Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-12, 23:50   #41
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Kan dere fortelle hvor dere bodde og hvordan de områdene var? Vi har vært på endel visninger og vurderer å kjøpe hus, men rekker jo ikke over alt. Orlando er jo ideelt mht utleie, men jeg har blitt litt forelsket i kysten, så vi er usikre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 00:22   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Vi bodde i Paradise Palms. Det var rekkehus i to ulike størrelser tror jeg, ett med fire soverom, og ett med seks. Jeg likte godt at alle husene hadde egen liten pool, og Hiawata trivdes nesten bedre der enn i den store poolen ved hovedhuset. Det var deilig å ha eget, privat uteområde. I hovedhuset var det en kiosk, et spillrom, en kino, treningsrom, kiosk og kafé. Det var veldig rent, pent og lekkert (og de bygger nye hus nå). Her er selgeren.

Det var endel nordmenn der, noen liker sikkert det, jeg lot vær å snakke norsk i deres nærvær.

Det lå ca 15. minutters kjøretur fra parkene, og fem minutter unna Publix, Walmart og Super Target.

Skulle jeg eid et hus i Florida jeg reiste til hvert år ville jeg garantert kjøpt ved kysten og heller tatt et par dager på Disneyresort. Da får man bedre tilgang til parkene, slipper all kjøringen og kan dra derfra når man har fått nok. Jeg syns det var litt for juglete og slitsomt i Orlandoområdet, og savnet tilgang på mer natur og mer "ekte" by. Det finnes selvsagt i historic downtown Kissimmee/Orlando, og hvis man bor der så kan det jo hende man blir mer kjent med lokalmiljøet også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 00:57   #43
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Hehe. Det med ekte by skulle jeg til å skrive om selv. Jeg ble småsprø av mangelen på bysentrum og følelsen av å være "in the middle of nowhere" hele tiden. Vi bodde ett stykke utenfor Davenport i fireroms leilighet med tilgang til flere felles basseng. 20-30 min kjøretur unna parkene. Vi var stort sett rimelig ensomme rundt bassenget og var det noen der, var sjangsen overhengende for at de var norske. Vi snakket litt med en norsk dame som eide en leilighet der og hun sa hun hadde betalt 550000 for en lignende leilighet som vi bodde i (tre soverom, tre bad, åpen kjøkken/stueløsning, tilgang til trimrom og flere basseng). Det er jo ingenting, og bolig er billig i Orlando, men jeg tror ikke jeg ville hatt leilighet der jeg heller nei. Mexicogulfen eller Space coast. Det blir litt for klamt inne i sumpen i Orlando og strand og sjøluft er deilig i slike temperaturer. Så gjør man heller slik som Tally sier, tar noen netter på hotell inne i gryta. Og ja, helst ikke eie noe der mange andre nordmenn også eier.
Jeg har sett på huspriser på Key West jeg. En liten bungalow med egen kai og båt. Og en liten badestrand ved siden av. Jaja, blir når jeg blir rik det

Ja, der ser du Tallulah, lokal nedbør kan man trygt kalle det . Vi dro på outletshopping i regnet i stedet Skulle nok hatt Disney på planen den dagen vi også. I stedet ble det bukser og sko.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 01:20   #44
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vi bodde ett stykke utenfor Davenport i fireroms leilighet med tilgang til flere felles basseng. 20-30 min kjøretur unna parkene. Vi var stort sett rimelig ensomme rundt bassenget og var det noen der, var sjangsen overhengende for at de var norske.

Tror vi har vært på samme plassen Vianne Bare vi var der uka før. Rimelig leie og helt greit. Har leid hus før i både Windsor Hills og Windsor Palms.

Vi var bare en uke i Orlando. Hadde faktisk ikke så mye regnbyger den uka. Fikk med oss Animal Kingdom, SeaWorld og Kennedy Spacecenter denne gangen. Vi har vært i Orlando flere ganger så vi har vært i alle parkene før. Det ble annenhver dag med attraksjon og bassengliv.

Leide hus to uker i Fort Myers Beach ca. 10min kjøring fra stranda. I samme området som vi bodde i vinterferien. Supert med eget basseng og mulighet for å lage litt mat selv. Ble mest basseng og strand, men også litt shopping. Var også en dag på badeland med ungene. Sommer er lavsesong så det var mye billigere å leie hus i juli enn februar!

