Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Gode råd ved beising av terrasse?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 21:20   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode råd ved beising av terrasse?

Etter noen år med bruk av terrasseolje, gir vi opp. Nå skal terrassen beises. Vi har brukt terrasserens og skrubbet godt, men terrassen er jo fremdeles veldig skjoldete.

Hva gjør vi nå for å få best mulig resultat? Jeg mener jeg så i en reklamebrosjyre at det finnes noe for å jevne ut fargen før man beiser, men i fargehandelen hadde de ikke hørt om det?

Gode beiseråd tas også i mot med en stor takk!

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 18:06   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode råd ved beising av terrasse?

Tja, det er vel kanskje ikke det du vil høre, men ...
Vi beiset i fjor eller var det året før?
Først pusset Far ned hele terrassegulvet med en liten eksentersliper, så vasket vi og beiset med en lys grå beis.

Mal to og to bord i hele lengden. Jeg syntes det blir penest når jeg ligger på kne og ikke bruker forlengeren på malerkosten. Pass på at det er meldt oppholdsvær.
Vårt første strøk forsvant i ett forrykende regnvær!

Men det var verdt all jobben

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 18:22   #3
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode råd ved beising av terrasse?

Det er ikke snilt med hverken terrassen eller miljøet, men i spesialtilfeller hender det at jeg blander opp vann og kaustisk soda og skrubber det på terrassen. Etterpå tar jeg terassevaskeren på høytrykkspyleren og går over og skyller vekk. Det gir en grei overflate å beise på hvis det er veldig stygt. Men som sagt, det er en ganske hardhendt metode.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 11:59   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode råd ved beising av terrasse?

Takk for tips! Fant en del råd på sidene til Jotun også.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no