Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 21:20   #41
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Undersøkelser viser vel at barn får i seg mer usunn mat nå enn tidligere.
http://www.aftenposten.no/helse/article1775940.ece

Ja, der kan du (eller rettere sagt jeg) se.
Så lærte jeg noe i dag også.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 21:32   #42
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Sitat:

Olaf var til stede på fødselen, et planlagt keisersnitt i fjor vår.
– Vi ville ha barn på våren. Det passet best i forhold til konkurransene jeg skulle delta i. Det var viktig at hennes fødsel ikke krasjet med for eksempel VM i august i fjor.



Det var viktig at hennes fødsel ikke krasjet med... ja ikke sant.

Riktig mann som uttaler seg gitt.


  Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 21:41   #43
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Dust! Thats it.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 21:44   #44
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Jeg er faktisk nesten like overrasket over at både F&B og VG bruker spalteplass på dette etter at agurktiden er over.

Her kastes det virkelig kampestein i glasshus.

En dånesmiley er vel på plass her?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:12   #45
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det lov til å bare fnise hemningsløst?

Der har du meg i hvert fall. Jeg kan ikke tenke meg noen større egotripp enn å være toppidrettsutøver, det er ingen tvil om hvem som har førsteprioritet i en sånn familie, så digrere stein har vel aldri blitt kastet ut av noe glasshus noen gang.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:13   #46
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Og der så jeg at Mikkeline hadde skrevet akkurat det samme ja. Great minds think alike.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:17   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

For en type!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:18   #48
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Jeg er så møkklei slike artikler.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:24   #49
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Alt er jo sagt om den bonden!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 22:31   #50
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Her kastes det virkelig kampestein i glasshus.

Er det ikke melkespann den bonden kaster?

Sportsjournalistene mener vel at hans sportsprestasjoner gir ham rett i å sette dagsorden. Jeg har hørt Tufte bli intervjuet et par ganger, og som toppidrettsutøvere flest fremstår han ikke som den skarpeste kniven i skuffen. Uttalelsene hans bør vektlegges deretter.

Han har dog et godt stykke igjen til John Carew. Tross alt.

  Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:11   #51
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg har hørt Tufte bli intervjuet et par ganger, og som toppidrettsutøvere flest fremstår han ikke som den skarpeste kniven i skuffen.

Ikke sant?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:37   #52
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Glitter, jaha, godt innlegg. Det tror jeg nemlig en del av tidsklemma bunner i. Før ble man dyttet ut i hagen/bakgården/gata for å leke alene eller med andre barn mens mor lagde middag/vasket/slappet av. Foreldre lekte ikke med barna på samme måten som nå, og det var heller ikke forventet. Det var ikke snakk om å være sammen barna, men å oppdra og stelle med dem.

Godt poeng, det husker jeg fra min egen barndom og har reflektert mye over det ift min sønn.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:39   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men sånn for å være litt seriøs; tidsklemma er jo noe det blir snakket om, og de fleste opplever jo at dagene ikke strekker til. Men er det et "medieskapt" problem, eller er det reelt at foreldre er mer borte fra barna sine nå enn før? Tidligere så var jo mor hjemme, men tiden hennes gikk vel ikke nødvendigvis til kvalitetstid med barna? Ikke vet jeg hvordan det egentlig var på femtitallet, men jeg har da sett "støv på hjernen".

Kanskje det er slik at foreldre bruker mer tid på barna nå, og at det på et vis er det som skaper tidsklemma, ikke at både mor og far er i arbeid? At fritiden blir brukt på barna, og det derfor ikke er så mye tid igjen til husvask og slikt?

Jeg vokste opp på femtitallet (sånn rent praktisk sett i alle fall ) og du har helt rett i antagelsene dine. Moren min gjorde alt av husarbeid om dagen, og jeg var mye overlatt til meg selv. Og når faren min kom hjem og hadde spist middag, sov han i stuen så da måtte alle være veldig stille.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:44   #54
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Toppidrettsutøvere kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Akkurat hva han der Tufte mener og sier bryr jeg meg ikke noe særlig om, kjenner jeg. Jeg har hørt ham uttale seg om andre ting, og syns egentlig han virker sånn passe teit.

Gjør ikke annet enn å signere. Det er rett og slett ikke noe å la seg provosere av.

  Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:52   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Ja det var rett mann til å uttale seg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:52   #56
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg vokste opp på femtitallet (sånn rent praktisk sett i alle fall ) og du har helt rett i antagelsene dine. Moren min gjorde alt av husarbeid om dagen, og jeg var mye overlatt til meg selv. Og når faren min kom hjem og hadde spist middag, sov han i stuen så da måtte alle være veldig stille.

Og det var ingen som fulgte oss til fritidsaktiviteter eller satt sammen med oss og gjorde lekser, slik det kreves nå.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:59   #57
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Vi gikk til alt, gjorde alt alene, og det var normen. Jeg hadde en mor som gjerne ville blande seg litt mer enn de fleste av foreldrene til vennene mine, og det var flaut det. Nå gjør vi jo nesten alt sammen med barna.

Jeg har også snakket mye med min farmor som hadde barn på 40- og 50-tallet. Det var ikke akkurat rosenrødt, og hun misunner meg det nære forholdet jeg har til mine barn i dag, fordi at for henne så handlet hennes barns barndom stort sett om hardt arbeid, selv om hun ikke var i noe aktivt yrkesliv, samt at man ikke SÅ barn på den måten vi gjør nå.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:36   #58
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Han kaster ikke stein i glasshus, men i et slott!

Da jeg leste overskriften på forsiden av VG trodde jeg artikkelen omhandlet foreldre som presset barna sine til å bli best (og at karriereforeldre- hva nå egentlig definisjonen på det er?- var verst).

I stedet er dette nok en artikkel i serien "Det er bare menn som kan jobbe masse og være borte fra barna, gjør du det som kvinne er du dårligmorTM".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 12:25   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Jeg har bare lest første og siste side i diskusjonen her, men dere fikk med dere at artikkelen var fulgt av intervjuer med fagfolk som sa helt klart at det han påstod var helt på jordet og rett og slett feil? Foreldre med høy sosio-økonomisk status er de som er flinkest til å følge opp ungene, både med aktiviteter og generelt på helse (mosjon, mat).

Tufte kan ta seg en bolle.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 12:26   #60
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toppidrettsutøver kritiserer karriereforeldre

Han må ha en fryktelig snill kone

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
melkespann i glasshus

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no