Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Okei, hva mangler dette kakebordet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-19, 08:25   #81
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tror ikke det er snakk om hastverk, det er bare slik det er vanlig å gjøre det. Bort med maten - fram med kakene. Har aldri tenkt på at det skulle være opphold i selskapet egentlig.

Jepp, sånn tenker jeg også. Sist konfirmasjon jeg var i så var det koldtbord kl 16, vi var hjemme kl 20, syns 4 timer var helt greit jeg. Føltes ikke som stressende heller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 08:28   #82
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Pausen her blir brukt til å prate med dei du ikkje sit saman med ved bordet, strekke litt på beina, fotografering av konfirmant, åleine og saman med familiemedlemmer og fadrar. Ungane kan få avreagere litt med å herje på litt ute med fotball på plenen o.l. Vi set også fram litt brettspel til dei, om nokon vil det.

Vi skal ha seremoni kl 12 og reknar med at vi er ferdige med selskapet i 18-19-tida. Vi har ikkje så mykje mingling og opplegg før middagen, det tek vi mellom middag og kakebord.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 08:34   #83
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Pausen her blir brukt til å prate med dei du ikkje sit saman med ved bordet, strekke litt på beina, fotografering av konfirmant, åleine og saman med familiemedlemmer og fadrar. Ungane kan få avreagere litt med å herje på litt ute med fotball på plenen o.l. Vi set også fram litt brettspel til dei, om nokon vil det.

Vi skal ha seremoni kl 12 og reknar med at vi er ferdige med selskapet i 18-19-tida. Vi har ikkje så mykje mingling og opplegg før middagen, det tek vi mellom middag og kakebord.

Alt det der rakk vi, DVs det var ikke mulighet for brettspill og ikke fotballspilling, men ungene var utenfor lokalet. Det var tid til å snakke med de man ville snakke med, og man fikk tatt bilder av både konfirmanten alene, sammen med foreldre og faddere. Så det at pausen mellom mat og kaker ikke er så lang betyr ikke at man stresser seg gjennom dagen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 09:41   #84
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Pause mellom middag og kaker er vanlig her og. Selvsagt lengre pause dersom man har dessert også (det synes jeg personlig fort blir litt mye da...)

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 09:51   #85
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Alt det der rakk vi, DVs det var ikke mulighet for brettspill og ikke fotballspilling, men ungene var utenfor lokalet. Det var tid til å snakke med de man ville snakke med, og man fikk tatt bilder av både konfirmanten alene, sammen med foreldre og faddere. Så det at pausen mellom mat og kaker ikke er så lang betyr ikke at man stresser seg gjennom dagen.

Sist konfirmasjon jeg var i (tidlig i mai) var det såpass dårlig vær (som i sidelengs sludd, og snø på bakken) at det ikke fristet noen å være ute. Og lokalet var såpass trangt at det var lite tumleplass. Vi minglet og fotograferte etc, men det var ganske fort unnagjort. Men det var en hel del tid til sånt før maten begynte da, der folk snakket sammen, konfirmanten åpnet gaver etc. Og mange pauser med tale og underholdning underveis.

I en konfirmasjon jeg var i fjor var det fint vær og fine omgivelser. Det var litt lenger tid mellom mat og kaker der, det vil si fortsatt ikke så mye lenger tid enn det tok å fjerne maten og sette fram kakene, men det ble skravlet og somlet mye i denne prosessen. De hadde ikke serveringshjelp, men mange av gjestene hjalp til, og det var også veldig sosialt. Der var vi desto lenger på slutten. Altså kakene stod framme, og vi satt ved bordet først, så etter ei stund begynte folk å bevege på seg, mange tok med asjett og kaffekopp og gikk ut, ungdommer spilte kort, unger lekte boksen går utenfor etc, folk tok en ekstra kaffekopp og gikk inn og tok et ekstra kakestykke etc litt sånn utover.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 10:00   #86
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Ja, det var jo ikke sånn at det var satt et sluttklokkeslett, men når folk begynte å gå(de med små unger som det nok nærmet seg sengetid for) så ble det liksom en naturlig slutt. Det var ikke ideelle uteforhold i den konfirmasjonen jeg var i sist, men ungene var nå litt ute likevel.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 10:33   #87
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Vi hadde quiz og gaveåpning mellom mat og kaker. Det var veldig deilig å la maten synke litt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 10:35   #88
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Ja, jeg synes også det er godt å la maten synke litt før kaker, jeg orker ikke mye kake eller dessert rett etter mat. I den siste konfirmasjonen jeg var i hadde det blitt for lenge med to timer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 10:42   #89
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Oi, hvor mange timer varer konfirmasjonene da hvis det er sånn hastverk med å få kakene på bordet ?

