Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Ny tråd!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-19, 13:36   #681
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Leser En grav for to av Anne Holt.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv  
Gammel 11-06-19, 23:22   #682
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg har akkurat lest ferdig Everything I Never Told You av Celeste Ng, og jeg føler tomhet og tristhet over at hun ikke har flere bøker jeg kan lese (jeg leste Little Fires Everywhere i fjor sommer). Nå vet jeg virkelig ikke helt hva jeg skal ta fatt på neste, men jeg trenger noe som er like multidimensjonalt både når det gjelder story og karakterer.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 12-06-19, 08:55   #683
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg oppdaget at det er flere bøker jeg ikke har lest rundt Song of Ice and Fire! Så nå har jeg lest om Egg og Dunc, og hele historien om the first men, the Andals og Rise and Doom of Valyria.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 12-06-19 kl 09:33.
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 12-06-19, 09:23   #684
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Spesifikt: Les hele trilogien. Hvis du kommer til slutten av bok 3 og ikke synes måten den slutter på gjør de første 2.5 bøkene bedre, så er kanskje ikke Abercrombie noe for deg.

Nå har jeg begynt på Before They Are Hanged fordi jeg stoler på deg. (Og litt fordi jeg synes Glokta er en interessant person og fordi jeg tross alt lurer litt på hvordan dette skal gå.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 13-06-19, 13:49   #685
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg holder fortsatt på med Salman Rushdies The Ground Beneath Her Feet, og synes nå, etter 150 sider, at det begynner å løsne litt. Jeg må ha blitt vant til skrivestilen.

Ellers så har jeg begynt på Fernando Fernán Gómez': Las bicicletas son para el verano. Jeg så den i bokhylla og tenke at "ja, den husker jeg jo som en lettlest bok fra spansk grunnfag". Lettlest, ja. Det var dengang da. :rusten:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 18-06-19, 11:17   #686
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nå har jeg begynt på Before They Are Hanged fordi jeg stoler på deg. (Og litt fordi jeg synes Glokta er en interessant person og fordi jeg tross alt lurer litt på hvordan dette skal gå.)

Jeg... skal ikke si noe.

Her: Leser i parallell 1491 av Charles Mann (om tingenes tilstand i Amerika før Columbus; kortversjon: det var veldig mye mer befolkning og forskjellige sivilisasjoner enn de fleste er klar over), og Atlas Alone av Emma Newman (oppfølger nr. 3 til Planetfall som anbefales på det varmeste.)

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 18-06-19, 11:19   #687
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 18-06-19, 12:10   #688
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg har åtte et ukers tilbud på Fabel, og lytter meg gjennom Wisting-serien av Jørn Lier Horst. Helt grei krim.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 20-06-19, 00:24   #689
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg leser Nadime Gordimers "Min sønns historie" i papirbok og "At The Mountains of Madness" av H.P. Lovecraft på telefonen. Begge er spennende på hver sin helt forskjellige måte.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 21-06-19, 20:17   #690
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Et velsignet barn av Linn Ullmann. Har lest flere av bøkene hennes det siste året, og har fått mer sansen for dem. Anbefales.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv  
Gammel 26-06-19, 17:02   #691
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Nytt bekjentskap: Max Gladstone, spesifikt den ferske Empress of Forever. Oppfinnsom space opera som bare blir mer skvær gæren og interessant for hvert kapittel (er nå ca. en fjerdedel uti). Forstår det sånn at det fyren har skrevet tidligere stort sett sorteres som "urban fantasy" som vanligvis ikke er min tekopp, men tror kanskje det bør sjekkes ut også.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv  
Gammel 26-06-19, 20:43   #692
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Nytt bekjentskap: Max Gladstone, spesifikt den ferske Empress of Forever. Oppfinnsom space opera som bare blir mer skvær gæren og interessant for hvert kapittel (er nå ca. en fjerdedel uti). Forstår det sånn at det fyren har skrevet tidligere stort sett sorteres som "urban fantasy" som vanligvis ikke er min tekopp, men tror kanskje det bør sjekkes ut også.

Akkurat lest den ut, den er bra!

Fuja er ikke aktiv  
Gammel 26-06-19, 22:47   #693
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Endelig tid til skjønnlitterær lesing igjen!

Nå leser jeg Ikkje tenk på det, Olaug Nilssen. Fornøyelig!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-06-19, 03:16   #694
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Are Kalvø sin Hyttebok frå Helvete. Jeg humrer!

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 27-06-19, 12:50   #695
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Hytteboka humret jeg lite av. Gapskrattet desto mer, Lorien.

Jeg leser "Ormens år" av Knut Faldbakken. Faldbakken skriver spennende og godt syns jeg. Dette er en landsbyskildring/kriminalroman/oppvekstroman/fåglarne vet. Jeg liker den godt.

MEN... Boka er skrevet på tidlig 90-tall og trykket i 1992/93 og har med et kart over Hamar med Jernbaneverket tegnet inn og plassert sånn omtrent i området Jernbaneverket lå fra det ble opprettet i 1996 og til det ble nedlagt i desember 2016. Jeg har søkt litt for å se hva navnet i boka kom av. Noen som vet?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 28-06-19, 10:50   #696
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

MEN... Boka er skrevet på tidlig 90-tall og trykket i 1992/93 og har med et kart over Hamar med Jernbaneverket tegnet inn og plassert sånn omtrent i området Jernbaneverket lå fra det ble opprettet i 1996 og til det ble nedlagt i desember 2016. Jeg har søkt litt for å se hva navnet i boka kom av. Noen som vet?

Sikker på at det ikke står Jernbaneverkstedet eller jernbaneverk.?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 28-06-19, 13:19   #697
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Har akkurat begynt på Den niende graven av Stefan Ahnhem.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 28-06-19, 13:35   #698
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Tante Ulrikkes vei -Zhehsan Shakar og har nylig lest Perlesøsterenav Lucinda Riley.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 28-06-19, 23:15   #699
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Sikker på at det ikke står Jernbaneverkstedet eller jernbaneverk.?

Nei, ikke etter at jeg så på det kartet om igjen i dag. Det står "Jernbaneverk." og det er ikke der jeg trodde heller, så jeg var bare blind og uten analytiske evner. Bra bok forresten.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-06-19, 00:29   #700
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva leser du nå? Ny tråd!

Jeg prøver meg IGJEN på Kate Atkinsons Life after Life. Jeg liker den i teorien, men i praksis jobber jeg meg gjennom den med sammenbitte tenner, og jeg klarer ikke å sette fingeren på hvorfor.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no