Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

16-åring alene hjemme en uke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Er det greit å la en 16-åring være alene hjemme en uke?
Ja, det syns jeg er uproblematisk 45 34,62%
Nei, det syns jeg ikke går an 85 65,38%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-11, 02:36   #41
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Nei, jeg krisemaksimerer ikke. Dette er jo noe flere har opplevd. Jeg har hørt om flere slike tilfeller. Ungdommen selv er gjerne ikke idiot, men de mister fullstendig kontrollen over de hundre fulle "gjestene" som oppfører seg som idioter.

Slik jeg kjenner 16-åringer er de i stand til å kunne håndtere en slik situasjon ved å tilkalle hjelp.
Men selvfølgelig, har man en vill og gal partyungdom som synes slikke kjempefester er en bra ting, da stiller saken seg annerledes.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:40   #42
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Slik jeg kjenner 16-åringer er de i stand til å kunne håndtere en slik situasjon ved å tilkalle hjelp.
Men selvfølgelig, har man en vill og gal partyungdom som synes slikke kjempefester er en bra ting, da stiller saken seg annerledes.

Jeg tror ikke du helt har skjønt greia. Dette kan skje selv om man ikke har en vill og gal partyungdom. Problemet er at det kan spre seg et rykte om at noen har en hjemme-alene-fest, selv om det ikke er tilfelle. Og så kommer det masse fulle ungdommer som trenger seg på.

Hvis du mener at 16-åringer kan håndtere dette, hvorfor er da dette noe som skjer? Jeg syns faktisk du stikker hodet i sanden her.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:44   #43
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Mmmmmmm, skeptisk!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:48   #44
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg tror ikke du helt har skjønt greia. Dette kan skje selv om man ikke har en vill og gal partyungdom. Problemet er at det kan spre seg et rykte om at noen har en hjemme-alene-fest, selv om det ikke er tilfelle. Og så kommer det masse fulle ungdommer som trenger seg på.

Hvis du mener at 16-åringer kan håndtere dette, hvorfor er da dette noe som skjer? Jeg syns faktisk du stikker hodet i sanden her.

Det får du syns hvis du vil, men det gjør jeg altså ikke. Jeg har som sagt levd med egne og andre undommer i mange år nå, og kan således si at oppegående foreldre med god kommunikasjon og kjennskap til ungene sine fint vil kunne vurdere om ungdommen skal tiltoes å være alene eller ikke.
Som jeg skrev i det første innlegget mitt, den eldste,- nope, men den yngste,- uten tvil.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:55   #45
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Slik jeg kjenner 16-åringer er de i stand til å kunne håndtere en slik situasjon ved å tilkalle hjelp.
Men selvfølgelig, har man en vill og gal partyungdom som synes slikke kjempefester er en bra ting, da stiller saken seg annerledes.

Jeg har ikke en vill og gal partyungdom, men han kjenner mange slike. Han har dem som venn på Facebook og en liten statusopdatering fra han eller vennene hans er nok.

Jeg synes faktsisk du er naiv her, Nextlife, og det forundrer meg. Du påstår at andre krisemaksimerer og at 16-åringer er i stand til å fikse situasjoner der eldre ungdommer (med sin påvirkningskraft) kommer inn i hjemmet deres ved å tilkalle hjelp og det er langt fra min og andres erfaring. (Noe man ofte kan lese i lokalavisene.) Jeg er så slem at jeg mener at de som reiser fra 16-åringene sine og kommer hjem til et ramponert hus fortjener det. Og videre: De som reiser fra 16-åringene sine svikter i omsorgen av barna sine. (Også kalt omsorgsvikt.) So shoot me.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:58   #46
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Jeg synes 16-åring alene hjemme ei helg er lenge nok. Kanskje for lenge, for enkelte.
Selv prakteksemplar kan skli ut bare anledninga byr seg.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 03:03   #47
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har ikke en vill og gal partyungdom, men han kjenner mange slike. Han har dem som venn på Facebook og en liten statusopdatering fra han eller vennene hans er nok.

Jeg synes faktsisk du er naiv her, Nextlife, og det forundrer meg. Du påstår at andre krisemaksimerer og at 16-åringer er i stand til å fikse situasjoner der eldre ungdommer (med sin påvirkningskraft) kommer inn i hjemmet deres ved å tilkalle hjelp og det er langt fra min og andres erfaring. (Noe man ofte kan lese i lokalavisene.) Jeg er så slem at jeg mener at de som reiser fra 16-åringene sine og kommer hjem til et ramponert hus fortjener det. Og videre: De som reiser fra 16-åringene sine svikter i omsorgen av barna sine. (Også kalt omsorgsvikt.) So shoot me.

Okei, for å presisere en gang til, så mener jeg ikke at alle ungdommer kan være alene hjemme i en uke. Jeg mener at mange ungdommer kan det, og det baserer jeg på egen erfaring.
Å kalle det omsorgsvikt syne jeg er way over the top, men deg om det.
Jeg har alltid hatt veldig gode relasjoner til mine barn, mitt stebarn og deres venner. Jeg har gitt dem tillit til å kunne håndtere ulike situasjoner på egen hånd, men da selvfølgelig med både premisser og "opplæring".

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 03:19   #48
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Å kalle det omsorgsvikt syne jeg er way over the top, men deg om det.
Jeg har alltid hatt veldig gode relasjoner til mine barn, mitt stebarn og deres venner. Jeg har gitt dem tillit til å kunne håndtere ulike situasjoner på egen hånd, men da selvfølgelig med både premisser og "opplæring".