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 01:56   #45
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Tusen takk for svar. Husene i Orlando får du nærmest kastet etter deg av banken. I USA følger nemlig lånet huset og ikke eieren. Så bankene sitter med mange hus, hver bank består av private investorer så mye, eller det meste går på billigsalg om dagen. Ett fullt møblert hus på 150 kvm med basseng får du fra 700.000,-, og det koster ca 6.500,- pr mnd inkl vaktmester å eie huset. Prisene er noe ganske annet på kysten. Og man slipper å vasse i parktrøtte nordmenn. Det høres kanskje litt spesielt ut, men vi, både unger og voksne syntes vi hadde hatt nok Orlando.etter tre døgn. Vi så endel i Davenport, Kissimee og Champs området. Har fått tips om Winterpark, som er ett litt roligere område av Orlando. Utleie reglene for enkelte området i Florida varierer. Ett fantastisk kompleks vi tittet på godkjente f.eks. ikke annet enn langtidsleie, dvs. minimum ett år.

Barefoot-, Bonita-, Vanderbilt beach og Naples pier, det er virkelig noe helt annet enn klamme Orlando. Ungene likte stranden og vannet MYE bedre på den siden enn på Miami og Cocoa siden. Delfinene svømmer nære land og det føles selvfølgelig veldig eksotisk ut.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 09:30   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Vi kjørte gjennom winter park og det ligger mye nærmere de vanlige boligområdene (noe jeg syns er fint), men det er veldig mye pensjonister der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:45   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Winter Park er flott. Jeg bodde ikke langt unna da jeg bodde og studerte der. Universitetet jeg studerte ved lå på den siden av Orlando nemlig. Jeg liker enkelte strøk av downtown Orlando godt, men jeg ville ikke bosatt meg der. Min plan er å bli pensjonist i Florida.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:49   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi fløy med Air Berlin i år, veldig greit. De er på linje med Norwegian.

Hva kostet billettene sånn ca? Når bestilte dere? Jeg har jo vært tilbake i Florida noen ganger etter studietiden (første jobb etter studiene var jo i Connecticut), men aldri med barn. Nå planlegger vi tur høsten om to år tror jeg. Da er yngste 1. klassing og akkurat blitt 6. Eldste vil da være 9.5 år. Er de store nok til å ha glede av en slik tur? Det blir litt parker (absolutt ikke alle), mye strender, sightseeing og sikkert shopping. Ser for meg to uker (jeg skulle gjerne vært tre, men det kan bli vanskelig å få til på høsten). Får neppe med meg mamma dit sommerstid heller. Når bør jeg da bestille billetter, året før?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:52   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det høres kanskje litt spesielt ut, men vi, både unger og voksne syntes vi hadde hatt nok Orlando.etter tre døgn.

syns ikke det høres spesielt ut i det hele tatt. Dere har jo vært der før, og jeg vet at etter turen kommer vi ikke til å ta fire uker i Orlando igjen. Selv om vi bare brukte det som base og reiste både til øst- og vestkysten så vil jeg foretrekke å ha base et litt mer "vanlig" sted neste gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 15:33   #50
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva kostet billettene sånn ca? Når bestilte dere? Jeg har jo vært tilbake i Florida noen ganger etter studietiden (første jobb etter studiene var jo i Connecticut), men aldri med barn. Nå planlegger vi tur høsten om to år tror jeg. Da er yngste 1. klassing og akkurat blitt 6. Eldste vil da være 9.5 år. Er de store nok til å ha glede av en slik tur? Det blir litt parker (absolutt ikke alle), mye strender, sightseeing og sikkert shopping. Ser for meg to uker (jeg skulle gjerne vært tre, men det kan bli vanskelig å få til på høsten). Får neppe med meg mamma dit sommerstid heller. Når bør jeg da bestille billetter, året før?

