Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 14:54   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Jeg gikk i land der en gang. Fant et kjøpesenter som lignet veldig på Veitvetsenteret sånn ca. Det var ikke så veldig stilig.

Bli på båten og kose seg har jeg mer trua på.

  Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:01   #22
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Jeg synes Kiel er en sjarmerende by med flere ok kjøpesenter. Sofienhof er veldig ok, men neppe åpent på en søndag. Oppi byen, forbi kirka og nedimellom er det noen supre butikker som selger klær som ikke selges overalt, men på en søndag så spørs det. CITTI Super er på høyde med Oslo City, men ligger desverre et stykke utenfor sentrum og gjør at man trenger bil.

For å si det sånn: Oslo er også en rimelig bedriten by om man forventer å finne alt innen for 5-8 minutters gange fra der Danskebåten kommer inn. Man må gjerne bevege seg litt. Men på en søndag så er det neppe allverdens noe som helst sted.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:03   #23
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Jeg snubla forresten over tidenes kuleste loppemarked en vanlig søndag i Kiel. Hele byen var omgjort til loppis!

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:11   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Veitvetsenteret.

Loppis derimot!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:18   #25
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Det mest negative med Kiel er at byen noen timer midt på dagen er totalt overfylt av nordmenn og svensker på cruise. På andre tider av dagen er det en langt triveligere by. Men man må gjerne litt lenger enn det man rekker når man har 4 timer og ingen bil.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:22   #26
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Vi dro med Kiel ferga denne uka og ble så skuffet. Har tatt den før også og da var det mye bedre. Servicen på båten var sur og de som jobbet der viste tydelig at de var slitne og hadde vært lenge på jobb, samt at det var mye folk. Det ble mye venting, tomme hyller på taxfree'n skikkelig skikkelig skittent i damegarderoben inn til badelandet. Det var lo og hår over hele gulvet og i dusjene, ene dusjen var sluket så full at det bare fløt over.
Jeg leverte guttungen til pappan og var ferdig med min badeopplevelse.

Har aldri vært der på en søndag, men tror jeg ville gått å sett om jeg fant en kafe eller noe sånn, bare for å ha gjort noe. Spise is kanskje hehe, poden var så glad for de hadde kinder-egg is.

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:52   #27
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Vi har vært der en søndag en gang og makan til døll by skal man lete lenge etter.
Vi spiste på McDonalds og gikk tilbake på båten.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 15:55   #28
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Jeg gjentar meg selv til det uendelige: Spis på Vapiano!!! Dere kommer ikke til å angre. Ungen snakker enda om den fabelaktige pizzaen der. Og pastaen er superfersk og fryktelig god

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 16:35   #29
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Og om du finner åpne butikker, så er Redken fryktelig mye billigere i Tyskland.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 16:54   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Vapiano er sjekket ut og virker bra!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:06   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Det er akkurat sånn det er, Hattifnatten, jeg sier meg skyldig umiddelbart

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:43   #32
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Nordmenn paa tur, altsaa. Vapiano en höydepunkt. :LOL: Vi har Vapiano rett borti gaten her og synes ikke det er noe aa skryte av, men bedre enn Grandis er det jo, saa jeg skal vel ikke si noe.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:53   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Jeg kjører Kielfergen ca 1 gang pr år, og har enda tilgode og oppleve sol i Kiel. Jeg tror faktisk aldri solen skinner i Kiel. Regn og blåst hver bidige gang (har reist i februar/mars). Shoppingsenteret er greit nok, gågaten har mange skobutikker - det bugner av skobutikker i Kiel. Og hvis du går igjennom Kahrstadt kjøpesenter og inn i gågaten, mot kirken (så passerer du Starbucks) kommer til Kirken, og til venstre for kirken ligger en GIGA skobutikk. Sko er billig i Kiel, og det er vel det eneste positive jeg kan komme på når det gjelder Kiel....

