Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-07, 12:00   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.689
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

skal vi se..

1991: mamma og pappa ble skilt
1992: begynte i 1.klasse
1995: Min elskede Oldefar døde plutselig, og jeg fikk en lillebror (endelig!)
1998: begynte på ungdomskolen

ellers så husker jeg bare ting som ferie i hunderfossen, 4 i baksete til gol, osv.

tror jeg var litt for ung

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 12:07   #22
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Var det så minimalistisk på slutten av 90-tallet?
Ikke på interiør-fronten, vel?
Men husker den stramme, grå drakten jeg kjøpte da. Med lang blazer, nesten til knærne.

Klesmerket Iceman minner ihvertfall meg om 90-tallet. Grusomt. Og disse "anorakkbuksene" med snøring i bein og liv. Dette var på slutten ihvertfall.

Aqua er veldig 90-talls-musikk.

Jeopardy var et populært program.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 12:09   #23
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

tror jeg var litt for ung

For ung for 90-tallet?
Her mimres det tilbake til 70-tallet, men der må også jeg kaste inn håndkleet.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 12:24   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.689
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Jeg var mellom 3 1/2 og 14 år på 90 tallet så jeg husker faktisk ikke så mye.

Husker jo sefølgelig litt.. men brydde meg ikke akkurat om verken klær eller farger på veggene..

men vi hadde mye vegger med okergult, rødt, grønnt, pairborder, og noen malte border (de var i huset når vi kjøpte det).

ellers husker jeg taits og genser, der buksen var full av hunder, blomster osv. og så var det et trykk på genseren.

og på slutten av 90 tallet likte jeg best svart/grå bukse og enkel svart/hvit/annet ensfarget genser . noe jeg forsatt går med. er det jeg føler meg best i forsatt... kansje fordi jeg har vert overvektig så lenge jeg kan huske. utenom 05-våren 06 der jeg kjøpte innsvingete ensfarga gensere fordi jeg faktisk hadde former

tror jeg kommer til å huske mye mer fra dette 10 året..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 14:33   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Var det så minimalistisk på slutten av 90-tallet?
Ikke på interiør-fronten, vel?

Jo, det var det. Grått, stål, rene flater. Det husker jeg ihvertfall fra 97-98.
Klær var også veldig enkle, uten mye detaljer. rette, enkle og smale uten mønster, og mye svart, grått, beige og hvitt.
(F.eks. Filippa K startet vel opp i denne stilen, hvis ikke jeg husker feil).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 15:00   #26
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

- speilfliser på vegg

Det hadde vi. På en hel vegg! Og så husker jeg mamma hadde satt alle sine grønne planter foran. Så i noen år så det ut som om vi hadde en hel skog i stua.

1990: Begynte på skolen
1994: OL Og en lillebror i august.
1995: Leirskole
1996: Begynte på Ungdomsskolen. Spennende.
1997: Onkel, farmor, oldemor og oldefar døde i løpet av tre måneder.
1998: Konfirmant
1999: Begynte på videregående. Da var jeg voksen da.

- Furumøbler overalt
- Bondefarger i alle rom. Husker vi hadde gul stue som gikk over i en rød spisestue til et blått kjøkken.
- Tørkede blomstrer
- Tights med lange strikkegensere.
- USA-sokker utenpå tighsten
- Tuppèrt stor lugg, enten i midtskill eller sideskill.
- Krepptang.
- Fangene på fortet. Husker vi lekte det hele tiden nede i kjelleren.
- Juniorklubben på barneskolen. Hvor vi danset og spilte bordtenning eller courong (skrives det slik?). Husker dansetrinnene ennå.
- Kinn mot kinn-dans til Bon Jovi, Whitney Houston og Brian Addams. Gikk om igjen og om igjen, men ingen ba meg til dans.
- Husker det var om å gjøre ha de lengste øredobbene.
- Samba og Exlamation-parfymene var populære.
- Små bånd med pynt på / eller skjerf som skulle knyttes rundt halsen.

Kunne ha fortsatt i all evighet.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 15:06   #27
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

1990 startet med opppussing av hus vi kjøpte i slutten av 89, flytttet inn i januar, fikk vårt første barn i 1990 og gitftet oss også dette året.
1991 så døde svigerfar
1992 så aborterte jeg
1994 så aborterte jeg
1995 hadde jeg mye smerter i magen, var sykemeldt i 6 mnd på grunn av det, opererte bort en dermoid cyste på eggstokken, og smertene forsvant.
1996 så fikk vi vårt andre barn
1997 så begynte eldste på skolen, rett i 2 klasse på grunn av den nye reformen. jeg og mannen fylte 30 år det året,
1998 så aborterte jeg, bygde oss også hus det året som vi flyttet inn i den 18 desember
1999 fikk vi vårt 3 barn

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 16:03   #28
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Hmmmm jeg opplevde min barndon/ungdomstid på 90 tallet...

