Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helt husmorhappy

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-10, 15:49   #41
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg var kanskje itsybitsy ironisk.


Altså, jeg tenker vel "så fint for de, da." Ikke noe mer. For min del hadde det vært nødvendig med tvangstrøye, lala-piller og våpen i nakken for å tvinge meg inn i en sånn helvetestilværelse.

Helvetestilværelse?

En er da sin egen lykkesmed, og man bestemmer over seg selv. Ingen i artikkelen, eller i tråden, såvidt jeg har lest, har blitt tvunget inn i en "husmorhappytilværelse" - det er ett fritt valg.

For min del er det ikke noe helvete - tvert i mot. For meg er definisjonen på helvete kanskje den tanken jeg får om f.eks din type jobb og tilværelse.
Bare ett eksempel på at alt er subjektivt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 15:51   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jah. Nettopp derfor jeg skrev "for min del". :teskje:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:06   #43
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Det går ann å være subjektiv uten å ta i bruk ord som helvetestilværelse som en beskrivelse på andres frie valg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:11   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Det går ann å være subjektiv uten å ta i bruk ord som helvetestilværelse som en beskrivelse på andres frie valg.


Ja, det går an.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:19   #45
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Synes det er flott at noen trives med det og får nok utfordringer på denne måten, men for min del må jeg ha et liv utenfor hjemmets fire vegger og familien også.

Jeg ser for meg at jeg fort kunne falle inn i en tilværelse hvor jeg bare fikk input fra familie og de nærmeste vennene, og det ville jeg blitt litt småskrullete av etterhvert. Jeg må ha mentale utfordringer (for meg er ikke matlaging og leking med barn det dessverre) hver dag og det får jeg på jobben min. Kunne gjerne jobbet 60-80%, men vil ikke tjene noe mindre, så da blir det 100% gitt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:22   #46
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jeg så intervju med denne damen i en annen avis for ikke lenge siden også. Da ble det i debatten (nettmøte?) stilt spørsmål om hvordan man kunne være så heldig å nå igjennom på de lange ventelisten for tannlegestudiet, for så å la utdannelsen så og si ligge brakk. Det kostet visstnok samfunnet noe slik som 3 mill. å få en utdannet tannlege. Etter det har hun vært svært nøye med å poengtere at hun kun skal gjøre dette et par år til.

Jeg forstår fortsatt ikke at man vil melde seg så mye ut av arbeidslivet, og særlig ikke med et yrke som krever at man følger med, og det over lengre tid. Frivillig. Når det kommer til å være en rollemodell og et forbilde for jentene mine tror jeg like mye på det at far og mor deler det meste for å få hverdagen til å gå opp. Ikke at mor legger alt profesjonellt liv på hylla mens far starter firma. Rykte sier at mor ofte sitter veldig dårlig i det når slike løsninger er valgt over tid, særlig når far og mor ikke lenger vil dele seng.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 16:23   #47
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

For meg ville det også vært 'husmorhelvetet' å være hjemmeværende. Dersom økonomien hadde tillatt det, hadde vi heller hatt en au-pair eller liknende fremfor at en av oss hadde vært hjemme.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:42   #48
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jeg synes det er såpass kjedelig å være hjemme med barn at det hadde vært helt uaktuelt. Kunne sikkert hatt glede av en liten periode hjemme, men ikke for å være sammen med barna eller gjøre husarbeid.

Jeg får mer energi jo mer jeg jobber så 100% er det optimale for meg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:43   #49
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jeg er vel en av dem som virkelig kunne tenkt meg å jobbet redusert. Jeg ville aldri ha gått hjemme full tid da, da ville jeg følt meg utrolig usosial og unyttig tror jeg. Og følt at jeg fikk lite utfordringer.
Jeg kommer nok til å prøve å få til å jobbe 80% året etter permisjonen min er ferdig før jeg hopper på for fullt igjen.

