Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-10, 16:49   #21
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

RyanAir er ingen god start på en ferie. Eller slutt for den saks skyld. Med mindre man er litt masochistisk og liker å bli hundset med, selvsagt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 17:40   #22
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Hvis det blir forsinkelser, er det bedre hvis man reiser med et stort selskap tilsluttet et nettverk: De har ekstrafly aa sette inn (ikke vente paa reparasjon av det ene flyet man skulle dratt med), de sender deg med et annet flyselskap etc. etc.

I tillegg til at det kan vaere forskjell paa service mellom ulike selskaper, kan det vaere stor forskjell innenfor flyselskapet avh. av hva slags billett du har og hva slags kort du har (sölvkort, gullkort, sort kort etc.) m.h.t. hva slags tilbud du faar dersom det er forsinkelser, streik, aske etc.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:33   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvordan køer tenker du på da? Sikkerhetskontroll og slikt? Det er jo styrt av flyplassene, ikke selskapene i såfall.

Nå har jeg aldri reist med Ryan air, men jeg har reist mye med norwegian, SAS, KLM, BA osv. og køene har aldri vært relatert til flyselskap egentlig. Mer til land og flyplass. I London syns jeg det er generelt mye kø, uansett. Det aller verste var den fancy nye terminalen på Heathrow, hvor vi sto flere timer i kø. Da fløy vi BA, som absolutt ikke er noe billig selskap.

Det kan jo hende billigselskapene sparer inn på bakkepersonell i skrankene, og det derfor blir mye kø?

Jeg tenker på køer relatert til innsjekking og i gaten. Det var helt enormt lange køer på begge flyplassene. At flere av dem foran i køen i innsjekkinga måtte pakke om koffertene fordi de veide over 15 kg førte jo også til at det tok ekstra lang tid. I gaten ble all håndbagasje målt og veid inntil det var så nære flyavgang at de ikke rakk mer.

Men jeg har aldri reist til London med fly før. Det er sikkert som du skriver veldig lange køer der generelt. Det var jo kjempekøer i sikkerhetskontrollen også.

Sånne enorme køer ved innsjekking har jeg bare opplevd én gang før. Det var da jeg reiste med Norwegian fra København. Det er muligens også flyplassrelatert.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:44   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hva er reglene da? Ikke å overstige baggasjevekten?

Nå har vi sjekket inn online (som man jo må). Er det noe mer vi bør vite?

Bagasje du skal sende må du bestille på forhånd sammen med billetten. Bestiller du det på flyplassen så er det rådyrt. Kofferten du skal sende må ikke veie over 15 kg. Sånn liten håndvekt er genialt når en flyr litt med Ryanair, og faktisk charterselskapene etterhvert også som har blitt mye strengere på vekta siste par årene. De andre selskapene er ikke så nøye pr.koffert, men samler hele reisefølget. Det gjør ikke Ryanair.

Håndbagasjen kan veie maks 10 kg med Ryanair og ikke overstige målene 55x40x20cm. Ryanair sine seter kan ikke legges bakover, en blir behandlet som en saueflokk når en skal av og på flyet siden alt skal skje så kjapt, men jeg har ikke noe imot å reise med Ryanair. Er veldig billig å fly med dem så lenge du får billetten til 50-100 kroner t/r inkl. flyplassavgifter. Da blir totalen ca. kr 1000 t/r når du får på bagasjeavgifter og andre avgifter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:53   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Sånn du beskriver har jeg aldri opplevd med Norwegian, LilleT.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:54   #26
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis det blir forsinkelser, er det bedre hvis man reiser med et stort selskap tilsluttet et nettverk: De har ekstrafly aa sette inn (ikke vente paa reparasjon av det ene flyet man skulle dratt med)

Nå er ikke jeg noen stor RA-ambassadør, men akkurat her har jeg motsatt erfaring. Det ble oppdaget at flyet vårt hadde teknisk feil, og vips fløy de opp et nytt fly fra Dublin for å få oss på vingene samme kvelden. Vi har for øvrig reist fra Rygge flere ganger, og opplevd lite kø.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:59   #27
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Litt utenfor.. men jeg fløy til Tyrkia med et diigert fly, men at flyet hette "SUNEXPRESS" imponerte ikke særlig.
At det dryppet vann fra taket og ned på meg var heller ikke betryggende.