Skulle til å spørre om det samme?

Var i konfirmasjon i Oslo i høst. Kirken startet kl 11. Så gikk vi (til fots) hjem til min bror der selskapet ble holdt og spiste nok i 13-tiden. Satt til bords til 1630-ish. Da begynte vi å gå for å rekke bane ned til tog.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 10:46   #90
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skulle til å spørre om det samme?

Var i konfirmasjon i Oslo i høst. Kirken startet kl 11. Så gikk vi (til fots) hjem til min bror der selskapet ble holdt og spiste nok i 13-tiden. Satt til bords til 1630-ish. Da begynte vi å gå for å rekke bane ned til tog.

Hadde dere spist kaker også i den perioden?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 10:53   #91
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Avslutter man så tidlig som 1630 må det vel kanskje gå i ett ja, jeg er mer vant til at det var er til 19-20 jeg da.

Vi var i kirken 12 nå sist, også var det et stykke å kjøre til lokalet så ikke mat før 1430, vi rakk fergen hjem kl 20

Det aner meg herved hvordan folk utenfor sunnmøre klarer seg med 1 kakestykke, det serveres rett etter maten. Jeg er vant til at åpning av gaver, mingling, fotografering og enda mer mingling, ungene ute og inne og snakke med folk man ikke treffer så ofte skjer i den halvannen eller mer timen fra man har spist til det begynner å lete frem kakene. Skikkene er forskjellige, mellom steder og mellom familier. Jeg synes jo seremoni i 14-15 tiden som noen synes høres flott ut, virker ekstremt sent, men det er jo fordi jeg altså har medberegnet et relativt langt selskap i mitt hode.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 10:56   #92
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Jeg har aldri vært i et middagsselskap der det er blitt spist kaker like etter middagen. Men det er antakelig fordi det alltid har vært dessert, og da blir det altfor tett. I vår egen konfirmasjon nylig hadde vi først «mingling» (litt snobbete ord, men i mangel på noe bedre), deretter middag, så gikk vi fra bordet, det var mer skravling, vandring i hagen, så bildepresentasjoner og quiz og slike ting, så kaker og kaffe. Holdt på totalt fra 15.30 til ca 21.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 11:01   #93
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Men altså; sånn som i den konfirmasjonen jeg var i for et par uker siden, så var det jo ikke sånn at kakene kom på bordet med en gang vi var ferdig å spise, Maten ble jo ryddet av, det ble vasket opp, så kom kakene. Jeg var der som sagt fra 16 til 20, og syns helt ærlig det var lenge nok. Dette var en konfirmasjon med få taler, det var ikke noe underholdning sånn ellers heller(type quiz og sånn) og det syns jeg er helt greit. Jeg følte at det var god tid til alt. Det viktigste er jo at man gjør det som føles rett for en selv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 11:15   #94
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Jeg var i konfirmasjon forrige helg, og da begynte gudstjenesten klokka 13. Jeg synes det var i overkant seint, men vi hadde et godt stykke å kjøre på kvelden. Vi spiste klokka 15, og vi dro 18:30, da rakk vi bare så vidt å spise kaker. Noe tettere enn det hadde ikke vært mulig, og jeg, personlig, synes det ble alt for kort tid mellom mat og kaker.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 11:37   #95
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Vi har hatt kakebordet som dessert. Det ble avsluttet ved bordet når konfirmanten takket for at gjestene hadde kommet og for gavene. Så var det benstrekk med hagevandring og mingling, ringspill og såpebobler for kidsa. Etter at bordet var ryddet av av restauratøren, begynte de å dekke klart til kakebuffeen. Det ble en helt organisk overgang, da kakebordet var klart ble det annonsert at kaffe var servert, og så gikk folk og hentet etter hvert som de hadde lyst til det. Selskapet begynte kl. 14, og det var vel stort sett oppbrudd kl. 18. At vi skulle hatt 1-2 timer pause på midten hadde blitt altfor lenge for oss. Men nå har ikke vi dessert, og mange vil ha lyst på en kopp kaffe etter maten. Vi hadde flere taler ved bordet, men ikke kahoot, lysbildefremvisning og hvahardu, som noen bruker.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 11:51   #96
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Vi hadde en liten pause mellom middag og kaker, akkurat hvor lenge husker jeg ikke.
Men det ble tatt bilder, skravlet, benstrekk o.l.