Jeg har også gode relasjoner til eget barn, hans venner og ungdommene i bygda. Likevel mener jeg at foreldre gir barnet alt for mye ansvar med å reise fra barnet sitt i en uke, selv om barnet er 16 år.
Mye kan skje, ikke bare fest og fanteri. Ungen kan bli syk, det kan skje noe i livet hans/hennes og de kan trenge foreldrene sine akutt. En ting er å være noen timer unna, noe annet er å være flere timer unna med fly, der en kanskje ikke kommer seg hjem før dager etter.

Jeg fikk kyssesyken da foreldrene mine var i London. Jeg var 17 år, men veldig, veldig syk. Det var ingen kul opplevelse, verken for meg eller dem.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 03:25   #49
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har også gode relasjoner til eget barn, hans venner og ungdommene i bygda. Likevel mener jeg at foreldre gir barnet alt for mye ansvar med å reise fra barnet sitt i en uke, selv om barnet er 16 år.
Mye kan skje, ikke bare fest og fanteri. Ungen kan bli syk, det kan skje noe i livet hans/hennes og de kan trenge foreldrene sine akutt. En ting er å være noen timer unna, noe annet er å være flere timer unna med fly, der en kanskje ikke kommer seg hjem før dager etter.

Jeg fikk kyssesyken da foreldrene mine var i London. Jeg var 17 år, men veldig, veldig syk. Det var ingen kul opplevelse, verken for meg eller dem.

Men altså, i dag er verden ganske liten så om det skulle oppstå noe så er ikke veien hjem så uhorvelig lang.
Jeg klarer ikke å tenke slik hvisomatte, jeg sikrer meg så godt jeg kan i forkant, og sørger for gode backupplaner.

Jeg tenker at med god innlæring om å ta ansvar og problemløsning fra de er små, så kan en 16-åring håndtere det meste.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 03:25   #50
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var16, så hvis 16-åringen selv er komfortabel med det, synes jeg selvsagt at det er helt greit.

Jeg ville alliert meg med noen som kunne passe på at det ikke utartettil ukontrollert festing og ødeleggelse av huset, dog. Det ser jeg på som den største risikoen.

Amen!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 04:12   #51
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Det kommer helt an på 16-åringen. Som jeg selv var: ja. Lillesøs: ja. Mellombror: under tvil. Lillebor: nei.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 05:31   #52
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg ville nok bekymret meg mest for potensielle besøk, "horder" av festgale ungdommer som har hørt at noen er hjemme alene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 07:56   #53
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

En 16-åring kan gjerne være alene en uke (det er jo mange som flytter for seg selv i den alderen, jeg selv bodde på hybel hele sommeren fra jeg var 15), men jeg ville aldri latt han/henne være alene HJEMME. Her vi bor er det i hvert fall et for stort ansvar å skulle passe på hus og hjem i forhold til uønsket besøk.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 08:11   #54
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Jeg flyttet på hybel når jeg var 16 år. Så jeg syns vel dette er greit. Men klart, alt kommer jo ann på 16 åringen, om h*n ikke har kokt egg eller smurt brødskiver før, så er det kanskje litt uansvarlig.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 08:22   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Jeg synes det er uproblematisk. Jeg bodde selv på hybel når jeg var 16.

Og det Teo sa.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 08:35   #56
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Jeg flytta på hybel dag jeg var 15,5. Men det var i 1996, nærmeste telefon var en telefonkiosk 500 meter unna, facebook en science-fiction-ting og vi var tre som bodde sammen.

Jeg
ville aldri ha latt 16-åringen være alene ei helg uten feks besteforeldre i kort avstand samme hvor moden han/hun er. For meg handler det om to ting, sikkerhet ved sykdom og det et huset kan bli festbule uansett hvor lite tenåringen planlegger det.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 08:39   #57
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Nei, jeg synes ikke det er ok å la en 16-åring være alene en uke mens foreldrene er utenlands.
Men en helg, mens foreldrene er på hytta e.l kan gå an, husker jeg selv var det.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 08:58   #58
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

ikke en hel uke mens foreldrene er utenlands... en helg kanksje.. og hvis det finner en backup person å ringe i nærheten.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 09:03   #59
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Det ville jeg vært restriktiv med. Det kan godt hende at den jevne 16-åring greier alt fint når alt er på det jevne, men hva med om noe skjer? Hva om det ryktes at det er et foreldrefritt hus? Det er nok det jeg først og fremst ville ha bekymret meg om.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 09:12   #60
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det syns jeg er utrolig naivt. Ofte er det ikke ungdommen selv som inviterer til fest når et hus raseres. Kanskje er bare et par venner bedt på besøk. Problemet er at det lynraskt kan spre seg et rykte om hjemme-alene-fest, og plutselig har man hundre personer på døra som trenger seg inn i huset.

Ja, og dette er grunnen til at jeg aldri ville latt min tenåring være hjemme aleine over flere dager. Jeg er jo ikke redd for at han ikke ville klart seg uten meg liksom, for det ville han jo selvsagt klart med glans. Det er huset mitt jeg er redd for.

Jeg har fler enn en gang sett og hørt om hvordan slike hjemme aleien fester kan utarte seg, og aldri i livet om jeg ville tatt en slik sjanse.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no