Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

16-åring alene hjemme en uke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Er det greit å la en 16-åring være alene hjemme en uke?
Ja, det syns jeg er uproblematisk 45 34,62%
Nei, det syns jeg ikke går an 85 65,38%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-11, 01:08   #21
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei, det er ikke greit. Mest pga dette: og deretter fordi en 16-åring er et barn.

Jeg er enig. I mitt tilfelle ville jeg ikke nødvendigvis ha bekymret meg så mye over fest, men rett og slett over at hun ikke ville ha likt å være mutters putters alene en uke. Derfor var det uaktuelt. I tillegg er det matlaging, lekser, fritidsaktiviteter, sikringer som går, kjøpe CD-er eller klær for matbudsjettet, komme seg på skolen, mate katten, og haugevis av andre ting. Og selv om jeg ikke er en bekymrer hadde jeg nok bekymret meg ganske mye, også for huset.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:10   #22
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

I tillegg er det matlaging, lekser, fritidsaktiviteter, sikringer som går, kjøpe CD-er eller klær for matbudsjettet, komme seg på skolen, mate katten, og haugevis av andre ting.

Dette er jo ting en oppegående 16åring absolutt burde være i stand til å takle selv. Jeg hadde blitt mer bekymret om jeg hadde møtt en som ikke kunne fikse slikt selv.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:17   #23
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Nei, jeg vil aldri, aldri la min 16-åring være alene her i huset i en uke.
Jeg fikk mye frihet selv da jeg var yngre, jeg ser i ettertid at det var litt for mye frihet, og ønsker ikke det for mine barn.
I nabolaget her har jeg hørt om flere tilfeller der foreldretomme hus er blitt invadert av festende ungdommer, politiet er blitt kontaktet og barnevernet er blitt koblet inn (foreldre blir varslet og blir bedt om å møte på politihuset for realitetsorientering med barnevernet til stede).
Her i byen snakker politiet om dette på foreldremøte på skolen, og foreldre blir oppfordret til å ta kontroll og ansvar.
I de tilfellene jeg kjenner til er forresten ungdommene som har vært alene hjemme tilsynelatende straighte, greie og ansvarsbevisste ungdommer. Med foreldre som stoler på dem.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:20   #24
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Dette er jo ting en oppegående 16åring absolutt burde være i stand til å takle selv. Jeg hadde blitt mer bekymret om jeg hadde møtt en som ikke kunne fikse slikt selv.

Jeg forventet meg det svaret. Men hos oss var det, som jeg skrev, først og fremst et utslag av at 16-åringen selv ikke ville. Og det er det ikke så vanskelig å respektere for meg. At en 16-åring ikke vil være alene uten noen rundt seg synes jeg er fullt forståelig. Det handler ikke nødvendigvis om å ikke klare hvis man må, men om å ikke ønske.

I parentes bemerket er jo diskusjoner her inne om tenåringer som regel preget av at veldig mange kun har småbarn og sammenligner med seg selv - i retrospekt. Fullt forståelig, men ikke alltid like relevant.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:22   #25
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Dette er jo ting en oppegående 16åring absolutt burde være i stand til å takle selv. Jeg hadde blitt mer bekymret om jeg hadde møtt en som ikke kunne fikse slikt selv.

Og min tidligere 16-åring er temmelig oppegående om jeg så må si det selv, altså. Ingen grunn til bekymring.


Sist redigert av Turban Smukk : 28-05-11 kl 01:29.
Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:36   #26
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.080
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Jeg fatter ikke at dere kan sammenligne dere selv med dagens ungdom. I dagens Facebook-verden er det et lite hint fra en av dine 600-1000 venner om at du er alene, og så er det gjort.
I min tid, da jeg var 16 (1988) var det null problemer å være alene en ukes tid. Skulle noen komme hjem til meg måtte vi ringe og avtale og de man ikke hadde snakket med kunne man verken nå pr sms eller via nett. I dagens Norge er det et tastetrykk, så har en huset fullt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:40   #27
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Jeg er enig med 007 igjen, bortsett fra at jeg var 16 i 1986.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:41   #28
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Tja, det er da nokså mange som flytter på hybel som sekstenåring fortsatt er det ikke?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:47   #29
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.080
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Tja, det er da nokså mange som flytter på hybel som sekstenåring fortsatt er det ikke?

Joda, og jeg har ymse erfaringer. :lærer på VGS:

Men likevel: Om man bor på hybel har man foreldre noen timer unna, ikke noen dager unna. Da er man i tillegg vant til å bo for seg selv og man har evt en grei foreldreavtale med husverten.

Jeg har verdens greieste og roligeste 17-åring, men reise fra han i en uke for å dra til syden? I think not!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 01:48   #30
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Tja, det er da nokså mange som flytter på hybel som sekstenåring fortsatt er det ikke?

Er det? Det har jeg ikke hørt om. 16-åringer på utveksling, ja, men bo alene er det vel de færreste som gjør?

Men uansett vil det vel dreie seg om at 16-åringen da ikke har et hus å trashe, har folk rundt seg og er vant til å være på egenhånd. Og 16-åringer er jo også svært forskjellige, på lik linje som seksåringer og førtiåringer er det.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:06   #31
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Jeg flyttet for meg selv når jeg var 17, og hadde fint klart det som 16 åring også, så jeg tror ikke 16 åringen lider noen nød av å være alene.

