Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva holder ungene tørre nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-12, 16:02   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.014
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva holder ungene tørre nå?

Da jeg henta lillebror forrige uke var han våt gjennom ticket vinterdressen som ikke har vært brukt lenger enn siden før jul. Reklamerte selvsagt. I dag henter jeg en våt lillebror i ticket vårdress. Den er heller ikke brukt lenge. Trodde ticket var bra jeg.

Etter å ha lest alle svarene så ser jeg at været nok er litt ulikt rundt omkring.
Her er det ingen store dammer å leke i. Det er -5 når vi står opp og et par pluss på dagen. Bare litt morken og noe våt snø.

2/3: Da får jeg ny vinterdress å den var tydeligvis ikke god nok.
Lurer på om jeg skal gjøre samme med vårdressen.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 02-03-12 kl 12:52.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:13   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

De kan snakke om vannsøyler det de vil. I 20 cm slaps og vestlandsregn er det INGENTING som holder. Har du sett dem leke, eller? De BADER i sølepyttene!

(Og så blir de våte. Pytt-pytt, tenker jeg. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:17   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Poden er knusktørr både i ticetdressen(både jeg og de voksne har vært sikker på at han har vært våt innvendig flere ganger fordi det har rent av den på utsiden å man kan vri den opp men nei helt tørr innvendig,grunnen til at vi trodde han var våt var fordi han hadde lekt under takrenna i bhg å mange av de andre barna som lekte sammnemed han var klissvåte.) og Isbjørn skallbuksen.

På beina derimot er han klissbløt både i det ene og det andre paret. Om noen har tips til sko som fungerer så si fra.


Sist redigert av Chablis : 28-02-12 kl 16:56.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:36   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.782
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Absolutt ingenting er min erfaring, så lenge de velger å bruke takrenna som dusj og deretter svømme i første og beste svømmepytt. Og selvfølgelig er det mest naturlige i verden å fylle skoene med slapsesnø.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:50   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Jeg tror virkelig at det er forskjellene mellom barns lekeform som avgjør om folk er fornøyde eller ikke med dressen, mer enn dressen i seg selv. Alle blir jo våte på utsiden, men det ER ikke alle som bruker en hel ettermiddag på å grave "et basseng!!" av en halvfrosen snøfonn, for så å fylle den med vannslaps og BADE!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:53   #6
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.782
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Og ikke skjønner jeg at ikke alle barn gjør det. For det finnes jo ikke noe mer hærrrlig enn å læxe i et basseng fylt med slapsevann som holder ca. +2.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:54   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.014
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Min har ikke bada i hverken takrenna eller noe annet. Det er bare leking på snø han har drevet med.
Og jeg bryr meg katta om den er klissvåt på utsiden altså, bare han er tørr på innsiden.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:55   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og ikke skjønner jeg at ikke alle barn gjør det. For det finnes jo ikke noe mer hærrrlig enn å læxe i et basseng fylt med slapsevann som holder ca. +2.

Og å krølle seg sammen i bassenget, mens den andre tar fart ned akebakken og HOPPESPLOSJER oppi sammen med kompisen!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:56   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.782
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Min har ikke bada i hverken takrenna eller noe annet. Det er bare leking på snø han har drevet med.

Tror DU ja.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:57   #10
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Min har ikke bada i hverken takrenna eller noe annet. Det er bare leking på snø han har drevet med.
Og jeg bryr meg katta om den er klissvåt på utsiden altså, bare han er tørr på innsiden.


Da hadde jeg klaget på dressen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:57   #11
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.782
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og å krølle seg sammen i bassenget, mens den andre tar fart ned akebakken og HOPPESPLOSJER oppi sammen med kompisen!!

Ja! Hurra!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:59   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Hoppesplosje, faktisk. Jeg hoppesplosjer ikke nok, tror jeg. :akutt misunnelig på kidsa:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:59   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Leking på tørr snø syns jeg man kan forvente at de ikke blir gjennomvåte av. Det blir ikke min i sin Ticketdress heller, bassengtendenser til tross.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 17:00   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.782
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Nei, alvorlig talt (selv om jeg åpenbart sliter litt med å være alvorlig i denne tråden), du må rett og slett se på vannsøylen på plagget. Det bør være minst 15 000. Og hvis barnet fortsatt er vått, så kan det være rimelig å anta at det har skjedd noe mer enn bare pen og pyntelig lek i snøen. Jeg har brukt både HH og Ticket. Det holder dem stort sett tørre hvis det de faktisk gjør er å leke pent. De dagene det bades så hjelper ingenting.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 17:35   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Femten års erfaring har lært meg at det eneste som holder dem ordentlig tørre er å holde dem innomhus. Dog er det en viss fare for å slå ned melkeglass inne, så egentlig er aldri unger tørre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 17:40   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.149
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Jeg husker at vi lekte på "dåven" (en islagt liten myrpytt) da jeg var liten, der det først kom is, og så masse regn, så vi kunne skli rundt med vann til hoftehøyde. (Livsfarlig, selvsagt! Tenk om vi hadde falt og slått hodet og druknet!). Jeg husker den intense gleden over leken, og den milde forundringen over hvorfor i all verden vi var dyvåte - vi hadde jo både regntøy og støvler??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 17:42   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

I dag sendte jeg med pjokken regnsettet som har fleecefôr.
Det funker fint på vårdager, og så har han bare ullundertøy under.

Ellers blir han i grunn aldri våt gjennom TTH dressen heller (men strikkene under ryker hele tiden!! )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 17:45   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.425
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Vi har ikke snø her, ikke slaps heller, men har hatt mye regn den siste tiden. Lillebror har vært tørr i Isbjørn dressen selv om den er våt og skitten utenpå, må spyles hver dag.

Eldste har vært litt våt i POP klærne (foret) og de tørker sent og tåler ikke trommel, så i dag fikk hun på seg POP allværsjakke og HH tech XP bukse, tørr og fin. Tipper det blir dette hun bruker fremover hvis det ikke blir kaldere igjen. Det er 8-9 grader her nå.

I år har jeg forresten gitt opp gore tex og har kjøpt den nyeste modellen av slusher. Da er de tørre, og de foretrekker dem faktisk.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 17:46   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.002
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

Jeg vet ikke hva sønnen min gjør og ikke gjør, men han er altså helt tørr i sin reimatec-dress.

Ped.leder sier at hun elsker dressen hans og at hun ønsker at alle kunne hatt sånn. Men det kan hun ikke si høyt siden den er ganske dyr. Jeg tror aldri at jeg kommer til å bytte. Det er 4 sesongen den dressen er i bruk, og den holder fremdeles tett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 17:56   #20
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Hva holder ungene tørre nå?

På fredag var han rimelig kliss våt i ticket dressen, da hadde de vært ute lenge. Idag fikk han med seg nyimpregnert reima og var knusk tørr, men det var støvlene også, selv om de var kliss våte på fredag...så jeg aner ikke om de har vært ute eller ikke idag egentlig. Været var det samme. Stod lapp i barnehagen om at alle trengte regntøy nå, så kanskje han har brukt det forresten....
I hvilke grader tenker dere at vintersko og vinterdress blir for varmt?

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no