Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-13, 20:23   #21
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg trodde det var slik overalt.

Det er vel ikke slik overalt at man får avslag på alt av permisjonssøknader? At det er regler for hvor lenge man kan søke permisjon er en sak, en annen sak er om man kan få den søknaden innvilget eller ikke. I Oslo får man jo ikke permisjon. Her jeg bor så kan rektor innvilge inntil 10 skoledager fri, og alle som søker får jo det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:27   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Alle som søker får jo det? Det skal jo etter regelverket vurderes i hvert en Eli tilflle.

Lisa, jeg vet det, men jeg har aldri skjønt på hvilken måte de er blitt strengere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:28   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Beklager skrivefeil det er den j...., ios7 sin feil!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:30   #24
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vi har hatt flere tråder om det tidligere, - nye regler for Osloskolen fra dette skoleåret.

Loven er den samme, men Oslo har utarbeidet retningslinjer for hvordan rektor skal behandle søknadene. Til nå i år har fylkesmannen behandlet 170 klagesaker og skolene har fått medhold i samtlige.

Opplæringsloven paragraf 2-11:

Sitat:

Når det er forsvarleg, kan kommunen etter søknad gi den enkelte eleven permisjon i inntil to veker.
Elevar som høyrer til eit trussamfunn utanfor Den norske kyrkja, har etter søknad rett til å vere borte frå skolen dei dagane trussamfunnet deira har helgedag. Det er eit vilkår for retten at foreldra sørgjer for nødvendig undervisning i permisjonstida, slik at eleven kan følgje med i den allmenne undervisninga etter at permisjonstida er ute.

Det er forsvarlighetsargumentet som gjør at Osloskolen strammer inn. Man mener på generelt grunnlag at det ikke er forsvarlig å innvilge fri.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:33   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Takk, Blånn. Det var slik jeg trodde. Og slik kan jo gjøres overalt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:44   #26
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk, Blånn. Det var slik jeg trodde. Og slik kan jo gjøres overalt.

Men det gjøres jo ikke overalt.

I Oslo skal det konsekvent avslås søknad om permisjoner, med noen ytterst få unntak (bl.a. begravelse).

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:49   #27
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men det gjøres jo ikke overalt.

I Oslo skal det konsekvent avslås søknad om permisjoner, med noen ytterst få unntak (bl.a. begravelse).

Det har du rett i. Fram til nå har det vært mange som har tolket loven til at man kan og har rett på ti dager fri. Da gjør det litt "vondt" å stramme inn.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 20:57   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk, Blånn. Det var slik jeg trodde. Og slik kan jo gjøres overalt.

Kan ja, men det gjøres jo ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:01   #29
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Man burde i samme seanse kutte ut høstferie og vinterferie.

Hva med de barna som besøker den andre forelderen i slike ferier?

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:13   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Hva med de barna som besøker den andre forelderen i slike ferier?

For å være litt kynisk så er det litt i samme kategori som foreldre som har valgt yrker hvor de ikke har fri sammen med barna i så mange ferier. Det vil si ganske mange. Avvikle høst- og vinterferie og få til noe styrt fleksibilitet stemmer jeg for.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:20   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Alle som søker får jo det? Det skal jo etter regelverket vurderes i hvert en Eli tilflle.

Lisa, jeg vet det, men jeg har aldri skjønt på hvilken måte de er blitt strengere.

Vår rektor har varslet at hun avslår alle søknader som ikke er sorgbasert.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:23   #32
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.


Vi kom nettopp hjem fra en uke i syden. Barna fikk permisjon fra torsdag til torsdag. Dette har vi gjort en gang før i løpet av de 5 årene poden har gått på skolen. Begge skoleungene hadde med seg lekser som de gjorde der nede. Vi gav de kulturelt påfyll ved å besøke gamle ruiner. Begge fikk engelsktrening, spesielt eldste fikk utøvd engelsk muntlig en hel uke. Han fikk oppgaver som å bestille mat, betale i butikk osv. Mellomste fikk et forsprang til svømmeopplæringen på skolen. Hun lærte seg å svømme i løpet av denne uken. Alt i alt lærte nok barna mer på denne turen enn hva de ville lært på skolen samme uke.

Poenget er jo ikke at en ferie er helt unyttig, men argumentene dine faller jo litt dødt når man kan oppleve akkurat det samme når det faktisk ER skoleferie.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vår rektor har varslet at hun avslår alle søknader som ikke er sorgbasert.

Samme her. Og jeg syntes det er helt ok, på tross av at det vil innskrenke feriemulighetene våre noe. Om man bestiller sommerferien i GOD tid og velger å bo på litt enkle steder, så kan jeg få råd til ferietur til utlandet likevel, noe som vil gi nøyaktig samme muligheter for opplevelser som andre ferier. Og jeg er alenemor.


