Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Del dine beste flyttetips!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 10:46   #61
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Jeg betaler nå ca 1000 kr for en times arbeid. Ikke kjøring, bare bæring.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:50   #62
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vinje skal ha 15 000 for å flytte 40 kubikk 1,5 mil.
Det går ikke. Skal sjekke med noen flere, men regner ikke med prisene varierer så veldig?

I Oslo er det i hvert fall kjempestor prisforskjell. Betalte 8000,- for 100 kvm + div ting i garasjen og hagen, i fjor sommer. Inkl. forsikring, så klart. Og de var nøye, pakket inn sofaben f.eks. for å unngå skader. Hvor mange m3 det var, husker jeg ikke.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 14:28   #63
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Jeg er så heldig som har en bror som er fotograf. Han har satt av 1. mai for å ta bilder her. Det hjelper utrolig mye. Da kan jeg flytte litt fra rom til rom uten noe tidspress.

I dag skal jeg ned i boden å lete fram leker vi strengt talt ikke trenger å ta vare på. Tror loppemarkedet på skolen her blir fornøyde.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 14:29   #64
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vinje skal ha 15 000 for å flytte 40 kubikk 1,5 mil.
Det går ikke. Skal sjekke med noen flere, men regner ikke med prisene varierer så veldig?

Hvordan fant du ut hvor mye kubikk dere har?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 14:31   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Jeg fant en slags kalkulator et sted.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 14:34   #66
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg fant en slags kalkulator et sted.

Det kan du ikke si uten å linke.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 14:34   #67
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

http://www.majortrans.no/no/volume-c...beregning.html

Der kan du beregne sånn ca.

Også så jeg et skjema som ga et sånn ca-tall på hvor stort flyttelass det var i forhold til hvor stor leilighet du har.

Jeg endte på rundt 40 kubikk på begge, så jeg oppga det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:51   #68
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Jeg har flere ganger opplevd enormt store prisforskjeller paa flytting. Det kan lönne seg i bötter og spann aa sjekke tilbud fra flere, og gjerne sette dem litt opp mot hverandre og saann ala "javel, ja, men jeg har faatt et billigere tilbud fra et annet firma. Er det muligens noe dere kan gjöre med prisen osv osv"

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 21:34   #69
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

http://www.majortrans.no/no/volume-c...beregning.html

Der kan du beregne sånn ca.

Også så jeg et skjema som ga et sånn ca-tall på hvor stort flyttelass det var i forhold til hvor stor leilighet du har.

Jeg endte på rundt 40 kubikk på begge, så jeg oppga det.

Tusen takk.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 22:04   #70
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Vet ikke om du har fått svar, men de store flyttebyråene har utregningstabeller for sånt. De gir ikke eksakt svar, men for oss om vanligvis ikke tenker i kubikk kan det være nyttig. Majortrans for eksempel.

Lykke til!

Jeg har god erfaring med Majortrans ifm. flytting. Konsernet jeg jobber i bruker dem til ansatte.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 22:05   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vinje skal ha 15 000 for å flytte 40 kubikk 1,5 mil.
Det går ikke. Skal sjekke med noen flere, men regner ikke med prisene varierer så veldig?

Legg det evt. ut på www.mittanbud.no og se hva slags anbud du får?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 06:35   #72
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Vi har droppet tanken på flyttebyrå og skaffet oss et par kassebiler istedet. litt mer tungvint, men helt ok. Og pianoet må jeg ringe noen kyndige for å få med meg.
Vi bor i 3. Etg uten heis, så det er ikke bare å dytte det ut heller.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 08:19   #73
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Vi droppet også flyttebil, og ordnet oss med at pappa kjører varebil. Det blir fire eller antatt fem runder, to er unnagjort.

Det største vi har er senga vår, eller altså dobbeltmadrassen, men den går inni bilen med tjue cm margin eller noe sånn, så da går det. Vi har ikke no så tungt som piano da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no