Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan fikse små riper i maling på vegger og lister?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-12, 20:21   #21
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan fikse små riper i maling på vegger og lister?

Tusen takk for tips! Man kan male over med både olje- og vannbasert?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:54   #22
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fikse små riper i maling på vegger og lister?

Jepp.

Og det var akrylfugemasse jeg refererte til. Jeg bruker det slik som mrc, og siden vi har panelplater i de fleste rom, så er det akrylfuger i alle hjørner hos oss. Det er min jobb å legge fuger, for jeg gjør det mye penere enn mannen. Pappa kaller meg Fugenes mester, så det er Bach og meg, liksom.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:56   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan fikse små riper i maling på vegger og lister?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Tusen takk for tips! Man kan male over med både olje- og vannbasert?

Ja.

Er det litt store hull/områder man skal legge dette i, slik at det ligger tykt, bør man vente noen dager før man maler over. en liten mengde kan males over etter noen få timer... omså mindre om jeg ikke husker feil. Legges det tykt kan det ta noen dager å herde helt. Legger man tykt vil det også trekke seg litt sammen. Her kan man vurdere om ikke akrylsparkel kan være bedre å bruke, men også det trekker seg gjerne sammen litt slik at man må gå over flere ganger.

En del av disse akrylfugemassene bør herdes. Noen blir vel ganske raskt påvirket av UV-stråling og vil bli gul etter noen måneder eller år (alt avhengig av under hvilket lysforhold de er under). Mulig det her er kvalitetsforskjeller.

I flytting kan man jo si at dette kan være et "plaster" som greit ut ved visning og når de nye flytter inn, men hvor det altså senere kan bli synlig at man har "plastret" hvis det ikke er malt over.

Jeg bruker akryl på lister også over spikerene før jeg jeg maler. Viktig da at spikeren er slått såpass inn at det er en en halv mm+ for å legge akrylen i.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no