Sist redigert av Joika : 23-09-13 kl 21:35.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:25   #33
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vegard Ullvang, altså!
Selvsagt er idrett viktigere enn skole.
Jeg lurer på hvor mange meldinger jeg har fått i årenes løp om lekser som ikke kan gjøres og prøver som ikke kan tas pga. divserse idrettsturneringer og stevner, det er iallfall ikke få.

Eg har lest gjennom det nye reglementet i Bergen kommune og der står det at det fortsatt skal gis fri til idrettsturneringer og liknande. Så du må nok fremdeles slite med det!
Det nye reglementet i Bergen er ikkje like strengt som i Oslo. Det som er nytt no er at det ikkje skal gis fri til reine ferieturar.

Og eg er ein av dei som får smekk på lanken. Eg er prinsipielt i mot å ta fri utenom skuleferien, så i løpet av dei tre åra eldste har gått på skule har vi aldri tatt ho ut av skulen. Men før sommarferien lot eg meg overtale til å bestille ei vekes ferie i september 2014. No kjem altså straffa...Spørsmålet er om vi kan søke før 1.oktober og få søknaden behandla under det gamle reglementet. Men det spørs vel når det er eit år fram i tid...

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:34   #34
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vår rektor har varslet at hun avslår alle søknader som ikke er sorgbasert.

Jeg er veldig for at man strammer inn. Men jeg synes det bør være mulig å få permisjon til å feire f.eks. 75-årsdager og bryllup i familien, og ikke bare møte opp i begravelsen deres.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:37   #35
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg syns egentlig innstrammingen er helt på sin plass. Og ja, det gjelder også for den ene dagen her og den andre dagen der. Jeg skjønner ikke helt hvordan folk mener man skal administrere en ordning med fleksible feriedager for barn som tross alt får undervisning. Problemet med Osloløsningen er at den nok har blitt innført litt vel bardus, slik at det er en del som ikke er forberedte på å få avslag på permisjonssøknadene sine.

Generøst syns jeg mange har alt for lite respekt for skolen og den jobben som faktisk gjøres i og av skolen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:39   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg har lest gjennom det nye reglementet i Bergen kommune og der står det at det fortsatt skal gis fri til idrettsturneringer og liknande. Så du må nok fremdeles slite med det!

Men bare turneringer på høyere nivå, tror jeg.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Generøst syns jeg mange har alt for lite respekt for skolen og den jobben som faktisk gjøres i og av skolen.

Det der er da ikke generøst i det hele tatt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:41   #37
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Generelt, rine, generelt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:50   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Jeg synes jo at skolen er tilpasset en annen tid enn den vi lever i. Man sender mindre barn til skolen og det er hovedregelen at begge foreldrene jobber. Dette er også ønskelig sett fra myndighetenes side, også at folk velger turnusyrker og andre yrker hvor man ikke kan styre når man har ferie. Skolen på sin side praktiserer fortsatt lang skoleferie og potetferie og korte dager på samme måte som da barna var arbeidskraft på gården og de fleste familier hadde en hjemmeværende husmor. Selvfølgelig skal man vise respekt for skolen, men skolen er i utakt med tiden. Skolen nekter å vedkjenne seg at de ogå har en rolle som barnepass til de yngste skolebarna, men dette er til en viss grad løst gjennom mer eller mindre gode SFO-ordninger. Behovet for ferie og fri anerkjennes forsåvidt, men man har fullstendig skylapper når det gjelder hvordan skoleferiene faktisk fungerer for familier med små skolebarn. Har eleven fått sitt feriebehov oppfylt når man har hatt tre uker fri fra SFO og to av dem er tilbragt på leir og den tredje som vedheng på foreldrenes jobb? Kan man si at det er foreldrenes problem at de har valgt et yrke hvor man ikke har fleksibel ferie slik at problemstillingen er irrelevant for skoledrift? Jeg synes ikke det, og er helt sikker på at man kunne fått til noe fleksibilitet hvis man hadde ønsket, og jeg tror man på den måten hadde fått større respekt. Ekstrem rigiditet fører sjelden til noen bedring.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:58   #39
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Tre uker fri fra SFO? Finnes det SFOer som ikke har stengt hele juli, altså? Jeg har en del i omgangskretsen med turnusyrker, og det er sjelden, veldig sjelden, at de ikke får til ferie sammen i løpet av de ni ukene skoleferien varer. Og Oslo kommunehar da også sagt at det er tilfeller utenom det normale som det skal være mulig å finne en løsning på. (Og det rommet ligger også inne i det nye reglementet).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-13, 21:59   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Kan ja, men det gjøres jo ikke.

Det var ikke poenget mitt. Poenget var hva regelen er. Det var jo det det var uklarhet rundt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no