluer i ett smekk og har en god bredde på tilbudet til gjestene.

Vi som vil servere alkohol i konfirmasjon gjør det pga smaken, ikke pga alkoholen. Alkoholfri vin er forresten ikke særlig godt synes jeg. Da drikker jeg heller farris.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 20:34   #98
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Jeg har arrangert tre konfirmasjoner, og ikke servert alkohol i noen av dem. Vi hadde kirke kl 11 en søndag, og koldtbord/tapas like etter. Hadde vi hatt selskap med treretters hadde vi tilbudt vin til maten. Jeg var i konfirmasjon forrige lørdag, og der fikk vi indrefilet til hovedrett, og da var jeg glad for at ett av drikkealternativene var rødvin.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 21:35   #99
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi skal ikke servere alkohol til maten i konfirmasjon. Ikke alle familiemedlemmer vet å begrense seg, så da lar vi det bare være.

Jeg hadde definitivt gjort det samme i ditt tilfelle.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-19, 21:40   #100
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg har aldri vært i konfirmasjon med alkoholservering. Ikke noen stor greie om det hadde vært det, heller, men jeg er uansett av dem som foretrekker annen drikke en vin. Det er rett og slett ikke det beste som finnes. Synes jeg. Hvis det var vinsmaken mer enn alkoholen jeg var ute etter, tenker jeg at det finnes gode alkoholfrie alternativer på polet. Da slår jeg mange fluer i ett smekk og har en god bredde på tilbudet til gjestene.

Det finnes mange gode alternativer til alkohol på polet. Men det har ikke vinsmak. Vinsmaken kommer også av alkohol. Alkoholfri vin har jeg hørt har blitt bedre enn den var før, men det smaker ikke like godt i det hele tatt. (Synes jeg.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no