Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Når barna blir større, DA skal vi reise"

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-07, 15:13   #101
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Angående museer vil jeg bare nevne at mitt største ankepunkt når det gjelder dette er køene. Hvis man reiser i sesongen kan det være utrolig mye kø ved de mest besøkte museene. Dette var det som begrenset meg og min samboers museumsfrekventering i blant annet Firenze og Roma. Og det var før vi fikk barn. Kan godt ta med ungen på museum, så lenge det ikke er 300 meter med kø for å komme inn og 30 varmegrader.

Ellers må jeg nevne at jeg gleder meg veldig til at jenta mi blir stor nok til å ha full glede av Legoland jeg da. Kunne gjerne dratt dit nå jeg, men hun er nok litt for liten enda. Det samme gjelder løveparken i Danmark, og dyreparken i Kristiansand. :barnslig: Men vil gjerne ha litt av alt.

Minner meg forresten om søstra mi og mannen, de hadde veldig lyst til å se Caprinos senter på Hunderfossen lekeland og dro med seg datteren som da var to. Betalte masse for å komme inn, og jenta ville helst bare hoppe på trampoline og gynge på gyngedyr, det samme som de hadde på nærmeste lekeplass hjemme. Inne i trollet var hun redd.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 15:23   #102
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.


Men det kan hende jeg ser ting annerledes når jeg har to barn ...

...eller 4....

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 15:32   #103
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Jeg innrømmer glatt at et av de vesentligste argumentene mot barn nr. 3 her i gården, er at da kan det bli ganske tungt å reise. Men to går bra, altså.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 15:38   #104
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Vi skal på vår første utelandsferie på 6 år nå til sommeren, men da skal vi kjøre til Frankrike. Er litt spent på varmen der nede.

Sist gang var vi i Portugal, da var storesøster 1,5 og lillebror 3 mnd. Det var ikke spes.morsomt på flyturen siden vi hadde begge på fanget de fem timene det varte. (Ikke veldig lett å få spist). Tanken på å gjenta det har fått oss til å utsette neste utenlandstur.

I år kjører vi altså nedover, og vi har tre barn som sitter passe trangt i baksetet. Vi må sikkert satse på musikk, lydbøker osv. for å bevare roen. Og stoppe ofte.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 15:40   #105
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg innrømmer glatt at et av de vesentligste argumentene mot barn nr. 3 her i gården, er at da kan det bli ganske tungt å reise. Men to går bra, altså.

Det kommer vel an på barna. Min veileder hadde et strålende opphold på Sri Lanka i ti uker med tre barn. En gang vi var der på feltarbeid. Barna var da fra fire til åtte år gamle. Men det er vel aldri godt å vite før man har prøvd.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 15:52   #106
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Er vel ingen tvil om at det er travelt å fly med små barn og jo flere små (og store) mann har til mer pes blir det.
Er vel ingen grunn til å la være å dra på ferie av den grunn.
Det som er litt trist synes jeg er at enkelte ( vet om noen i min bekjentskapskrets) ikke drar på tur som familie. De voksne drar på turer hver for seg og sammen både hit og dit. Ungene er ikke små lenger heller.
Det som er trist er jo at denne familien ikke får opplevelser de kan dele.
Ungene mine snakker ofte om hva vi gjorde i den og den ferien og vil at jeg skal fortelle.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 16:22   #107
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Charter betyr ikke at man kun ligger ved bassenget.

Nei, man kan gjøre ganske mye ut av en chartertur hvis man vil. Min første og eneste chartertur ble til en av de mest spennende feriene vi har hatt.
Eldstemann var 1 år og vi reiste til Romania. Vi brukte hotellet og stranda noen få dager, tok tog til Bucuresti, besøkte venner der, var på museer, kirker, hjemme hos familie og kjente av vennene mine og fikk oppleve mye. Vi tok toget tilbake til charterdestinasjonen og reiste hjem derfra.

Charterferie kan brukes som billig flybillett hvor man får noen netter på badestrand.. så er det også masse spennende man kan finne på ellers.

