Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Del dine beste flyttetips!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 17:28   #41
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

I ei øskje (jada, øskje er det samme som eske) pakkar du alt du treng av basic ting første timane / første dagane. Her kan du ha plastkoppar, brødkniv og kjøkkenkniv, boksopnar, bestikk og fat, tørkepapir, dopapir (!!!), toalettvesker med tannkostar og basic toalettstøff.

Det blir gjerne seine kveldar når ein flyttar, og putselig er ungane sultne eller tørste, eller ein berre ønsker å krype til køys. Da er det "grådig greit" å ha alt ein treng samla i ein spesiell boks.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:28   #42
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Fakse

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 17:30   #43
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Pakk fulle kasser, men ikke altfor tunge!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:08   #44
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Jeg vil bare støtte de som nevner små esker til bøker. Jeg fnøs av et slikt råd en gang. De kameratene til broren min som bar kjempetunge store bokesker opp 4 etasjer til den nye leiligheten min var nok ikke spesielt blide, nei.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:16   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Våre ting har ikke så forutsigbar, fast plass, så det hadde funket dårlig her i gården.

Men mange, mange kasser ja. Vi har passert sytti, og flytter først om en mnd, og har mer enn nok ting og rot i huset enda.

Hva i all verden, sytti kasser? Det var endel, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:20   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

I ei øskje (jada, øskje er det samme som eske) pakkar du alt du treng av basic ting første timane / første dagane. Her kan du ha plastkoppar, brødkniv og kjøkkenkniv, boksopnar, bestikk og fat, tørkepapir, dopapir (!!!), toalettvesker med tannkostar og basic toalettstøff.

Det blir gjerne seine kveldar når ein flyttar, og putselig er ungane sultne eller tørste, eller ein berre ønsker å krype til køys. Da er det "grådig greit" å ha alt ein treng samla i ein spesiell boks.

Lurt tips! Kan enda huske da vi flyttet, 2 uker før min konfirmasjon, splitter nytt hus. Broren min skulle på overnattingstur med friluftsliv på skolen dagen etter flytting. Han fikk med seg det viktigste tror jeg.

Har flyttet endel. Mitt beste tips er å merke kassene godt og ikke minst bare flytte ting man bruker/vil spare på. Resten gis vekk evt. kastes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:23   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Jepp, sju med julepynt, og masser med bøker, forresten er et par av dem store poser med klær da. Og kjøkkenmaskiner vi ikke bruker, vintertøy, leker, blader, dill og dall. Krystall, kakefat, printer, søren om jeg husker alt. Men jeg har liste over det da.

Vi har, som megleren sa det, mange ting. Vi har veldig mange ting. Noen av kassene er små da, absolutt. Og et par av de store sekkene med klær er en god del arvetøy, altså sendt videre til andre allerede, så det er ikke egentlig så mye av det som var flyttelass da.

Men jepp, vi har nk sendt avsted sytti kasser/enheter. Grillen var vel en for seg selv. Det blir fort mye, når man har et så stappa jus som vi har. For ja, fortsatt har vi mange kasser igjen. Vi kommer til å passere hundre med god margin antar jeg. Men som sagt, små kasser er ikke så dumt, altså!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:26   #48
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Fakse



Generelt er det vel lurt å tenke på hva man trenger rett etter at man har flyttet, og pakke dette slik at man lett finner det. Vi bor i Midnattsol-landet, og flyttet midt på sommeren. Gjett om vi holdt på å lete oss i hjel etter gardiner, gardinstenger og verktøy til montering første kvelden?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:28   #49
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Nei, enig i at bøker ikkje skal i store kolli. Bananøskjer er til dukar og gardiner, boller og fat, sleiver og slikt, ikkje bøker!
Som sagt, vinøskjer frå monopolet er perfekte til bøker - må berre ta ut skilleveggene inni. Dei er nette nok til at ein greier å få den store tyngda tett inn til kroppen.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:31   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Barnebøker i store format... Bøker i halve bananeska, noe lett (Bamser og sånn) oppå. Og tøybøker.