Vi kjørte fly for to uker siden, et stort, internasjonalt "høypris" selskap, og det dryppet masse vann fra taket.

Stewardessen gadd ikke engang å se på det når vi påpekte det. "Det er nok bare kondensvann" sa hun. Greit nok det, men hver gang hun gikk forbi stedet det dryppet fra senere, så hun skeptisk mot taket.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 18:59   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Vi fløy RyanAir da vi var i Italia forrige uke. Prisen var 30% av SAS (3000 vs 10 000), og de landet på en flyplass langt nærmere dit vi skulle.

Jeg liker ikke RyanAir, virkelig ikke. Men prisen er så forskjellig at jeg klarer å fortrenge hvor mye jeg misliker dem.

LilleT: ikke pakk mer enn 15 kilo i de kolliene som skal sendes med flyet. 15 kilo er overraskende lite. Min koffert er bare halvfull når den veier 15 kilo. I tillegg kan du bare ha med en håndbagasje. Det varierer veldig hvor nøye de er på dette. Det lønner seg å møte opp tidlig ved gaten. Det er ingen setereservasjon, og først slipper de på priority boarding og så "røkla". Skal du reise med barn er det om å gjøre å være tidlig ute, slik at dere får sitte sammen.

Hver gang jeg reiser med RyanAir, så sier jeg "dette er siste gang". Men når jeg skal bestille neste tur, så blir jeg så overveldet av prisforskjellen at jeg bestiller med dem igjen. Dog skjer det bare på korte turer og hvor vi slipper flybytte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:04   #29
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det lønner seg å møte opp tidlig ved gaten. Det er ingen setereservasjon, og først slipper de på priority boarding og så "røkla". Skal du reise med barn er det om å gjøre å være tidlig ute, slik at dere får sitte sammen.

Vi betalte 80 kr per billett tur-retur for priority boarding, og det synes jeg er vel verdt pengene.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:11   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

LilleT: ikke pakk mer enn 15 kilo i de kolliene som skal sendes med flyet. 15 kilo er overraskende lite. Min koffert er bare halvfull når den veier 15 kilo. I tillegg kan du bare ha med en håndbagasje.

Da bør du få deg lettere koffert. Tipper du har hardkoffert som veier en 6-7 kilo bare i seg selv. Det nytter det ikke å fly Ryanair med. Det er bortkastet bagasjevekt. Jeg har en solid myk koffert som kun veier 2,6 kg. Denne er på 70 liter og den får jeg pakket stappfull selv om jeg reiser med Ryanair.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:18   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

LilleT: ikke pakk mer enn 15 kilo i de kolliene som skal sendes med flyet. 15 kilo er overraskende lite. Min koffert er bare halvfull når den veier 15 kilo.

Mine store kofferter pleier å veie rundt 17 kg når de er stappfulle. Når vi skulle hjem fra USA sist og virkelig hadde shoppet som gale tror jeg den ene kofferten veide bortimot 20 kg, da var den virkelig tung, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:20   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Mine store kofferter pleier å veie rundt 17 kg når de er stappfulle. Når vi skulle hjem fra USA sist og virkelig hadde shoppet som gale tror jeg den ene kofferten veide bortimot 20 kg, da var den virkelig tung, altså.

Jeg har en enormt stor hard Samsonite-koffert. Den tåler all behandling, og rommer alt. Men passer seg ikke så godt når man skal reise med RyanAir. Jeg bør egentlig investere i en mindre koffert for helgereiser.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:28   #33
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Så selv om jeg og min venninne har bestilt sete sammen, så er det ikke sikkert vi får sitte sammen? Det passer veldig bra for oss, for vi har fått med en tredje venninne også, som ikke bestilte likt som oss.

Det er altså "først til mølla" med RyanAir?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 19:37   #34
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Så selv om jeg og min venninne har bestilt sete sammen, så er det ikke sikkert vi får sitte sammen? Det passer veldig bra for oss, for vi har fått med en tredje venninne også, som ikke bestilte likt som oss.

Det er altså "først til mølla" med RyanAir?

