Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vogn frem til gate med SAS?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-11, 12:42   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vogn frem til gate med SAS?

Vi reiser til Allicante fra Værnes på lørdag.

Vi skal ha med Storebror sin babyjogger tur/retur pga den trengs her hjemme enda.

Pga at han har asperger (vi har ikke fått diagnosepapirer enda, så vi kan ikke slå i bordet med de...) hadde vi hatt god bruk for vogna hans både på Værnes og i Allicante, pga at han blir helt tullerusk av mange mennesker og mye lyd.

Tror dere det går glatt å få vogna med seg til gate, og få den utlevert igjen i Allicante?

Med Norwegian fra Murcia i jula fikk vi spørsmål om vi ville ha med vogna til gaten, men da var det en reisetrille.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:45   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn frem til gate med SAS?

Det jeg har gjort i lignende situasjon er å bestille "hjelp i gaten" eller hva det nå heter. Det var eneste måten jeg kunne få garantert at jeg fikk lov å ha med vognen. Eller dvs, de insisterte egentlig på sånn liten bil (akkurat det var i USA da) i ene enden og rullestol i andre men så jo fort poenget med vognen. (Det med assistanse kan jo være et poeng for dere uansett, da kommer dere også ofte først inn - hvis dere ber om det ift problematikk (og sist ut da, men). Og noen flyplasser har de skjermede rom man får lov å være i, hvis man spør.)

Ellers var det veldig vanskelig å få noen garanti på at jeg fikk lov å ha den med. Kanskje-kanskje ikke. På det tidspunktet var jeg helt avhengig av å ha den.
ring og spør!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 12:48   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn frem til gate med SAS?

Vi har en zapp som Storebror utrolig nok godtar å sitte i. Og som jeg ser for meg kan være en løsning. Vi har jo plass til begge vognene nede i Spania, så det er jo strengt tatt ikke noe problem.

Er det større sjanse for å få med den ombord, enn babyjoggeren?

Jeg fant dette på SAS sine sider:

Sitat:

Hvis det er plass på flyet, kan du få med deg en liten paraplytrille om bord uten ekstra kostnad. Paraplytrillen må ikke overstige maximum tillatte vekt på 8kg. Obs! Denne servicen tilbys kun hvis plassen ombord tillater det og kan ikke garanteres. Er det ikke plass om bord, vil paraplytrillen bli sjekket inn sammen med din øvrige baggasje enten ved innsjekkingsskranken eller ved gate. Paraplytrillen vil da kunne hentes sammen med den øvrige baggasjen ved ankomst.

Jeg skal bestille seter til oss etterhvert, og da ser jeg jo hvordan det ligger ann på flyet.

Det GÅR jo uten vognen også, alt går jo, og det har gått før. Men det er den perioden fra vi går av flyet i Allicante til vi får bagasjen der jeg ser litt mørkt på...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:30   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn frem til gate med SAS?

vær obs på størrelsen på vognen, og at dersom du velger å ta den ombord så kan du IKKE ha med vanlig håndbagasje i tillegg. Zapp har jo egen transportbag og jeg ville i hvert fall pakket den ned i den dersom jeg ønsket å ha den med ombord dersom det er plass i flyet. Den er såpass liten at den kan du ta til gate og levere med tag der, og da får du den igjen på flyplassen i Alicante. Be om at du vil ha vognen opp til flyet når du kommer ned til Alicante. De pleier å være greie med slik "ekstraservice" der.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:43   #5
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn frem til gate med SAS?

Vi trenger den håndbagasjen vi kan ha med også, ettersom vi må ha med mat til begge to...

Vi har vel funnet ut nå at det er egentlig kun fra flyet og til bagasjen kommer i allicante som er problemet, og det skal vi vel greie å takle.

Vi greide oss i jula også, og da gikk ikke litja selv heller..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 19:25   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn frem til gate med SAS?

Får dere ikke pakket mat i stellevesken til minste? Med sas har babyer lov å ha med stelleveske som egen håndbagasje, så om dere er to voksne har dere en hver også. Men det visste du kanskje allerede.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 22:21   #7
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn frem til gate med SAS?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Får dere ikke pakket mat i stellevesken til minste? Med sas har babyer lov å ha med stelleveske som egen håndbagasje, så om dere er to voksne har dere en hver også. Men det visste du kanskje allerede.

Nei, det visste jeg ikke.
Jeg trodde at håndbagasje var bare til oss voksne + sekk til eldste. Altså 3 kolli.

Men tanken på å ta mest mulig i koffert er at vi skal ha bare en ting som må pakkes opp i sikkerhetskontrollen. Mindre pes. Også bare flytte over litt.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 22:49   #8
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn frem til gate med SAS?

Vi bruker å la zappen gå som håndbagasje på flyet. Så lenge den er slått sammen i bagen og bagen kastet over skuldrene før man går inn på flyet, så har det gått greit for oss. En gang kom vi løpende med barnet i vogna, det gikk ikke så greit.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 23:31   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn frem til gate med SAS?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Nei, det visste jeg ikke.
Jeg trodde at håndbagasje var bare til oss voksne + sekk til eldste. Altså 3 kolli.

Det trodde jeg også, men damen jeg snakket med hos SAS i dag, sa at babyen hadde egen håndbagasje "så lenge det er en stelleveske", så jeg kunne ha en sekk/veske, babyen stelleveske og mannen sekk. Så da håper jeg inderlig hun ikke tar feil og vi sliter fordi vi har med oss en håndbagasje for mye på onsdag.

Men sånn jeg leser det her, har hun vel rett?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no