Det jeg syns er så utrolig teit med alle artiklene om disse mammaene som er hjemme og blogger om dagene, er at det romantiseres så inni hampen! Jeg tviler sterkt på at det er normen å spasere rundt i høye hæler og blondeforkle utenpå silkeblusen mens man baker og svetter over moppen altså. Jeg ser mer for meg slapp, utvasket joggebukse og crocs, med håret i bustete hestehale mens man haster i barnehagen uten sminke på morgenen.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:02   #50
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg tviler sterkt på at det er normen å spasere rundt i høye hæler og blondeforkle utenpå silkeblusen mens man baker og svetter over moppen altså. Jeg ser mer for meg slapp, utvasket joggebukse og crocs, med håret i bustete hestehale mens man haster i barnehagen uten sminke på morgenen.

Hva med en mellomting? Jeg bruker ikke sminke, men det gjør jeg ikke på jobb heller. Jeg kler meg i dongribukse, akkurat som når jeg skal på jobb, grer håret før jeg setter det i en hestehale eller klype eller lar det henge, akkurat som når jeg skal på jobb. Ville aldri falt meg inn å gå rundt i croks (som jeg ikke eier), utvasket jobbebukse og en bustete hestehale, enten jeg skulle på jobb eller var hjemme...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:09   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg ser mer for meg slapp, utvasket joggebukse og crocs, med håret i bustete hestehale mens man haster i barnehagen uten sminke på morgenen.

Haha, der har du i hvert fall ikke meg. Jeg sminker meg for å gå i postkassen. Men fra (nesten) spøk til alvor; jeg sminker og steller meg for mitt eget velvære, så selv om jeg dasker rundt hjemme går jeg ikke rundt i slitte joggeklær og bustete hår altså. No way. Eller, det hender jo, men det er ikke normen, og aldri når jeg skal ut en tur.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:22   #52
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jeg er en veldig gugandes husmor, men jeg kunne aldri tenkt meg å gjøre det på heltid. Dobbeltarbeidende menn er et kjempeproblem i fht likestilling, likelønn og tid med ungene.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:24   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Hvis mannen må jobbe mer for at kvinnen skal være hjemme er det jo ikke bra. Heldigvis er det ikke alltid det er sånn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:32   #54
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

De jo ikke det? De har vel sannsynligvis god nok økonomi til at hun jobber redusert da. Da mannen min tok et år ulønnet permisjon for å være hjemme med barna for noen år siden, valgte jeg å gå ned til 80% stilling for å også få mer tid til familien. Fine året. Vi var heldige som hadde råd til det da, vi er dessverre ikke like heldige i dag.
Blant de jeg kjenner som har valgt å jobbe redusert i perioder har heller ingen kompensert med at den andre parten jobber mer.

Sånn er det her også.

Jeg jobber redusert fordi vi har råd til det, mannen trenger ikke å jobbe mer. Han ser ikke mindre til ungene enn om jeg hadde jobbet fullt. Det er klart at de får en ekstra time og morning kveld med meg men det betyr ikke at han er fraværende.
Nå har han mye høyere lønn enn meg pga yrkesvalg, så derfor er det jeg som jobber redusert og ønsker å gjøre det.
Den ekstra tiden vi har om morningen og ettermiddag er gull verdt for ungene.
Ang pensjonspoen så sparer jeg/vi ektra pensjon privat.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:48   #55
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg så intervju med denne damen i en annen avis for ikke lenge siden også. Da ble det i debatten (nettmøte?) stilt spørsmål om hvordan man kunne være så heldig å nå igjennom på de lange ventelisten for tannlegestudiet, for så å la utdannelsen så og si ligge brakk. Det kostet visstnok samfunnet noe slik som 3 mill. å få en utdannet tannlege. Etter det har hun vært svært nøye med å poengtere at hun kun skal gjøre dette et par år til.

Jeg forstår fortsatt ikke at man vil melde seg så mye ut av arbeidslivet, og særlig ikke med et yrke som krever at man følger med, og det over lengre tid. Frivillig. Når det kommer til å være en rollemodell og et forbilde for jentene mine tror jeg like mye på det at far og mor deler det meste for å få hverdagen til å gå opp. Ikke at mor legger alt profesjonellt liv på hylla mens far starter firma. Rykte sier at mor ofte sitter veldig dårlig i det når slike løsninger er valgt over tid, særlig når far og mor ikke lenger vil dele seng.

