Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-06, 22:19   #61
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Vi har hatt svart dagmamma og kjenner en elektriker som vi bruker. Har altså ikke helt rent mel i posen.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:28   #62
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Vi har en gang brukt en svart elektriker.
Nå har vi hvit vaskehjelp, men det var fordi vi fant et lite byrå som ikke var så dyrt. Jeg hadde ikke hatt noen hemninger med å bruke en svart en hvis det var en jeg fikk anbefalt av noen, men jeg er glad vi fikk det til hvitt.
Jeg tror ikke vi vil bruke svarte håndverktjenester flere ganger, men jeg garanterer ikke at jeg aldri får meg en svart dagmamma. Jeg er mye mer opptatt av at hun er god enn at hun jobber hvitt, dersom de ønsker å avskaffe svart arbeid i den bransjen får de skaffe nok barnehageplasser.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:36   #63
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Vi hadde svart dagmamma i et halvår - hvit dagmamma var ikke å oppdrive. Det er det eneste såvidt jeg kan komme på

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:34   #64
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Ja, jeg har hatt svart dagmamma, og har svart vaskehjelp.

Så har jeg selv jobbet svart, som au pair (illegal alien) i USA for ørten år siden.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:45   #65
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Ja det er snakk om 1000,- i løpet av et år?? Sto i avisa i dag om plenklipping.. 100,-gangen x 10ganger og så litt barnevakt itillegg så har man benyttet seg av svart arbeid..

2000 kr per person er det ihvertfall fra årsskiftet og en øvre grense på 50.00 per. år.

Har brukt en god del svart arbeidskraft og har lite skrupler med det.

Har svart vaskehjelp og uten den muligheten, så hadde vi måttet vaske selv, hvit er for dyrt og derfor uaktuelt, og det er en god investering både i husfreden og i meg selv, siden mannen min ikke kan gjøre sånt. dessuten vet jeg også at det er en svært kjærkommen inntekt for de personene som har vasket her, som har gitt de nye muligheter, slik at jeg ser på det som en luksus for meg, som også har gode konsekvenser for andre.

Hadde mye svart hjelp da vi pusset opp leiligheten fra bunnen, samt ved flyttingen. Har også hadde det ved snekkerarbeid et par ganger. Hadde gubben vært frisk hadde det muligens vært annerledes, men så lenge så mye faller for meg er jeg glad vi kan betale oss unna en del ting. Alternativet er at det ikke blir gjort, for hvit betaling blir veldig mye dyrere.

Har jobbet svart selv, som praktikant i Paris, samt som dagmamma for min nevø.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-06, 23:51   #66
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Ja det har vi gjordt.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 00:13   #67
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Har hatt svart dagmamma, og har en kamerat som er bilmekaniker til en rimelig pris.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 00:36   #68
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Har hatt svart dagmamma, hvit dagmamma fantes ikke på den tiden.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 01:10   #69
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Har ikke frem til nå og tviler på at jeg kommer til å gjøre det.

Svigermor jobber bare svart og har alltid gjort det. Synes det er litt patetisk når hun klager over hvor lite en får igjen for skattepengene når hun selv aldri har betalt en krone i skatt

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 22:34   #70
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svart arbeid, har du benyttet deg av det?

Nei, det gjør jeg ikke.
Derfor må jeg slite med gulvvasken selv.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no