Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-16, 14:50   #21
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Herlighet, alt de må tenke på.
Men tuben er jo skikkelig merket og all ting. Det lyser jo forbudt på tuben så dette virker helt merkelig.
Om en syklist har fått konkurransenekt så må jo hun få det samme.

Synes du det er så mye å tenke på? Sjekk innholdfortegnelsen på det du inntar av legemidler. Det bør være ganske kjapt gjort.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 14:51   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva slags boost får man av denne kremen, da? :intrisert: Noe som kan hjelpe litt på hverdagslogistikken?

Clostebol er et mildt anabolt steroid, tidligere brukt i Øst-Tyskland (...). Muskelbyggende effekt. Det er ikke en bagatell, med andre ord.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 14:52   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Har ikke hun hatt sånne munnsår på leppa før, forresten? Synes jeg husker det fra bilder år tilbake også, men mulig jeg husker feil.

Og joda, jeg husket rett.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 14:53   #24
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er er mildt anabolt steroid, tidligere brukt i Øst-Tyskland (...). Muskelbyggende effekt. Det er ikke en bagatell, med andre ord.

Men hvor store mengder kan man få i seg ved å smøre på solbrente lepper?

Dette skal jeg ikke mene så mye om men det virker helt hinsides hvor strenge disse reglene er.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 14:54   #25
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva slags boost får man av denne kremen, da? :intrisert: Noe som kan hjelpe litt på hverdagslogistikken?

Spørsmålet er jo hvilken boost du får av Clostebol. Et anabolt steroid som har vært brukt i systematisk doping.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 14:55   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Har ikke hun hatt sånne munnsår på leppa før, forresten? Synes jeg husker det fra bilder år tilbake også, men mulig jeg husker feil.

Og joda, jeg husket rett.

Jo, jeg har også lagt merke til det. Hun får nok herpes-munnsår, og det er jo ikke uvanlig at solbrenthet trigger sånne. Så den biten er forsåvidt grei.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 14:56   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men hvor store mengder kan man få i seg ved å smøre på solbrente lepper?

Dette skal jeg ikke mene så mye om men det virker helt hinsides hvor strenge disse reglene er.

Problemet er jo at man ikke kan bevise at stoffene kommer fra denne kremen. For alt vi vet kan hun ha dopet seg tidligere, og restene fra steroidene hun har tatt blir kamuflert ved at hun bruker en leppekrem, og sier at stoffet kommer fra denne.

Så jeg synes ikke det er hinsides strengt, jeg synes tvert om at det blir feil om man skal se gjennom fingrene med at hun bare hadde litt anabole steroider i kroppen, og hun sier jo, med store, triste blå øyne at det kommer fra en leppekrem, og da må vi jo tro på det. Har hun ulovlige stoffer i blodet så har hun det, og har hun fått deg i seg i god tro så er jo det svært uheldig selvsagt, men ekstremt klønete, ikke minst av legen, som skal ha kontroll på slike ting.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-10-16 kl 15:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 14:57   #28
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men hvor store mengder kan man få i seg ved å smøre på solbrente lepper?

Dette skal jeg ikke mene så mye om men det virker helt hinsides hvor strenge disse reglene er.

Poenget er jo at hun kan ha brukt denne typen anabole steroider, og så er de blitt enige i å skjule det med denne kremen som forklaring. Hun vet jo aldri når en evt dopingtest skal taes.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 15:02   #29
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg tror ikke det er bevisst. Men ekstremt klønete da. Man skulle jo tro de er mer påpasselige nå etter Sundby-greiene.

Triste greier.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 15:09   #30
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nei, fader altså. Det er noe som skurrer her. Og jeg som gleda meg til vinter og langrenn på TV.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 15:14   #31
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg tror ikke det er bevisst. Men ekstremt klønete da. Man skulle jo tro de er mer påpasselige nå etter Sundby-greiene.

Triste greier.

Ja, det er klønete, på samme måte som man kan si det er ekstremt klønete hvis en bilfører som blir tatt med promille har drukket pils i god tro, fordi noen sa at det var alkoholfritt øl, selv om det stod på etiketten at det ikke var det. Helt utrolig klønete faktisk, og man kan jo forstå at noen synes det lukter litt.

Personen vil uansett miste lappen. Promille er promille.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 15:14   #32
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes det er veldig rart at en toppidrettsutøver ikke sjekker ethvert legemiddel før det tas i bruk. Jeg har vanskelig for å tro at det er mulig å være slepphendt med noe som er så viktig i forhold til karrieren.

Dette.

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg trodde ikke Therese Johaug var en av de som dopet seg bevisst, og det tror jeg forsåvidt ikke nå heller. Men, det tar sekunder å google og hun kunne veldig fint ha funnet ut at den salven sto på dopinglisten, så det å sitte og hylgråte og legge all skyld på legen blir usmakelig for min del.

Og dette. Jeg kjenner sympatimeteret mitt registrerer godt under null nå, altså; "Buhuu, det var den dumme legen sin feil, staaahakkars meg". Niks.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 15:35   #33
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg har forsøkt google i håp om å se det samme som dere. Men jeg ser ingenting sånn umiddelbart som forteller meg noe at dette er på dopinglista. Hva slags merke skal det være på denne esken som sier det?

Jeg finner jo selvsagt nå en drøss saken med Therese Johaug nå da.

Jeg tror vel ikke dette er gjort bevisst. Men utrolig klønete av først og fremst legen. Jeg forstår jo at utøverene har et stort ansvar her. Men når du får bekreftet flere ganger at denne er trygg, er det kanskje for lett å stole på legen sin.
Nå har jo han valgt å ta hatten sin og gå, så det er vel ikke tvil om at han skjønner han har driti seg ut.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 15:38   #34
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har forsøkt google i håp om å se det samme som dere. Men jeg ser ingenting sånn umiddelbart som forteller meg noe at dette er på dopinglista. Hva slags merke skal det være på denne esken som sier det?

Her er en pakke kjøpt i Italia i dag, visstnok. Men om det er samme innpakning vet man jo ikke:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 15:47   #35
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har forsøkt google i håp om å se det samme som dere. Men jeg ser ingenting sånn umiddelbart som forteller meg noe at dette er på dopinglista. Hva slags merke skal det være på denne esken som sier det?


Jeg bare googlet Trofodermin og fikk med en gang opp en rekke bilder av esken med et tydelig merke på. Ellers er det jo Wada sin liste heller enn Google som ville være mest relevant for toppidrettsutøvere og Clostebol (virkestoffet i Trofodermin) står på den listen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 15:53   #36
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Dette var det øverste treffet jeg fikk på Trofodermin da nyheten sprakk: https://www.drugs.com/international/trofodermin.html

Et søk videre på Clostebol gir WADA-treff i fleng.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:03   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg tenkte først at det var en (uskyldig) glipp, men tenkte så at det tenker jo alle om sine idrettstjerner. Så enten med overlegg eller svært ubetenksomt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:06   #38
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Jeg skal ikke si noe om Johaug spesifikt, men jeg har sagt lenge at jeg synes det er utrolig naivt å tenke at "alle andre" kan finne på å dope seg, mens norske idrettsutøvere er gullende rene. Jeg ser ingen grunn til å tro at ikke doping skjer i Norge også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:08   #39
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Ja, jeg tror dessverre det. Men så er jeg preget av å følge sykkelsporten i en årrekke, og har hørt både salve-unnskyldninger (Lance Armstrong) og utallige andre unnskyldninger tidligere.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 16:10   #40
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Bevisst eller ikke, det er uansett klønete og kan ikke bortforklares.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
porolon, stillongs

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no