Basseng, soling og paraplydrinker takler jeg ikke, men å bruke charterreise for å få billig flybillett gjør jeg gjerne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 16:26   #108
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Jeg har også vært på flere charterturer med stort utbytte - uten å delta på grisefester eller drikke paraplydrinker. Man er da ikke nødt til å leve ut hele "charterlivsstilen" om man benytter seg av den type reise (og jeg liker forresten å bade og sole meg).

Jeg liker nok best litt ordnede forhold når jeg skal reise med barn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 16:43   #109
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Vi er heller ikke av de som vaker rundt bassenget når vi reiser charter. Såpass lite at det nesten er pinlig. Jeg føler liksom at det forventes at man skal sprade rundt bassenget hele dagen, spise på hotellets restaurant osv. Vi leier alltid bil, reiser til småbyer/storbyer, besøker severdigheter og finner fram til gode spisesteder.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 17:58   #110
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Det som er litt trist synes jeg er at enkelte ( vet om noen i min bekjentskapskrets) ikke drar på tur som familie. De voksne drar på turer hver for seg og sammen både hit og dit. Ungene er ikke små lenger heller.
Det som er trist er jo at denne familien ikke får opplevelser de kan dele.
Ungene mine snakker ofte om hva vi gjorde i den og den ferien og vil at jeg skal fortelle.

Enig. Her finner vi på mest mulig sammen med ungene, hele familien.
Det vi trives best med .

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 19:39   #111
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Knis. Så det er her det skjer? Vimjer, hører du?

Jeg ser og hører. Det er da godt at noen tar ansvar og starter noe som kan bidra til fruktbar meningsutveksling.

Ja, vi reiser med barna. Hvis innstillingen vår hadde vært at vi skulle vente til de ble større hadde vi jo blitt sittende her å vente i ca tredve år.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 19:48   #112
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Ja, jeg er av de som sier vi skal reise når ungene er større. Både med og uten barn. Da vil jeg reise lengre enn det vi orker med små barn nå og vi vil reise på parferie til eksotiske reisemål som vi ikke kan nå fordi vi ikke vil være så lenge borte.
Vi reiser nå også, men det er charterferie med barn, svigers, foreldre, søsken med familie og barn...vi drar også på dyreparken i Kr.sand og sånt, hytteturer. Minste var på sin første Hellastur til Zakynthos da hun var 7 uker gammel. Men lengre flyturer ønsker vi å vente litt med fordi VI synes det er slitsomt. Turene på 3-4 timer går helt fint, vi har hatt over forventning flotte flyturer, mye pga trøtte unger som har stått opp midt på natta, og familie som trår til når de er urolige. Bamseklubb har vi ikke prøvd (ennå), men det er jo bare et par timer i løpet av en ellers lang dag, så det synes jeg ikke er egoistisk så lenge ungene synes det er morsomt.
Vi var på en etterlengtet weekendtur til Roma alene i februar, hadde lange dager med masse gåing og mange opplevelser, med barn hadde det vært begrenset for vår del og ikke spesielt gøy for ungene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 19:55   #113
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Et ikke-tema her i huset. Klart han skal få være med!
Kanskje ikke på shoppingtur til London, det kan jo bli kjedelig for hvem som helst, men ellers er det vel bare å ta med barnet?

Mathias har vært med på London-turer jevnlig siden han var liten, han. Ikke akkurat time på time med shopping - det takler ikke vi heller, men litt shopping og masse annet som man kan finne på i London .
Vi kjører litt London-buss (sikker slager), shopper litt, går på turer rundt i byen og ser på livet osv. Helt topp.
I sommer kjører vi til Stavanger og tar båt derfra til England. Etter to uker på diverse steder rundt om i England tar vi ferje til Calais og kjører mot Norge uten noe bestemt ift. hvor lang tid vi skal bruke og hvor vi overnatter eller stopper. Det kommer an på vær og innfall. Ser ikke det som noe problem med en 4-åring og en på 6 måneder.
Vi har reist masse med Mathias, og hatt det veldig gøy på mange turer. Men vi tar også en langweekend i ny og ne bare oss voksne når vi har barnevakt, eller en jente/guttetur når det passer seg med venner.
Ja takk, begge deler .

