Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaskepulver rett i maskinen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-18, 11:25   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskepulver rett i maskinen?

Vi har problemer med at vaskepulveret ikke skylles tilstrekkelig ut av doseringskammeret. Derfor har jeg begynt å legge pulveeet direkte i maskinen. Er det noe som er problematisk med å gjøre det på denne måten?

Vi bruker også flytende vaskemiddel og kapsler, men til enkelte ryker vask foretrekker jeg pulver. Det er lettere å dosere enn kapsler. Og mye billigere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 11:47   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Før pleide jo folk å bruke pulver i vaskeball som de la rett inn i maskinen så det er neppe noe problem. Eneste ulempe er kanskje at hvis maskinen er veldig full kan det være ikke alt pulveret blir oppløst.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 11:52   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Før pleide jo folk å bruke pulver i vaskeball som de la rett inn i maskinen så det er neppe noe problem. Eneste ulempe er kanskje at hvis maskinen er veldig full kan det være ikke alt pulveret blir oppløst.

Takk for svar. Ja, baskeball. Det husker jeg at jeg hadde.

Er det foresten noe å gjøre med det at pulveret ikke skylles helt bort fra kammeret? Det irriterer meg. Mengden pulver spiller ingen rolle.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 11:57   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

På min maskin kan man bare dra kammeret ut.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 14:47   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for svar. Ja, baskeball. Det husker jeg at jeg hadde.

Er det foresten noe å gjøre med det at pulveret ikke skylles helt bort fra kammeret? Det irriterer meg. Mengden pulver spiller ingen rolle.

Hva tenker du på? At det er produktrester igjen i kammeret, eller at det er mye pulver igjen, så tøyet ikke blir vasket ordentlig?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 15:07   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Jeg tenker på at det alltid ligger en våt klump med pulverrester igjen i kammeret etter at klesvasken er ferdig. Det er nok såpe til at klesvasken blir ren, men litt av såpen ligger jo der, og den vil jo da også komme i kontakt med skyllevannet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 15:14   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Oki. I min maskin tror jeg skyllevannet går i et annet kammer, jeg har tre ulike kamre. Men må tilstå at jeg ikke har stått og fulgt med, så sånn sett er det vel mest en teori.

Ville tro det kunne ha å gjøre med vanntrykk og/ eller hvor glatt det er i kammeret - om det er belegg i kammeret, skulle man tro at pulveret lettere hang igjen. Jeg kan dra ut min skuff og legge den i bløt, gjør det av og til, med oppvaskkost og klorin (ifht mulig svartsopp-belegg).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 18:12   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Den lemmen som liksom skal holde på flytende vaskemiddel har ikke tilfeldigvis ramlet ned eller blitt satt ned?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 22:39   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Den lemmen som liksom skal holde på flytende vaskemiddel har ikke tilfeldigvis ramlet ned eller blitt satt ned?

Neida, flytende holder seg på plass. Det er pulver som ikke skylles godt nok ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 22:51   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Hun mener at lemmen som holder vaskemiddelet på plass ikke skal være nede når du bruker pulver.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-18, 23:36   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hun mener at lemmen som holder vaskemiddelet på plass ikke skal være nede når du bruker pulver.

Å. Ikke sett noen lem, jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 01:13   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Å. Ikke sett noen lem, jeg.

Det er ikke en dings du kan vippe opp? Den skal på vår maskin være nede når det er flytende såpe så den ikke renner rett ned. Når det brukes pulver skal den vippes opp.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-18, 01:27   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er ikke en dings du kan vippe opp? Den skal på vår maskin være nede når det er flytende såpe så den ikke renner rett ned. Når det brukes pulver skal den vippes opp.

Hm, aldri tenkt på. Skal sjekke i morgen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-18, 01:36   #14
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Vaskepulver rett i maskinen?

Jeg bruker for det meste pulver, det vasker renere, bådet color og hvitvask. Jeg har alltid en flaske med flytende også til enkelte plagg. Kapslene har flere av de stoffene jeg prøver å unngå, så jeg sluttet med dem ganske fort (optisk hvitt, et holdbarhetsmiddel jeg ikke husker navnet på (hudreaksjon mot det i familien). Jeg så ingen fordel med dem, bare dyrere i bruk. Jeg skifter litt mellom noen fast merker alt etter tilbudene.

Jeg har ikke merket noe problemer med å ha pulveret rett i maskinen, og jeg sluttet aldri helt med det. Er ikke pulverskuffen helt tørr klumper det seg lett og henger fast. Man kan jo alltid helle litt vann ned i kammeret og passe på at alt går ned. Da man fremdeles kunne få tak i vaskeballer husker jeg det var den noen som fortalte de hadd fått blekemerker på mørkt tøy, men jeg har aldri hatt det problemet. Noen vaskeprogrammer egner seg kanskje ikke til det om man har mye i maskinen, spesielt de med ekstra lav vannstand.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no