Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Del dine beste flyttetips!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 10:21   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Del dine beste flyttetips!

Vi skal flytte. Jeg trenger hjelp! Jeg har mer eller mindre fortrengt sist vi flyttet. Det er 6 år, mye mer ting, tang, rot og en til unge siden.
Vi får låne et rom i blokka for å stue inn alt det overflødige til visning.
Hvor begynner jeg? Hva må jeg huske? Jeg har tusen tanker i hodet, kan dere hjelpe meg å sortere litt?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:26   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Merking av esker er avgjørende for meg.
Hvilket rom den skal i, og hva den inneholder.
Jeg har flyttet frem og tilbake noen ganger de siste månedene, og gode pappesker med bærehåndtak er også viktig.
Tape løse dører og hyller i skap og bokhyller, ev tape knottene hyllene er plassert på i bokhyller.
Alle ting som ble skrudd fra hverandre, tilhørende skruer ble puttet i egne småposer og tapet fast til delene. Frustrerende når man skal pakke opp igjen og lete etter skruer/oppheng.

Begynte med ting jeg brukte minst. Da fikk jeg kastet mye.

Kommer sikkert på mer ...

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:39   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.867
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Start med å kaste, gi bort og selge ting du ikke bruker.
Merk esker med rom og innhold
Skruer/oppheng til møbler og hyller kan du putte i en liten pose og tape på møbelet.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:40   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Venninna mi satte nummer på alle eskene, og laget excel-skjema med nummer og innhold. Det var faktisk helt genialt da jeg skulle hjelpe henne med å pakke ut. Og så går det an å fargemerke hvilke esker som er åpnet og kastet osv. etterhvert.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:50   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Her er det 29 dager til overtakelse, og jeg har ikke listen klar.

Men jeg har bestilt flyttevask, jeg har sagt i fra til borettslaget om at vaktmesteren må komme å se over leilgiheten (vaktmesterne i borettslaget går over alle leiligheter før overtakelse. ).

Flyttekasser er i boks. Merkes med rom og muligens med innhold.
Jeg trenger å finne ut hvem som er med og flytter.
Sambo kan ikke løfte noe særlig og jeg vil ikke løfte noe særlig. Altså trenger jeg løftere.
Jeg vil flytte så mange av møblene som mulig uten å skru dem fra hverandre.
Jeg trenger også enten noen som kan kjøre tilhengerlass, eller en flyttebil .
Jeg vil at noen av de som har tilbudt å hjelpe til på flyttedagen skal ha kjøkkentjeneste. Altså avtale med noen at de dukker opp med lunsj og slikt.
Vi må time innkjøp av nye senger og klesskap som noen kan levere til oss på innflyttningsdagen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:52   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.000
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Du har fått mange gode tips allerede.
Skriv utenpå eskene hva det er ja. Og ikke mange tunge ting i en stor eske. Bøker bør pakkes i små esker.
Pakk bort alt du ikke bruker/har bruk for nå.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:53   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Når jeg skal ha tilsendt tilbud fra flyttebyrå så vil de at jeg skal fylle ut sånn ca hvor mange kubikk flyttelasset vil være. Hvordan vet man sånt da?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 10:59   #8
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Vinkartongar frå vinmonopolet er fine på pakke bøker i! Dei ligg gjerne ved utgangen, og er gratis.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:04   #9
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Ikke la gubben pakke flyttelass alene...
Vi flytta mens jeg gikk med tvillingene og hadde forbud mot å gjøre så mye. Gubben ville jo bare være snill og gjorde mesteparten av flyttinga alene. (Vi flytta oss selv først og tingene etterpå, derfor hadde jeg veldig lite oversikt over hva han holdt på med.) Men det var artig å pakke ut igjen. I en eske kunne jeg finne ting som hørte til på mange forskjellige rom. I stedet for å fylle en og en eske på det rommet han var, hadde han på en eller annen merkelig måte klart å få f.eks 2 kopper, 3 bøker, litt leker, div toalettsaker, et par håndklær, en blomst og en malingsboks i samme eske. Ja, ja. Vi ble da ferdige.

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:05   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!


Jeg står for organiseringen hjemme hos oss også. Sambo har forsåvidt ganske logisk sans, men han blir helt ubrukelig når det kommer til pakking.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:13   #11
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Vi har akkurat flyttet, og det gikk fint bortsett fra at jeg ikke merket kassene godt nok. Spesielt irriterende var det at jeg ikke gjorde det jeg gjorde sist: da hadde jeg nemlig noen kasser som jeg merket "pakket siste dag - kjøkken" (og tilsvarende for bad og soverom) slik at jeg lett fant igjen livsnødvendige ting som kaffetrakter, brødkniv tannbørster, skolesaker osv. Denne gangen tok det et par uker før jeg fant igjen den gode kniven ...

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:19   #12
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Rydd boder i god tid. Det er utrolig mange ting i boder og mye av det kan kanskje kastes/selges.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:20   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Rydd mens du pakker, kast alt du ikke tror du vil bruke igjen.

Pakk i like pappesker. Da er det mye lettere å stable. Ikke bruk for store esker. Vi brukte de fra europris og IKEA.

Om det ikke er lenge til dere flytter er det utrolig mye man kan pakke ned på forhånd. Vi levde med et minimum av stæsj i flere uker. Og det var egentlig bare deilig.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:23   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Og så brukte vi silkepapir på glass og slikt. Da slapp vi å vaske dem før vi satte på plass.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:26   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Mitt beste tips er også nevnt over, men det kan ikke skade å nevne det igjen - kast og kvitt deg med ting, sånn at du slipper å starte med skrot i den nye leiligheten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:26   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

I tillegg til gode forslag som allerede er nevnt; Kast, kast og kast! Flytting er en ypperlig mulighet til å rydde i absolutt alt man har.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:26   #17
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Hehe, og der så jeg at fler sier dette ja.
Kan nevne at vi i en noe overivrig tilstand av rydding klarte å sende to søplesekker med klær til fretex, som senere viste seg å være det meste av min manns vintertøy og andre klær. Dyr affære det der.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:31   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Silkepapir til glass og slikt var en god plan. Kjøper man det på vanlige butikker?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:32   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Og merking av kasser som ble pakket helt sist var også smart.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 12:04   #20
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Del dine beste flyttetips!

Silkepapir får du i store bunker på Binders.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no