Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-08, 13:44   #41
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Pølsevev er det første ordet som popper opp i mitt hode.

Pølsevev? Som i at eksperimentene er pølsevev eller påstandene om jordens undergang er pølsevev.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:46   #42
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Pølsevev? Som i at eksperimentene er pølsevev eller påstandene om jordens undergang er pølsevev.

He, he, du er verre enn meg.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:48   #43
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

He, he, du er verre enn meg.


På hvilken måte da forresten?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:53   #44
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.


På hvilken måte da forresten?


Opprinnelig lagt inn av bina, her.


Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg synes det er kjempebra.

Hm. Du syns det er bra at eksperimentet kan føre til jordens undergang?

Flisespikking, my dear, flisespikking!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:54   #45
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Pølsevev? Som i at eksperimentene er pølsevev eller påstandene om jordens undergang er pølsevev.

Pølsevev som i svamplegeme, tipper jeg.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 13:57   #46
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Eg synest eksperimentet er ufatteleg spanande, og synest ikkje at det er det minste rart at representantar for naturvitskapleg kalkyle-teoretisk tilnærming ikkje likar Engler og demoner. : Oppsummerer, geipar og dukker:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:00   #47
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Pølsevev? Som i påstandene om jordens undergang er pølsevev.



Ja, asså, jeg svarte bare på trådens tittel.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:01   #48
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av bina, her.




Flisespikking, my dear, flisespikking!

Jeg flisespikker da aldri.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:03   #49
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg flisespikker da aldri.

Det var bare litt morsomt for enkle meg at du svarte på samme måte til en annen som jeg svarte til deg.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:04   #50
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det var bare litt morsomt for enkle meg at du svarte på samme måte til en annen som jeg svarte til deg.

Jeg skriver egentlig på masteroppgaven min, og kommer meg ikke ut herifra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:12   #51
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh, CERN minne meg om Engler og Demoner. Jeg elsker den boka og gleder meg ihjel til filmen.

Holder på å lese denne nå.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:22   #52
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Hm. Jeg kan ikke for mitt bare liv opparbeide noen entusiastisk interesse for prosjektet og jeg tror på ingen måte at verden kommer til å gå under.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:31   #53
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Esme og Amelie er forskjellige.
Esme er hardbarka realist og skal ha et "logisk" svar på det meste.
Jeg himler av det, og du ler av meg - som er nysgjerrig og åpen, men som ikke på død og liv må ha en naturlig forklaring på alt.

Jeg syns det er ekstremt å forske på denne måten som CERN gjør, og en av grunnene til at jeg blir bekymret (i tillegg til at en drøss med forskere også deler min bekymring og noen går til sak) og ikke klarer å være helt rasjonell, er at jeg har barn jeg vil beskytte.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:35   #54
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg himler av det, og du ler av meg - som er nysgjerrig og åpen, men som ikke på død og liv må ha en naturlig forklaring på alt.

Jeg ler godt og hjertelig av alle som synes at det å få ny viten er noe negativt, men samtidig mener at man er åpen og nysgjerrig.

Se: Jeg ler en gang til. Hehehehe.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:36   #55
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Men nettopp det at du har barn du vil beskytte bør du applaudere forskingen. Tungprotonstråling av kreft er en mye mer skånsom metode for stråling av barn, og voksne. Men for at man skal kunne ta denne metoden i bruk kreves forsking. Om akkurat dette eksperimentet kan være med å finne måter å skille ut protoner til stråling på vet jeg ikke. Men en del medisinske fremskritt ligger i fysikk/kjemi sjangeren, derfor blant annet applauderer jeg denne type forsking.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 14:38   #56
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hm. Jeg kan ikke for mitt bare liv opparbeide noen entusiastisk interesse for prosjektet og jeg tror på ingen måte at verden kommer til å gå under.

Dulter jeg hardere på Kasia nå, så detter hun overende.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 16:04   #57
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Den andre strålen har gått runden nå! Dagens forsøk er en suksess.

Nå skal de forsøke å sende den flere runder.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 16:59   #58
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

"Verdt å vite" hadde et interessant (og beroligende, for dem som trenger det) innslag om dette 9. september. Anbefales!

http://www.nrk.no/programmer/sider/verdt_aa_vite/

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 17:13   #59
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvis dette fører til en ny bok fra Dan Brown tror jeg at jeg foretrekker verdens undergang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 19:00   #60
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang

Elevene mine har vært helt på styr i dag over dette (9. klasse). Så naturfagstimene måtte gå til å snakke om dette. Muskler får vente litt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no