Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært i Phuket i Thailand?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 12:21   #1
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Noen som har vært i Phuket i Thailand?

Svigerinna mi vil ha oss med til Thailand i sommer. De har vært i THailand før (Koh Samui) og likte det ikke spesielt godt (hun er veldig bereist). Hun klarer ikke legge fra seg Thailand helt, fordi alle skryter sånn av det, så nå vil hun gjerne prøve området rundt Phuket for å se om det er bedre der.

Er det greit å reise dit med 2 barn (3 og 7 år)? Er reisen veldig lang og slitsomt? Er det billig å bo der (mat shopping osv...)?

Hun har funnet en reise til 33 000 for 2 voksne og 2 barn på et kjempefint hotell. Skal prøve å finne link.

Jeg er veldig usikker, men hovedgrunnen til det er at jeg hater å fly

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 12:49   #2
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Noen som har vært i Phuket i Thailand?

Jeg likte meg ikke så veldig godt på Phuket, men klarer ikke helt sette fingeren på hvorfor. Var derimot på Krabi for 11-12 år siden og elsket stedet. Skulle jeg dratt til Thailand hadde det blitt stedet.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 12:54   #3
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Noen som har vært i Phuket i Thailand?

Hotellet

http://www.marriott.com/hotels/hotel...-kamala-beach/

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 12:57   #4
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Phuket i Thailand?

Jeg har vært her. Synes ikke det var noe spesielt, for å være ærlig, litt sånn "tourist trap". Ikke spesielt hyggelig. Vi bodde i den største byen, Patong Beach og der var det prostituerte i gatene langs strandpromenaden og litt sånn småsnacks. Og man kunne i grunn ikke unngå det strøket heller, for det var kun her restaurantene lå. Men det er sikkert andre fine stedet på Phuket altså, men ikke dra til Patong.

Og for å svare på det du spurte om. Jeg synes det går greit å reise med små barn, men ja, det er jo langt. Men kjenner flere som har vært der med små barn og det finnes rimelige steder å bo ja. Men tror jeg ville gått for et litt ordentlig hotell altså, om du reiser med to små.

__________________
07, 09, 13

Sist redigert av Bille : 06-01-10 kl 13:22.
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:20   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Phuket i Thailand?

Det skal sies at dette var før tsunamien, så mye kan jo ha blitt forandret siden det. Phuket ble jo hardt rammet.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 14:39   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Phuket i Thailand?

Vi bodde på Kata beach ett år før tsunamien. Barna var 1 og 4,5 år. Vi hadde e avslappende, rolig ferie på stranda og ved bassengkanten. Leide taxi og kjørte rundt litt (200 pr dag ). Alt var veldig billig husker jeg.
Vi så og et show som heter noe ala fantasie eller noe slikt, inne i ett fjell. En stor opplevelse, og om dere skal til Phuket bør dere få med dere det showet i alle fall.
Vi likte oss og skal tilbake en gang!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no