Du får aldri bestilt sete med RyanAir på forhånd. Eneste du kan bestille er Priority boarding. Da går du 2 minutter før resten av røkla inn i flyet, men da må du møte opp i god tid eller så går du glipp av det. En kan like gjerne gå litt tidlig til gaten og sitte der og vente. Det pleier vi å gjøre. Venter kanskje bare 10 minutter ekstra forhold til røkla, men får komme inn nesten først og kan fritt velge seter. Da får stort sett mannen et av de første setene med god benplass. Han på 190cm sitter ikke akkurat noe godt på Ryanair fly om kan må sitte på vanlig plass.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 20:26   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en enormt stor hard Samsonite-koffert. Den tåler all behandling, og rommer alt. Men passer seg ikke så godt når man skal reise med RyanAir. Jeg bør egentlig investere i en mindre koffert for helgereiser.

Til helgereiser har jeg en liten samsonite, som er sånn halvhard. Den tåler virkelig alt og har vært med på mye. I tillegg har vi et par kjempestore myke Samsoniter som er veldig kjekke. De rommer alt, og veier null og niks. Jeg har faktisk aldri greid å komme over noen vektgrense med dem, men det har jo vært litt høyere grenser enn Ryan Air da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 21:20   #36
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Du får aldri bestilt sete med RyanAir på forhånd. Eneste du kan bestille er Priority boarding. Da går du 2 minutter før resten av røkla inn i flyet, men da må du møte opp i god tid eller så går du glipp av det. En kan like gjerne gå litt tidlig til gaten og sitte der og vente. Det pleier vi å gjøre. Venter kanskje bare 10 minutter ekstra forhold til røkla, men får komme inn nesten først og kan fritt velge seter. Da får stort sett mannen et av de første setene med god benplass. Han på 190cm sitter ikke akkurat noe godt på Ryanair fly om kan må sitte på vanlig plass.

Hvor i flyet er det best benplass, da? Jeg satt bakerst på hjemturen. Der var det definitivt ikke god plass til beina. En annen ting jeg tenkte på var at flysetet må ha vært smalere enn vanlig? Greit at jeg veier ti kilo for mye, men folk kan da ikke være særlig breie før setet blir ubehagelig trangt?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 21:21   #37
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Hvor i flyet er det best benplass, da? Jeg satt bakerst på hjemturen. Der var det definitivt ikke god plass til beina. En annen ting jeg tenkte på var at flysetet må ha vært smalere enn vanlig? Greit at jeg veier ti kilo for mye, men folk kan da ikke være særlig breie før setet blir ubehagelig trangt?

Gå inn foran på flyet og det er den aller første seteraden på hver siden som har god benplass. Aller første raden ved døra har kongeplass, men det er bra plass på første rad på andre siden. Det er vel en rad med nødutgangplasser litt lenger bak også, men dit rekker gjerne noen som går inn bakerst først.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 21:23   #38
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Koffertene våre veide begge drøyt 12 kilo da vi skulle hjem. Da var de sånn 3/4 fulle. Vi visste ikke hva de veide før vi kom til innsjekkinga. Jeg skjønner at det er kjekt med en sånn håndvekt så man slipper man usikkerheten.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 21:24   #39
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Gå inn foran på flyet og det er den aller første seteraden på hver siden som har god benplass. Aller første raden ved døra har kongeplass, men det er bra plass på første rad på andre siden. Det er vel en rad med nødutgangplasser litt lenger bak også, men dit rekker gjerne noen som går inn bakerst først.

Det skal jeg huske hvis det blir en første gang. Mannen er for øvrig sikker på at vi hadde noe bedre plass da vi satt på 4.(?) rad på vei nedover enn det vi hadde på hjemturen.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 21:32   #40
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Billigselskap: går greit ved strømlinjeforma reiser uten problemer.
Men: dårlig informasjon og opplegg om noe ikke er i orden.
Firkanta regler
Dårlig service
Ingen ekstraservice
Dårlige seter og dårlig plass

Dyrere selskap:
Enkelt å få hjelp hvis noe ikke går etter planen
Bedre rutiner
Litt mer serviceminded og mindre firkanta
Bedre plass og bedre seter
Gater i nærheten av innsjekk (på store flyplasser får billigselskapene parkeringene laaaangt unna, f.eks på Stanstead)
Gode rutiner for informasjon ved forsinkelser, bagasje som er borte, folk som får problemer på tur osv.
Bedre service når det gjelder bagasjestørrelse og spesialbagasje. Ryanair og Norwegian kaller ALT spesialbagasje, og tar ekstra betalt for det de kan.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no