Melrose Place og Beverly Hills.... Dylan var jo kjekkest Hørte på 2 unlimited og danset rolig til Bon Jovi. Husker du Gjemselund (diskotek) Vanilja. Var det torsdager??? Uff fikk knust hjertet mitt nok ganger der.....

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 16:15   #29
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

http://www.90tallet.no/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 16:36   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Vi var litt grunche (?) og kledde oss i jordfarger tidlig på nittitallet. Jeg var 16 i 1990 og husker jeg tenkte på år 2000 og at jeg kom til å være 26 da

Dongeribukser brukte vi ikke. Hadde Goretex jakk og smale bomullsbukser. Mener at stretch kom inn i de aller fleste plagg
Tidlig nittitall hadde mange store blomster på bodyen ( ) og hadde viiid snekkerbukse utenpå. Leppestiften var fra Christian Dior og var knallRØD!

Band: Oasis, Guns `n Roses, Nirvana, U2, *hjernteppe* kommer ikke på flere. JO, Postgirobygget!!

Nittitallet var det tiåret jeg ble voksen. Jeg flyttet for meg selv, fikk samboer og studerte.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 16:39   #31
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Jeg tror ikke jeg skal ha barn i det neste ti-året.
Skal aldri si aldri, kanskje jeg skal lage en poll?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 16:39   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Jeg jobbet hver lørdag i en Matchbutikk og hadde store Sand skjorter og tørkle i halsen

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 16:46   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Beverly Hills.... Jeg gjorde spredte forsøk på å se ut som Kelly på håret! Etter hun klippet seg, på universitetet ja! Kort med vipp i nakken. Jeg hadde også tykke lyse striper. Sminket meg i brunt som Claire. Brukte lilla øyenskygge da Valerie gjorde det

Allie McBeal kom på 90-tallet. Samme med Hotell Cæsar og Syv søstre...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 18:11   #34
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Husker du Gjemselund (diskotek) Vanilja. Var det torsdager??? Uff fikk knust hjertet mitt nok ganger der.....

Klart det! Der var det tøft.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 16:34   #35
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Her var det mange "kjære" minner...

Jeg var 13 i 1990, og husker også Samba og Exclamation og de blomstrete bodyene.
Hvor fine var ikke vi, tynne flisene av noen åttendeklassinger, i pinetrange blomstrete bodyer og enorme bukser snøret sammen i livet med et eller annet fancy belte...

Sykkelbukser/tights med digre gensere eller T-skjorter over, USA-sokker over tightsene - og "fannypack"/rompetaske...

80-tallet har jo vært generelt utskjelt som "The decade Style forgot", men vi var søren meg ikke så mye bedre på nittitallet...

Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 17:04   #36
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

I 1990 fikk vi renten på huslånet ned i 12%. Wow, husker vi lurte på om vi skulle binde den. Vi kjøpte ny tv og en NASA -antenne av en parabol til den nette sum av 25000,. Det gikk endlig an å kjøpe skinnsalong til under 30 000,- så møblementet i stuen gikk i hvitt,grått og rosa. Var såå fornøyd atte...
Vi leide video, og det var ikke så store utvalget i barnevogner.
Snuppa begynnte på skolen i -94, og til og med mamma lurte på om vi ikke skulle ha flere barn. I-96 giftet vi oss, og i -97 kom storebror.
90-tallet vr en herlig tid, med mange gode minner, heldigvis fortstte oppturene i det nye tusenåret også....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 17:05   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

I 1990 fikk vi renten på huslånet ned i 12%. Wow, husker vi lurte på om vi skulle binde den. ..

Det husker jeg også ja, den sykt høye renta...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 17:26   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.172
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå som vi nærmer oss et nytt tiår...

Jeg var i 20-årene på nittitallet, og husker mye trang økonomi, fest og halloi.

92-94: Flyttet inn i leid leilighet med
- Bonderød stue
- Okergul gang
- Blått kjøkken

1995: Kjøpte min første leilighet i Oslo, og pusset opp med hvite vegger overalt, og nedslipte furugulv. Furu ellers var definitivt UTE da. Misunte en venn dypt og inderlig hans buede glassbord fra Tannum (en modell de fortsatt selger mye av, tror jeg).

1998: Kjøpte min andre leilighet, og satta straks i gang med å male over det røde og okergule med lys antikk, lys antikk, lys antikk. Eller, det tok tid før den fargen faktisk kom i salg, så jeg eksperimenterte en stund for å finne de perfekte lyse tonene - det fantest nesten ingenting av det på fargekartene...


Mote: Mye av min stil "satte seg" på slutten av 90-tallet: Lange, smale linjer. Svart, grått, beige, hvitt. Donna Karans 98-kolleksjon, var det det?

Så 90-tallet hadde absolutt to destinkt forskjellige stilarter: Det bondeinspirerte som kontrast til alt det rosa som herjet 90-tallet, og så det minimalistiske som reaksjon på det igjen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no