Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Lovlige" fordommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 20:32   #41
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Mange nek i Norge.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:34   #42
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Selv kommer jeg også fra et område i Norge som overflommes av folk fra Oslo Vest og Bærum om sommeren.
De oppførte seg generelt utrolig dårlig, og hisset på seg lokalbefolkningen til stadighet. Så derfra har jeg en del fordommer.

Men etter at jeg flyttet til Oslo har jeg nyansert bildet ganske kraftig. Jeg har en teori om at når du møter mennesker i flokk, så skjer det påfallende ting jfr russen, nordmenn på Sydenferie osv osv. Man fremstår med alle dårlige og irriterende egenskaper x 10 (minst!).

Faktaene som Mim trekker frem, støtter jeg fullt ut. Jeg ser med misunnelse på (blant annet) det engasjementet som veldig, veldig mange fra vestkanten setter inn i alle mulige sammenhenger; borettslag, skole, barnehage, korps m.m.
Det er mange i det nabolaget jeg bor i som ikke har det for å si det mildt.
En av grunnene til at jeg faktisk gruer meg litt til å ha barna i barnehage. Jeg har stor tillit til de ansatte, men føler (og dette er vel min største fordom) at engasjementet fra mange foreldre kommer til å være rimelig fraværende. Og det er litt synd, for det kommer til å påvirke mine barn, uavhengig av min egen innsats.

Men dessverre er det sånn, positive miljøer forsterkes igjen og igjen i en oppadgående sirkel, mens de negative oftest blir dårligere og dårligere, evt holder seg stabile fordi det gjerne er noen motkrefter.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:35   #43
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Argumentet med levealder kom jeg med fordi jeg følte at "priviligert"-statusen ble utfordret av Elinblu.

Tja, jeg vet ikke helt om jeg skjønte hvor du ville med den setningen der. Jeg tenkte mer på argumenter som ofte dukker opp i debatter om snobberi - at alle ville ha bodd i villa på Vestkanten og kjørt SUV hvis de hadde råd, og at alle fordommer og erting utelukkende bunner i misunnelse. Det er klart at forskjellen i forventet levealder provoserer meg, men den bidrar ikke til mine fordommer i den forstand. (Dessuten er jeg dum nok til å tro at jeg ikke dør 10 år før dere selv om jeg bor i Groruddalen - med mindre eksosen fra Østre Akervei, Trondheimsveien og E6 tar kverken på meg, da. På mange plan er jeg jo nesten en av dere. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:37   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Jeg kan infårmere om at de poshe bilene som har registreringsnummer fra et noenlunde propert sted stort sett uten unntak er et helvete å ligge bak eller møte på snødekte fjellveier.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:44   #45
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Som helt utenforstående (trønder med høy utdannelse og høy lønn som bor på østkanten) så synes jeg vel egentlig at vestkantsfolk har de vanlige fordommene som høyere middelklasse/overklasse pleier å ha overfor arbeiderklasse/lavere klasser hvor man enn er i landet, og vice versa.
Selv om jeg bor på østkanten så har jeg derfor absolutt ingen hemninger med å ha fordommer mot vestkantsfolk, for jeg anser det mer som at jeg er kritisk mot min "klasse" eller "stand".

Sannheten er jo selvfølgelig at Oslofolk er de mest trangsynte småbyfolkene jeg noen gang har møtt. Geez, er det noen av dem som noen gang har vært utenfor byen og vet noe som helst om verden utenfor?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:46   #46
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ikke så mye sikkert, men jeg synes disse vestkantfjortisene er ti ganger mer uniformert enn det vi var i byen der jeg er fra.

Man vil vel alltid lettere kunne se nyansene i sin egen flokk enn andres? Det blir litt som at nordmenn synes alle kinesere ser like ut, mens kinesere synes alle skandinaver er like.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tror (trår varsomt her nå) at en av grunnene til at jeg fniser av SUV-kjørende, botox-proppede, nyblekede og solbrune vestkantzozzerer at de har så ekstremt lite peiling på hvordan verden er utenfor boblen.