Har små barn, i tre bokklubber eller noe sånn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:58   #51
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Kjempeflotte tips dere kommer med her altså.

Selv om det er 2,5 mnd til vi flytter har jeg allerede startet pakkingen. Bilder skal tas på tirsdag og så blir det visning i løpet av mai. Vi får leve litt minimalistisk i tiden fram til overtakelse, jeg flytter ikke inn ting etter visningen igjen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:40   #52
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Excelark, forbud mot diverse-esker, kaste masse, bruk bobleplast, bølgepapp og silkepapir og kjøp det en gros, ha rom- dedikerte esker, pakk klær og andre tekstiler i søplesekk, bruk kun like esker, bruk vekt, begynn med en gang og lykke til!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:46   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Kjempeflotte tips dere kommer med her altså.

Selv om det er 2,5 mnd til vi flytter har jeg allerede startet pakkingen. Bilder skal tas på tirsdag og så blir det visning i løpet av mai. Vi får leve litt minimalistisk i tiden fram til overtakelse, jeg flytter ikke inn ting etter visningen igjen.

Du har god tid da. Vi flytter om fire uker vi, skal ha foto neste uke, visning antatt 14. Mai, og altså flytter vi 28. Mai.

Men vi sendte de første kassene avsted i slutten av februar. Et par dager etter at jeg fikk jobbtilbud, da var det jo klart at vi skulle flytte, og mine foreldre var her på besøk, sånde stappe bilen med flyttelass når de dro hjem. Derfra har t gått slag i slag. Og nå er det en intens mnd, og så er det gjort.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:53   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Det beste tipset i flytteprosessen er å ha en partner som funker.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:58   #55
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Det hjelper nok ja.

Det var veldig merkbart den tiden min mann rett og slett vàr sengeliggende, sykemeldt og ikke-fungerende. Det var heldigvis bare midlertidig, men resultatet er at jeg er kommet mye lenger i den mentale prosessen hvor jeg "pakker eller kaster", mens han enda er der jeg var for en mnd siden, og VURDERER og FLYTTER PÅ ting! Han må lære seg å kaste denne helga, banna bein.

Også synes jeg at hjelp er en grei sak. V fikk gjort mye mer de tre dagene mamma var her, enn på ei uke til vanlig, så jeg håper inderlig dt samme gjelder nå som svigermor kommer i morgen, vi må nemlig få huset fotoklart til rett over første mai. Fungerende partner, og hjelp i form v svigermor som barnevakt og vaskehjelp i noen dager. Det bør funke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:05   #56
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Vi har pakket bøker og filmer sammen. Halve esken med bøker, som utgjør tyngden, så fyller vi på med filmer som ikke veier noen ting, men som tar mye plass hvis man har endel.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:23   #57
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når jeg skal ha tilsendt tilbud fra flyttebyrå så vil de at jeg skal fylle ut sånn ca hvor mange kubikk flyttelasset vil være. Hvordan vet man sånt da?

Vet ikke om du har fått svar, men de store flyttebyråene har utregningstabeller for sånt. De gir ikke eksakt svar, men for oss om vanligvis ikke tenker i kubikk kan det være nyttig. Majortrans for eksempel.

Lykke til!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:25   #58
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Det finnes forresten mindre esker som er beregnet på bøker. Nest siste gangen vi flyttet brukte jeg bleiekasser, men nå sist kjøpte vi bokkasser på Clas Ohlsson i tillegg til en haug med flyttekasser.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:55   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Vinje skal ha 15 000 for å flytte 40 kubikk 1,5 mil.
Det går ikke. Skal sjekke med noen flere, men regner ikke med prisene varierer så veldig?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:43   #60
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Vi betalte 6000 for å flytte 20 kubikk, inkl piano til 1500, ned fire etasjer uten heis og 3 mil.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no