Men det at det er vanskeligere å reise, og ikke minst vanskelig å å barnevakt over et par netter når man har 3 barn er et tungtveiende argument mot å få enda ett barn her i huset også...

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:07   #114
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg lurer på om noen tenker: Når barna blir større, DA skal vi pule.

Pøh! Da kommer det jo bare flere barn.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:19   #115
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Pøh! Da kommer det jo bare flere barn.

Det er det som er det flotte her i huset; Det gjør ikke det.

Når poden er ferdig med bleien er det ikke flere bleier å skifte.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 20:36   #116
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

"Barna kommer jo ikke til å huske noe av det, stakkars dem!" Kan man ikke ha glede av noe før man fyller fem?

Snuppa var 3 uker på den Dominikanske republikk i høst, 1,5 år gammel. Hun har et eget album med bilder derfra, og snakker masse om det. Det er helt tydelig at hun hadde stort utbytte av ferien, og at hun husker og tenker på det. Det er kanskje litt annerledes siden vi besøkte familie, men likevel.

Flyturen gikk forresten veldig fint, selv med bytte i Paris og lang ventetid. Og Snuppa er ikke av den mest tålmodige, absolutt ikke. Det er vel mye hva man er innstilt på? Vi var i hvert fall forberedt på å måtte løpe rundt på flyplassen på omgang, og sånn ble det også.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:03   #117
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Pøh! Da kommer det jo bare flere barn.

Man kan da pule fordi om. Hilsen trebarnsmama.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 21:54   #118
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Basseng, soling og paraplydrinker takler jeg ikke, men å bruke charterreise for å få billig flybillett gjør jeg gjerne.

Jeg må innrømme at når vi drar ei uke på charter, så er det i grunnen helt deilig å ligge strekk ut ved bassenget noen dager. Særlig når man har en unge som elsker å bade i form av å svømme og dykke. Da er svømmebassenget helt topp. Og jeg er også blant dem som får helt kula av sand i solkremen .

Når det er sagt så pleier vi å leie bil et par dager, og kjøre rundt og se oss litt omkring også, som avveksling fra bassenget. Sist var vi vekke i syv dager, og hadde leiebil i tre av dem. Var ikke borte fulle dager, men en 2-3 timer hver dag. Rsten av tiden lå vi pal ved bassenget. Eller i bassenget, en av oss eller begge måtte jo bade med avkommet. Havet var deilig langt fra, men langt dra deilig, for det var noen små fisk som syntes jeg smakte god der, og som beitet på meg. Mann og datter syntes det var festlig, jeg var ikke helt enig .

Men en uke charter holder i lange baner .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 09:34   #119
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Vi får også høre at "vent med slike turer til hun er større, da har hun mer glede av det!"...Vi var i usa i fjor sommer, snuppa på da 14 mnder syntes det var storveis i Disneyland og Las Vegas. Vi ser ofte på bildene fra turen, så selv om hun ikke husker noe, så har vi da bildene
I sommer skal vi til Paris, greit nok, det er en storby, men en tur til Disneyland, og parkliv er jo underholdning for store som små! Vi er glade i å reise, og tar henne med uansett hvor vi drar!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-07, 10:40   #120
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Storesøster hadde vært i 10 land før hun var 2 år, så her ventes det ikke med reising. Lillebror skal nå få tatt sitt første passbilde i en alder av 4 uker. Det blir nok endel reising på han framover også. Storesøster elsker å reise. Maser stadig på om vi kan dra på ferie, med fly. Hun husker endel episoder fra vår 6 ukers backpacking i Asia sist vår. Og vi har jo mange bilder vi ser på. Og om hun ikke husker så mye om noen år så gjør jo ikke det noe. Vi voksne husker jo og kan fortelle. Dessuten er jo feriene minst like mye for oss.

Vi har venner som ikke reiser noe særlig på fly med barna. Forståelig siden de ikke har reist så mye før de fikk barn heller. Synes man en lang flytur virker tøff uten barn så begir man seg nok ikke ut på en slik tur med småbarn.

Er ellers enig med Tinetoff.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no