Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-24, 19:29   #661
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.979
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Yngste skal ha familiebursdagen her på lørdag, så da blir treet og all julepynten værende til søndag. Jeg har avtalt det med ham. Det er ganske så koselig å sitte på stua med diverse lys og pynt. Jeg koser meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-24, 21:39   #662
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.836
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har avsluttet jula nå. Har nyvaskede gardiner, ny duk og blomster på bordet. Utelysene får være en stund til. Trivelig jul synes jeg. Har bestilt noen julegaver på salg i dag, mummigreier til flere i familien som liker det. Så egentlig er jeg klar for juletråden 2024

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 02:23   #663
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.043
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her er det jul i huset enda. Jeg tar nok ned julebyen i helgen, men det spørs om treet uke får stå til neste uke. Girlandere og annet lys blir hengende til månedsskiftet januar/februar, for gutta har bursdag i slutten av januar og ønsker lysene oppe da.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 07:58   #664
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Hos oss får julen stå til søndag. Vi var bortreist i romjulen og jeg skal på en kort jobbreise nå, så jeg har ikke fått nyte den så mye. Men, jeg er ikke så begeistret for hverdagsliv i julepynt, så det er nok riktig å la den gå.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 08:21   #665
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.789
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her forsvant noe tidligere i uka, treet (kunstig) står ennå blant annet. Alt forsvinner i helgen tenker jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 09:12   #666
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.485
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg har avsluttet jula nå. Har nyvaskede gardiner, ny duk og blomster på bordet. Utelysene får være en stund til. Trivelig jul synes jeg. Har bestilt noen julegaver på salg i dag, mummigreier til flere i familien som liker det. Så egentlig er jeg klar for juletråden 2024

Hvor fikk du tak i det? Har en som elsker Mummi her hjemme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-24, 19:06   #667
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.836
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor fikk du tak i det? Har en som elsker Mummi her hjemme.

Inspirasjon forlag

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 02:19   #668
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.043
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her blir nok mesteparten tatt i dag, søndag. Mulig treet får stå et par dager til...det er usedvanlig pent i år!
Det blir alltid så tomt når julepynten forsvinner, syns jeg. Så jeg prøver å ra ting litt gradvis.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 07:34   #669
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg kastet ut hele jula i går. Det ble tradisjon da vi fikk et tidlig januarbarn. I dag skal hun feires uten julepynt.

Det blir tomt, men også litt deilig. Ryddigere, luftigere og klar for våren!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 08:49   #670
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.361
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg tar resten i dag, inkludert kuletre og en del slaskete juleblomster. Kjøpte masse tulipaner i varierte farger i går, da føles det ikke fullt som tomt når alt det andre åker ut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 09:29   #671
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jula dro på fredag. Nå er det bare plantene som er julete som er igjen. Julestjerner glemte jeg at jeg ikke skulle kjøpe. De trives bedre hos oss enn jeg trives med dem etter jula. - i går var jeg ute og kjørte i strålende sol og 14 minusgrader - jeg husker jeg tenkte «nå varmer sola mye» - før jeg innså at vifta i bilen sto på for fullt. - uansett godt at det er lysere ute!

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 09:38   #672
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.609
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har ei julestjerne på kontoret. Som jeg fikk på jobb jula 2022. Jeg tok den ikke hjem for det harmonerer dårlig med div allergier.

Den mistet de røde blandede etterhvert. Den tørker helt ut og mistet alle bladene en ferie, men det kom nye. Ingen røde, jeg leste at den må ha 100% mørke i 24 timer om dagen men nok lys til å ikke visste, i 8 uker eller noe sånn for å få røde blader. Så den er en grønn plante som nekter å dø ....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 09:38   #673
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.912
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

I dag ryker jula. Litt vemodig som alltid, men samtidig ser jeg også fram til å få alt tilbake til det vanlige igjen. Jeg har et par svibler som blomstrer og lukter nydelig fremdeles, så de får selvsagt stå.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 09:45   #674
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.609
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Det ble forøvrig ikke pakket ned noe som helst i går. Det ble en lang tur på senteret, mellomste fikk klippet håret,svømmekurs for yngste på kvelden og sovne på sofaen for meg mens gutta (far og sønn) så en film guttungen ville se for mellomste er på overnatting.

Så nå går jeg igang. I dag skal jula ned. Litt vemodig, og litt godt.
Tipper minst en unge kommer til å nekte å ta ned julen på sitt rom. Den får stå til neste helg om så skjer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 09:56   #675
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.789
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her forsvant den igår, eneste som er igjen er julestjerner og hvit azalea.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 10:14   #676
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jula tatt ned her også. Henger noen utelys på verandaen. Skal ta de når det blir mildvær uti uka. De får ikke være med neste år for det er rett og slett for mange av lysene som er ødelagt og den ser litt lurvete ut. De siste to meterne lyser ikke i det hele tatt pga brudd på ledning. Men de har faktisk holdt i ganske mange år så får være fornøyd. Er jo tross alt ganske tøffe forhold de lever under de lenkene.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 12:58   #677
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.979
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg kastet ut hele jula i går. Det ble tradisjon da vi fikk et tidlig januarbarn. I dag skal hun feires uten julepynt.

Det blir tomt, men også litt deilig. Ryddigere, luftigere og klar for våren!

Yngste er også veldig tidlig januarbarn. Hen foretrekker at julepynten blir til etter selskapet. Det var i går, så i dag rydder vi vekk jula.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 16:04   #678
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.540
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Ryddet vekk julepynten her også i går. Renholdsverket samler inn juletrær denne uka, og frist for å sette treet ut er i kveld, og siden vi var invitert i selskap i dag var det greit å få det gjort i går. Det passet egentlig bra å avslutte jula nå, for i dag reiste også minstejenta tilbake til Sverige (de har ei uke lenger juleferie der). Men stjerna i vinduet henger fortsatt, og skal få lov til å henge der til 20.dagen, for det blir så mørkt og trist når den blir borte.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 16:14   #679
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.227
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2023

Nå er julen ryddet bort her også. Stuen føles mye større uten det treet, og det er deilig.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-24, 17:15   #680
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.156
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi ble enige om å la juletreet stå til neste helg; vi var jo borte en uke i selve jula, så vi har ikke opplevd det så veldig lenge enda. Og det er jo pent og lyser opp i stua.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no