Vi betalte 23.000,- for 3 voksne og 1 barn. Bestilte i november for avreise i juli. Jeg kjøpte meg ett servicekort for kr 500,- da fikk vi bestille seter, barnemat og jeg fikk.ha med 32 kg i bagasje. Øvrige fikk 23 kg hver.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 00:05   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi betalte 23.000,- for 3 voksne og 1 barn. Bestilte i november for avreise i juli. Jeg kjøpte meg ett servicekort for kr 500,- da fikk vi bestille seter, barnemat og jeg fikk.ha med 32 kg i bagasje. Øvrige fikk 23 kg hver.

32 kg bagasje er jo bra!

Jeg har som sagt bodd mange år over dammen i ulike stater, så har reist mye over i årenes løp og brukt mange flyselskaper. Usikker på hvem vi velger å fly med. Jeg brukte stort sett SAS, men har også brukt Sabena, Icelandair, Northwest, Delta og United. Synes ikke det er allverdens forskjell mellom dem heller, så prisen blir nok det viktigste for oss. Vi blir nok to voksne og to barn tenker jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 00:25   #52
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

32 kg var ett must, vi måtte pakke om på flyplassen, 3 kg i overvekt kostet 50 euro, så mannens håndbagasje ble godt stappet. Air Berlin har litt trangere seter enn SAS.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 01:05   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Jeg har aldri måttet betale for overvekt enda jeg har hatt godt med bagasje alltid. Men vekt blir nok også avgjørende for hvem vi vil reise med. Jeg vil jo shoppe! Kommer nok til å spørre deg om tips, Fløyel, til bosted når vi skal bestille, for nå er det jo årevis siden jeg har vært der og ting kan ha endret seg. Jeg tviler vel på at vi blir i Orlando i to uker, vil nok ut til kysten også, vestkysten. Sanibel Islands området er også flott, men det er jo et stykke unna, så det er vel mer sannsynlig at det blir Tampa/St.Pete/Clearwater heller. Jeg skal selvsagt innom universitetet også og ikke minst treffe gamle venner og gjerne en professor eller to samt spise på mine gamle favorittsteder. Endel av de eksisterer nok enda.

Dere som har reist på en slik tur med barn, hvor mye penger må man regne med alt i alt? Vi lager oss nok frokost hjemme stort sett, sikkert noen middager eller lunsjer også om det passer seg slik. Det blir garantert mye mer enn bare parker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 01:39   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Jeg syns Clearwater var litt ståkete. Mye fulle ungdommer på og rundt stranda.

Parkene er dyre, og maten der er dyr. Ellers kan man leve veldig billig. Vi lagde middag hjemme flere av dagene, alltid frokost, og hadde med oss frukt, vann og granola bars i parkene. Vannflaskene kan du fylle opp i drikkefontenene, for en halv liter vann koster mer enn brus.

Vi var på airboat-tur med Wild Florida, og det var en deilig, plastikkfri opplevelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 17:14   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Ja, maten i parkene er ikke mye å skryte hjem av, dyr også. Jeg vil spise skikkelig mat fra Florida og skikkelig amerikansk mat. Finnes jo så mye godt der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 18:24   #56
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Hva bør man regne med å bruke på en tur inkl billetter og opphold, min tro?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 18:44   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Millact, de har en (eller to) whole foods markets, som er økologiske butikker. De var kjempefine og hadde mye bedre utvalg god mat enn de vanlige megabutikkene. I Kissimmee ligger det en restaurant som heter The Fish Place (skal dobbelsjekke) og de har skikkelig tradisjonell sørstatsmat; alt deep fried. Catfish, Gator, frog legs, kylling, hush puppies og Sweet Tea. det vekket mange minner hos meg. Vi fant et par gode restauranter også, som var litt mer enn kjedene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 22:07   #58
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Bauche - flybilletter kan du finne for ca 22-24.000, tipper jeg. Vi betalte 26.000 for oss fire tur/retur LA men da må eldste ha voksenbilletter. Leie av hus/leilighet - 6-7.000 pr uke. Vi leide bil i tre uker og betalte drøye 5.000.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 22:24   #59
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Vi betalte litt mindre det Selma skisserer Bauche. Vi var under 30 000 for flyreiser for oss tre, leilighet i tre uker (som vi da delte med flere) og leiebil for hele perioden.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 22:43   #60
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Florida. Hva, hvor, hvordan og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hva bør man regne med å bruke på en tur inkl billetter og opphold, min tro?

Lurer jeg også på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no