Uansett så hadde jeg ikke reist fra en 16 åring en hel uke. Jeg ser så levende for meg at mitt hus hadde blitt festlokale den tiden, og det er ikke aktuelt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:06   #32
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Tja, tjo, jeg er usikker. Den eldste som er en litt mer hmf, vill type kunne jeg nok godt ha hatt store betenekligheter ved å la være alene så lenge, men den yngste som er roen og prektigheten selv (men desverre trenger tilsyn pga sykdom) hadde greid seg utmerket, og nok ville ha kost seg den uka.
Dersom man er trygg på at ungdommen vil det og vil ha det greit, og stoler på at den ikke drar huset fullt av gærninger, samt at den har noen voksne å kontakte dersom det skulle være noe, så tenker jeg at det skulle være greit.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:08   #33
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Men nå NYANSERER du Nextlife.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:10   #34
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Dersom man er trygg på at ungdommen vil det og vil ha det greit, og stoler på at den ikke drar huset fullt av gærninger, samt at den har noen voksne å kontakte dersom det skulle være noe, så tenker jeg at det skulle være greit.

Det syns jeg er utrolig naivt. Ofte er det ikke ungdommen selv som inviterer til fest når et hus raseres. Kanskje er bare et par venner bedt på besøk. Problemet er at det lynraskt kan spre seg et rykte om hjemme-alene-fest, og plutselig har man hundre personer på døra som trenger seg inn i huset.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:15   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Dersom man er trygg på at ungdommen vil det og vil ha det greit, og stoler på at den ikke drar huset fullt av gærninger,

I min egen ungdom så var jeg lynende forbanna på mine foreldre som aldri lot meg være alene hjemme ei helg. Pappa var laksefisker, så de dro bort hver helg på sommeren, og jeg jobbet, og da måtte jeg enten ha barnevakt, eller ligge hos slektninger de helgene. Jeg raste...16 år og BARNEVAKT...hvor teit var ikke det??

Jeg sto på mitt, og står på det ennå: jeg kom aldri til å dra huset fullt av folk. Til det var jeg for fornuftig, for jeg viste at det kom foreldrene mine til å oppdage, og så gadd jeg ikke all ryddingen. Mens mamma og pappa sto på sitt, og mente at om jeg ikke ba inn folk, så kom ryktene til å gå, og faren for at folk kom uansett var stor.

Jeg raste fortsatt.

I dag så skjønner jeg dem veldig godt. Jeg kommer neppe til å etterlate mine egne tenåringer her ei hel helg, pga de samme argumentene som mine foreldre hadde. Ryktene går og folk kommer ramlende inn.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:21   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det syns jeg er utrolig naivt. Ofte er det ikke ungdommen selv som inviterer til fest når et hus raseres. Kanskje er bare et par venner bedt på besøk. Problemet er at det lynraskt kan spre seg et rykte om hjemme-alene-fest, og plutselig har man hundre personer på døra som trenger seg inn i huset.

Unnskyld meg, men kaller du meg naiv vil jeg kalle deg i overkant krisemaksimerende.

Jeg har da hatt ungdommer i husene i 15 år nå, og vet da virkelig hvordan disse ter seg. De er ikke idioter som stille blir stående å se på at huset raseres "mange hundre inntrengere" De kan bruke telefoner, springe til nabo etter hjelp osv.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:22   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Men nå NYANSERER du Nextlife.

Jamen, jamen jeg har jo/har hatt 3 stk av arten, dog i forskjellige varianter, så jeg følte for å nyansere litt

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:25   #38
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.080
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det syns jeg er utrolig naivt. Ofte er det ikke ungdommen selv som inviterer til fest når et hus raseres. Kanskje er bare et par venner bedt på besøk. Problemet er at det lynraskt kan spre seg et rykte om hjemme-alene-fest, og plutselig har man hundre personer på døra som trenger seg inn i huset.

Jeg er helt enig og jeg synes ikke du krisemaksimerer.
Jeg har maaaaange eksempler på at akkurat dette kan skje, både fra jobbliv og på personlig plan. Poden har en kompis der foreldrene dro til utlandet i en uke og lot 16-åringe være alene, og den rolige (men dog løsmunnede) 16-åringen skadet huset for 60 000 kr. Det var ikke verdens villeste fest heller, men en komfyr som ble ødelagt i hengslene under pizzasteking (+ at platetoppen ble knust), vinden tok ytterdøren da fjerten kompiser skulle hjem i høststormen og en fest ødela foreldrenes dobbeltseng.


Sist redigert av 007 : 28-05-11 kl 02:31.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:29   #39
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.975
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Nei, jeg krisemaksimerer ikke. Dette er jo noe flere har opplevd. Jeg har hørt om flere slike tilfeller. Ungdommen selv er gjerne ikke idiot, men de mister fullstendig kontrollen over de hundre fulle "gjestene" som oppfører seg som idioter.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 02:36   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 16-åring alene hjemme en uke?

Til og med 10. klassinger sier rett ut de synes foreldre er teite som lar de være hjemme alene i helger osv. Det skjer utrolig mye lite hyggelig ting da. Og en 16 åring er ikke voksen, samme hvor voksne de og foreldre måtte tro og mene at de er.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no