Nå sist bestilte jeg meg time på SPA (det bør du gjøre med engang du går ombord, evt. i forkant) det var utrolig behagelig, jeg tok Aromaterapi 1 time kr 650,-. Showet ombord er også veldig bra, som regel artister fra Wahlmannssalonger som har en oppsetning. Det er 2 klesbutikker ombord, den ene har endel Moods of Norway. Du sparer momsen iforhold til Norge. Handlegaten er ok, parfymeriet helt greit, Tax-Free som alle andre steder. Men ehm.. jeg er ikke VELDIG fan av disse båtturene (er der i forbindelse med jobb).

I puben sitter det "gledesspredere" med 4 i promille. Diskoen - ehm. joa. I 15. etg er det en pianobar, der har de gode strawberry daiquiri - og der pleier jeg og sitte. Etter showet i "storsalen" kan du svinge deg til glade toner fra ett danseband fra Bulgaria e.l.

Du kan gå av og på båten som du vil.

Ship o hoi

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 27-02-11 kl 21:02.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 21:07   #34
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Jeg har faktisk tilbragt en måned i Kiel i studietiden - av alle steder . Kiel er jo en av byene som ble bombet sønder og sammen under krigen, og bygd opp igjen med hovedformål å skaffe masse folk tak over hodet fort som fy. Og bærer veldig preg av det. Null i sjarmfaktor med andre ord.

Shopping er nevnt, ikke spennnde og eksotisk shopping, og hvis sentrene ikke er åpne på søndager var jo ikke det noe særlig til plan. Jeg ville sjekket kalenderen til Christian Albrecht Universtät zu Kiel for om de kan ha noe kulturelt på timeplanen av interesse. Her for eksempel:
http://www.uni-kiel.de/campus/

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 21:47   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Det var et godt tips Daffy.

Vi skal heldigvis på båten i en sammenheng, så vi slipper å menge oss med "gledesprederne" med 4 i promille. Hvertfall gledespredere vi ikke kjenner fra før.

Spa skal bestilles, kanskje begge veier, ellers blir nok dette bare en tur for å være sammen, uten stress av noe slag. Så får jeg krysse fingrene for at det ikke blir storm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:07   #36
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Nordmenn paa tur, altsaa. Vapiano en höydepunkt. :LOL: Vi har Vapiano rett borti gaten her og synes ikke det er noe aa skryte av, men bedre enn Grandis er det jo, saa jeg skal vel ikke si noe.

Hvis alternativet er Burger King (som andre trekker fram i tråden), så ja, da vil jeg virkelig anbefale Vapiano.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:07   #37
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Hvis alternativet er Burger King (som andre trekker fram i tråden), så ja, da vil jeg virkelig anbefale Vapiano.

Klart det, vennen. Du var bare saa lovprisende at jeg maatte le litt. Det er vel lov. Vapiano er MILEVIS foran mange andre greier.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:26   #38
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

God tur til deg! Det blir helt sikkert festlig, og spa bruker jo å vere deilig Kos deg!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 00:45   #39
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Klart det, vennen. Du var bare saa lovprisende at jeg maatte le litt. Det er vel lov. Vapiano er MILEVIS foran mange andre greier.

Jammen de HAR god mat!Det er første stedet vi spiser når vi er i Kiel! Nå skal vi sansynligvis aldri tilbake til Kiel, men har allerede sjekket ut at de har Vapiano i den nye tyske byen. Juhu, liksom!! Ungen er helt i heaven over margarita-pizzaen der og begynner å mase om den allerede når vi kjører gjennom Danmark.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 09:44   #40
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fire timer i Kiel på en søndag, what to do?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jammen de HAR god mat!Det er første stedet vi spiser når vi er i Kiel! Nå skal vi sansynligvis aldri tilbake til Kiel, men har allerede sjekket ut at de har Vapiano i den nye tyske byen. Juhu, liksom!! Ungen er helt i heaven over margarita-pizzaen der og begynner å mase om den allerede når vi kjører gjennom Danmark.

Dere er jo ikke saa godt vant med ekte italienske steinovnpizzaer oppe i nord. For meg er det dette Vapiano pröver aa faa til, men de er ikke paa langt naer saa bra som en ekte italiensk restaurant. Det er sml. med slike at jeg kniser litt over lovordene dine, men dersom vi sml. med Peppe's, Dolly D., Pizza Hut etc. er jo Vapiano pizza flere aar bedre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no