Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-13, 11:48   #1
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nå endrer han forklaringen på skypesamtalene.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10115769

De skal også være tøffere mot jenta i retten denne gangen.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.UXJWy0rH2Pw

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 11:54   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Med mindre de skypesamtalene ikke er 'plantet/fikset' så er det i mine øyne ingenting ved jentas evt manglende troverdighet som kan endre mitt syn på saken. Om hun så hadde forhold til andre menn før han, så er det da hans fordømte ansvar å sette grensene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 12:01   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Med mindre de skypesamtalene ikke er 'plantet/fikset' så er det i mine øyne ingenting ved jentas evt manglende troverdighet som kan endre mitt syn på saken. Om hun så hadde forhold til andre menn før han, så er det da hans fordømte ansvar å sette grensene.

Ja, kjære vene. Jeg kan igrunnen ikke tenke meg noe som helst som kan få de Skypesamtalene til å fremstå i noe annet lys enn det tingretten oppfattet dem som og dømte ut fra.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 12:23   #4
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Skulle vel egentlig bare mangle at han endrer de utrolig dårlige bortforklaringene på at hun var "blaud", "nakjen" og "barbert". Han er tross alt en strateg. Men jeg kan aldri tenke meg at noe han sier vil få samtalene til å bli noe annet en seksualiserte.

LaBanga er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 17:24   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Med mindre de skypesamtalene ikke er 'plantet/fikset' så er det i mine øyne ingenting ved jentas evt manglende troverdighet som kan endre mitt syn på saken. Om hun så hadde forhold til andre menn før han, så er det da hans fordømte ansvar å sette grensene.

Han har jo ikke benektet skype-samtalene, bare at innholdet handlet om sex. Han hevnder jo at praten stort sett handlet om hverdagslige ting som var normal omgangstone mellom ung jente og gammel mann

Jeg håper den hele og fulle sannheten kommer for en dag i denne rettsrunden. At ordføreren skal tilstå, er vel for mye å håpe på. Han har jo bare innrømmet det som til en hver tid har vært mulig å bevise. Men man skulle jo tro at noen har visst hva som har foregått? Kona burde ha sterke mistanker, om ikke annet..

Timar er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 22:13   #6
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Dersom kona har vist om dette, kan man ikke sikte henne for noe? Dersom man vet om overgrep burde det faktisk være slik at man er pliktig til å melde overgriperen. I en perfekt verden.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå  
Gammel 20-04-13, 22:16   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg gaflet ut de ferske innleggene fra den gamle tråden, for den var så innmari lang.

Toffskij, moderator

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 22:19   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

så er det da hans fordømte ansvar å sette grensene.

Og det oppsummerer pent hva jeg mener om den fyren.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå  
Gammel 20-04-13, 22:20   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg kjenner at jeg er veldig, veldig spent på dette, enda jeg på ingen måte er personlig berørt. Det er fullstendig katastrofe om han frifinnes nå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 22:32   #10
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Får håpe den stakkar jenta har gode støttespelarar rundt seg no. Og at ho får den hjelpa ho treng. Og ikkje minst, kan gå med hovudet heva gjennom bygda.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 23:09   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg har tungt for å se for meg at de sitter på noe som kan få dette til å snu i Øygards favør. Jeg synes nesten han har fått dårlig rådgivning fra sin advokat m.t.p. å anke over hodet, men mulig jeg er helt på bærtur. Jeg tror ikke hardere skyts mot jenta vil være med på å fremstille den gamle mannen i et annet lys heller.

Eventuelle nye opplysninger vil iallefall ikke få meg til å endre syn på mannen, til det har han vist alt for dårlig dømmekraft og selvinnsikt i forrige runde.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 23:16   #12
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg husker at forsvarerens rolle ble diskutert i den andre tråden og at flere mente at hun bare var profesjonell når hun talte hans sak i media, men det er virkelig hennes oppgave å sette pressen på plass og fortelle dem at de må slutte å skrive om mulige puppebilder og tale jentas sak? Jeg synes hun framstår som utrolig usympatisk og fjern.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv  
Gammel 21-04-13, 09:52   #13
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg tror også det blir vanskelig å endre syn på han. Det var så graverende det som kom fra, at for de fleste vil det virke mot sin hensikt uansett hva han gjør.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 21-04-13, 11:02   #14
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Lagmannsretten skal dømme basert på de bevisene som føres i lagmannsretten. Det blir derfor en i prinsippet ny sak.

Jeg stusser på at Øygaards forsvarer sier at de ikke skal bruke så mye tid på skype-samtalene, og tenker at aktoratet fortsatt har en plan for sin bevisføring. Og at rettens administrator gjør sin jobb med hensyn til å bruke tiden riktig, og ellers styre.

Tingrettsdommen som er offentliggjort er delvis sladdet. Det virker derfor som om det er ført bevis for mer enn "bare" disse skypesamtalene.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv  
Gammel 21-04-13, 11:03   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Det er under halvparten (antall sider) av dommen fra tingretten som er offentliggjort.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 21-04-13, 11:09   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Huff, jeg gruer meg. Jeg ble så opprørt sist. Jeg ble så opprørt når jeg leste dommen. Jeg blir fortvilet og sint når jeg leser at taktikken til forvaret nå blir å svekke troverdigheten til jenta - og hvor det bl. a. skal stilles spørsmål om det var sant at Øygård virkelig var den første for henne. Hvordan KAN man forsvare å fremstille en trettenåring som en upålitelig liten flokse? Åtte menn som innkalles for å så tvil om troverdigheten hennes? Fy f... så stygt!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 21-04-13, 11:17   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg gruer meg også, det er så utrolig stygt.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 21-04-13, 11:19   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Huff, jeg gruer meg. Jeg ble så opprørt sist. Jeg ble så opprørt når jeg leste dommen. Jeg blir fortvilet og sint når jeg leser at taktikken til forvaret nå blir å svekke troverdigheten til jenta - og hvor det bl. a. skal stilles spørsmål om det var sant at Øygård virkelig var den første for henne. Hvordan KAN man forsvare å fremstille en trettenåring som en upålitelig liten flokse? Åtte menn som innkalles for å så tvil om troverdigheten hennes? Fy f... så stygt!

Det er jo ganske så utrolig at man velger en slik taktikk, men for Øygård er det vel viktigst å bli frifunnet at han ikke bryr seg oom på hvilken måte det skjer. En fæl sak, og jeg håper han får strengere straff nå!

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå  
Gammel 21-04-13, 11:30   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Det er jo ganske så utrolig at man velger en slik taktikk, men for Øygård er det vel viktigst å bli frifunnet at han ikke bryr seg oom på hvilken måte det skjer. En fæl sak, og jeg håper han får strengere straff nå!

Jeg også. Jeg synes veldig synd på jenat og synes hun er uendlig tøff og modig som gjør dette. For et kjør og for en behandling hun må igjennom.

Huff. Jeg gruer meg til dette. Samtidig er det overhodet ikke noe alternativ for meg å ikke følge med.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 21-04-13, 11:33   #20
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg har veldig store problemer med måten Øygard og forsvareren kjører saken i media. Og når forsvareren i tillegg tidvis omtaler seg selv som et slags offer, fordi hun har sånn medlidenhet med overgrepsofre og har hatt mange slike saker som bistandsadvokat, da vil jeg nesten bare spy.

Darth er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no