Den biten med å ikke praktisere et yrke som krever mye oppdatering kan jeg være enig i er et godt argument for å ikke være hjemme. Men at man skal måtte føle seg forpliktet til å jobbe fordi man har valgt en utdannelse som er dyr (for samfunnet), den er jeg dypt uenig i. Når man tar utdannelse er man ofte ung, og vet ikke alltid hva man vil trives med å gjøre senere. Det kan ikke være sånn at dyr utdannelse gjør at man må forplikte seg til å jobbe 100% til man går av med pensjon.

Jeg har seks års utdannelse, men ikke av de dyreste. Og jeg kjente lenge på plikten til å jobbe når jeg først hadde brukt seks år og mye penger på utdannelse. Men til slutt så innså jeg at jeg ikke trengte å gå på veggen i et yrke som ga meg rynker og grått hår bare fordi jeg hadde tatt de utdannelsesvalg som jeg gjorde da jeg var 19. Så nå tar jeg ny utdannelse, uten dårlig samvittighet. Og hvis jeg om 15 år har lyst til å gjøre noe annet igjen, så kommer jeg til å gjøre det .

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis mannen må jobbe mer for at kvinnen skal være hjemme er det jo ikke bra. Heldigvis er det ikke alltid det er sånn.

Nei, det er virkelig ikke bra, og det hadde aldri vært aktuelt her i huset at han måtte jobbe ekstra for at jeg skulle ha anledning til å gå hjemme.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:01   #56
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er en veldig gugandes husmor, men jeg kunne aldri tenkt meg å gjøre det på heltid. Dobbeltarbeidende menn er et kjempeproblem i fht likestilling, likelønn og tid med ungene.

Denne er jeg litt nysgjerrig på.
Dersom det er et bevisst valg som kvinnen og mannen gjør sammen. At hun ønsker å være hjemme og mannen er tilfreds med å jobbe 100%. Så er da dette i like stor grad likestilling som om kvinnen jobbet 100% og mannen var hjemmeværende. Likestilling, i min bok, handler om at menn og kvinner har like valgmuligheter, om de velger det ene eller det andre er opp til hver enkelt familie. Uten at man dersom man velger tradisjonelt skal bli stigmatisert til å være manglende likestilt.
Noe annet er det selvfølgelig at kvinners lønn generellt er lavere enn menns, noe som i mange tilfeller begrenser familiens valgfrihet, ifht hvem som skal være hjemme dersom det er det man ønsker.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:04   #57
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Hun der var med i programmet til Kristin Skogheim også, og har vært med i en annen avisreportasje. Er det ikke så lett å finne "den typen" kvinner?

Tannleger tjener forøvrig vanvittig bra, så hun drar sikkert inn godt med penger selv om hun bare jobber to dager i uka.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:08   #58
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hun der var med i programmet til Kristin Skogheim også, og har vært med i en annen avisreportasje. Er det ikke så lett å finne "den typen" kvinner?

Hun var på Puls også, faktisk. Får kanskje litt ekstra oppmerksomhet fordi hun har vunnet "mammabloggpris"?

Her i huset er vi skjønt enige om at vi kunne tenke oss å jobbe 80-90% begge to en periode når vi får barn (etter permisjon og alt, som vi selvsagt deler), men om det er realistisk er en helt annen sak.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:19   #59
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jeg har en 90 % stilling, kunne godt tenkt meg å jobbe 50 %, men det får jeg ikke av sjefen, da det er vanskelig å få inn noen i min stilling. Jeg trives godt med å være hjemme, men er ikke så glad i alt husarbeidet da

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 20:32   #60
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helt husmorhappy

Jeg skulle gjerne jobbet mindre nå mens jeg har små barn, og jeg kjenner mer på det nå når jeg har skolebarn enn jeg gjorde da de gikk i barnehagen. Jeg skulle gjerne jobbet så lite at de bare var på SFO en times tid etter skoleslutt og så kom hjem, men det er dessverre lite realistisk.

Nå har jeg prioritert å redusere med 10% og ta det ut i fridager i skoleferiene slik at vi har mange flere felles fridager og det er deilig.

Dersom jeg hadde jobbet mindre hadde det nok vært litt ryddigere her også, men sånn som det hjemmet kommer det aldri til å se ut hos meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no