Vi hadde mange tilreisende, 2 timer kjøring unna, seremonien i kirken startet kl 12 og vi var ferdige ca kl 19.00. Lenge nok.
Hadde store mengder med kaker igjen, hadde 2 ettermiddager med "kake-reste-fest". Jeg følte vel at hele dagen "gikk-i-ett" helt naturlig.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 12:02   #97
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Vi har hatt kakebordet som dessert. Det ble avsluttet ved bordet når konfirmanten takket for at gjestene hadde kommet og for gavene. Så var det benstrekk med hagevandring og mingling, ringspill og såpebobler for kidsa. Etter at bordet var ryddet av av restauratøren, begynte de å dekke klart til kakebuffeen. Det ble en helt organisk overgang, da kakebordet var klart ble det annonsert at kaffe var servert, og så gikk folk og hentet etter hvert som de hadde lyst til det. Selskapet begynte kl. 14, og det var vel stort sett oppbrudd kl. 18. At vi skulle hatt 1-2 timer pause på midten hadde blitt altfor lenge for oss. Men nå har ikke vi dessert, og mange vil ha lyst på en kopp kaffe etter maten. Vi hadde flere taler ved bordet, men ikke kahoot, lysbildefremvisning og hvahardu, som noen bruker.

Det er omtrent slik det har vært gjennomført i alle de konfirmasjonene jeg har vært i (også de på Sunnmøre ). Det vil si det har variert om alle har satt seg til bords samtidig når kakene er servert, eller om man har gått til og fra og hentet seg kake etter hvert. På mannens side (den Sunnmørske) er det tradisjon for mye mer sang, taler og underholdning enn på min side, så der har alle satt seg til bords samtidig når det har vært kake ("bordet nærmest vinduet forsyner seg først" etc), for det er flere taler og sanger som gjenstår. På min side er det mer uformelt, en tale eller to i starten av middagen, deretter bare skravling og ingen regi. Så der har folk gått litt til og fra, ute og inne, og tatt kaker når man har hatt lyst.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 13:53   #98
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Jeg synes at det kakebordet du skisserer ser ut til å være både nok og variert nok etter hva jeg ville likt både som gjest og vertinne. Selvsagt er det for mye kake, men det skal bugne i en konfirmasjon. Kanskje har man også tenkt at det kan være greit å ha litt til overs for restefest med venner eller for de som skal reise hjem dagen etter?

Mengdemessig tilsvarer det som vi hadde i vår konfirmasjon for noen uker siden (43 gjester). Det bør være noe som smaker både for allergikere, voksne menn på 60 + og småbarna. Også har selvsagt ulike familier noen tradisjoner for hvilke kaker som "skal" være med på et slikt kakebord. I likhet med mange andre ville jeg også muligens savnet kransekaka. Den er dessuten helt kurant å kjøpe ferdig og veldig allergivennlig.

Kommer fra en kultur der det i bryllup helst skal være en eller to uåpnede kaker igjen etter festen...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 14:20   #99
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Mengden er jo ikke poenget, men mangfoldet, at det skal være noe for enhver smak og litt til.

Det er derfor man har restefest.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 14:41   #100
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Okei, hva mangler dette kakebordet?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Hadde dere spist kaker også i den perioden?

Ja, det hadde vi, men ikke Sunnmørsk kakebord. Vi var 16 stk så vidt jeg husker, hadde kransekake og tre andre kaker tror jeg. Holdt i massevis.

Buffet til mat, alle hjalp til med å rydde (noen gikk nok ut på terrassen i finværet), så ble det servert kaker. Det var ikke underholdning, tre-fire taler. Yngste var min sønn som da var straks 10. Gavene ble pakket opp mens vi ryddet av tror jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no