Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Syden" i høstferien - tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-09, 09:38   #41
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - tips?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Anbefaler Sunwing. Om dere skal reise i september/oktober ville ikke jeg reist til Mallorca. Været kan være svært ustabilt så langt nord i middelhavet på den tiden. Det finnes Sunwing-anlegg på Kypros, Kreta, Rhodos og Tyrkia, som er langt varmere enn Mallorca på den tiden. I tillegg er det Sunwing på Gran Canaria og på Tenerife. Jeg sverger selv til Sunwing Gran Canaria ettersom Gran Canaria har noe av verdens mest stabile klima. Det er varmt, men ikke for varmt.

SUNWING

Jeg lurer enda på hvor lave temperaturene kan bli på Mallorca midt i september...

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 09:43   #42
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - tips?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg lurer enda på hvor lave temperaturene kan bli på Mallorca midt i september...

Min ene erfaring: Brødrene til mannen min dro uka før høstferie det samme året som vi dro i høstferien. De hadde knallvær, vi hadde regn og jakkevær hele uka. Vi måtte kjøpe varmere klær til alle sammen. Mulig vi hadde uflaks, men jeg dra ikke dit igjen i en høstferie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 09:48   #43
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - tips?

Vi var på Rhodos i den tiden for 2 år siden. Der opplevde vi tidenes uvær. Kun noen timer og ikke traumatisk altså - men jeg må ærlig innrømme at jeg var glad vi hadde leid bil og kunne sitte inni den, for det var HAGL så store som paintball-kuler - som faktisk laget bulker på taket og panseret på bilen. Ergo: Ikke lei moped.

Tenerife er veldig behagelig synes jeg - men dog veldig charterbasert. (Ingen butikker som ikke er myntet på turister)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:45   #44
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - tips?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror vi drøyer det til neste år. Det er såpass utsolgt på de "værsikre" destinasjonene, at det ble nesten ingenting å velge i. Heller være tidligere ute for 2010.

Det er MASSE reiser å oppdrive i månedsskiftet september/oktober til værsikre destinasjoner.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:49   #45
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - tips?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg lurer enda på hvor lave temperaturene kan bli på Mallorca midt i september...

Temperaturen er ikke spesielt lav, men det kan regne en del. En venninne av meg var på Cala Bona i slutten av september i fjor og hadde 4 dager med regn. Det KAN være 14 dager med sol og klar himmel, men det KAN også regne masse på den tiden av året. Altså ustabilt. Det samme gjelder for nordligere deler av Hellas (som Sporadene, de ioniske øyer m.m.
Sikker på fint vær kan man være på f.eks. Rhodos, Kreta, Kypros, sydkysten av Tyrkia og Kanariøyene.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:50   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - tips?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er MASSE reiser å oppdrive i månedsskiftet september/oktober til værsikre destinasjoner.

Jeg fant nesten ingenting, i hvert fall ikke til priser som ikke var helt bananas.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 11:55   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - tips?

Høstferier og alle andre ferier er dyre, jeg er lærer og vet alt om det. Men nå er jeg så vant til deg at jeg nesten ikke registrerer det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 12:22   #48
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Syden" i høstferien - tips?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


Tenerife er veldig behagelig synes jeg - men dog veldig charterbasert. (Ingen butikker som ikke er myntet på turister)

Å joda, i Santa de la Cruz finnes mange lekre nisjebutikker uten turistpreg/juggelpreg i det hele tatt. Finnes faktisk endel flotte butikker på sydsiden i Pl. las Americas etter hvert også.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no