Men de vaskeekte vestkantkidsa med generasjoner av røtter på riktig side av byen har da verken bleket hår eller botoxfjes? De er har naturlig lyse striper i håret etter sommerferien på Tjøme og en ren, velpleid hud som følge av riktig kosthold og mosjon i friskt luft. De blekede og brunkrem/botox-inspirerte finner man vel flere av dess lenger øst man drar? (Siste stopp Russland. )

Selv har jeg fordommer mot vestkanten på lik linje som jeg har fordommer mot alle steder og alle folk. Jeg er skeptisk til det motsatte er bevist og jeg generaliserer over en lav sko. Men det er altså misunnelsen og janteloven i mange av fordommene som provoserer meg.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:46   #47
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sannheten er jo selvfølgelig at Oslofolk er de mest trangsynte småbyfolkene jeg noen gang har møtt. Geez, er det noen av dem som noen gang har vært utenfor byen og vet noe som helst om verden utenfor?

Som en kjekkas av typen nasal Heisann Sveisann sa til meg en gang, helt oppriktig ment: Døh, du er jamen schmaaart til å være BONDE, altså.

Jepp.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:47   #48
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sannheten er jo selvfølgelig at Oslofolk er de mest trangsynte småbyfolkene jeg noen gang har møtt. Geez, er det noen av dem som noen gang har vært utenfor byen og vet noe som helst om verden utenfor?

Jeg har bodd seks år i Trondheim, noe som virkelig har preget meg som menneske. :smisker hemningsløst:

Dessuten bidro det oppholdet til styrking av vestkantfordommene, når sant skal sies.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:48   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Jeg tror RajRaj har rett. Lite botox her, de har råd og tid og kunnskap til å ta vare på hud og hår. Jeg også. Jeg ser MYE yngre ut enn mine jevnaldrende sambygdinger, som begynner å bli slitne.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:49   #50
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sannheten er jo selvfølgelig at Oslofolk er de mest trangsynte småbyfolkene jeg noen gang har møtt. Geez, er det noen av dem som noen gang har vært utenfor byen og vet noe som helst om verden utenfor?

Hva er egentlig Oslofolk, lurer jeg på. En av mine største fordommer ligger i innflyttere (spesielt fra vestlandet og trøndelag ) som flytter til Oslo som unge studenter, går i hjemmestrikka kjoler eller loppis-frakker flere nummer for store og ligger som strødd i Sofienberg-parken hele sommeren, mens de spiser hummus og leker med sjongleringsballer.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:52   #51
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

En av mine største fordommer ligger i innflyttere (spesielt fra vestlandet og trøndelag ) som flytter til Oslo som unge studenter, går i hjemmestrikka kjoler eller loppis-frakker flere nummer for store og ligger som strødd i Sofienberg-parken hele sommeren, mens de spiser hummus og leker med sjongleringsballer.


Hahaha! Ja, flate, de er teite! Sånne er det i Trondheim også, de nyeste studentene er de übreste av überstudenter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:53   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Jeg kan kun legge til grunn mine observasjoner da jeg skulle lage en fotoreportasje sak om fancyschamncy biler på "riktig" side av byen. Det var botox. Det var bleket hår. Det var solbrun hud. Ikke peroksidblond og ikke brunkrem, neida. Og jeg gir vel beng, det var bare litt festlig. Ikke minst at jeg fikk streng beskjed om å IKKE FÅ MED BAKGRUNNEN, FOR GUDS SKYLD! da jeg fant en kul bil på Løkka som jeg tok bilde av. Man måtte nemlig ikke kunne se at det var på feil side av Hegdehaugsveien.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:54   #53
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Jeg tror spørsmålet er feil stilt. Veldig få synes det er "lov" å ha fordommer mot grupper de enten a) er en del av, eller b) sympatiserer med.

Dessuten er det forskjeller på fordommer ut fra gruppe og fordommer ut fra adferd. Når jeg ser en SUV vet jeg at vedkommende eier prioriterer stor bil foran miljø og andres trafikksikkerhet. Jeg vet bare ikke hvor god grunn vedkommende har. Ser jeg noen som bor i et 20 millioner kroners hus med designerklær og flere dyre biler i garasjen vet jeg eierene synes det er greit å bruke mye spenn på seg selv. Det er ikke fordommer, det er å ta folks adferd til etterretning.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:55   #54
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Ingen er mer superduperurbane enn innflytterne, i hvertfall.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:55   #55
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kan kun legge til grunn mine observasjoner da jeg skulle lage en fotoreportasje sak om fancyschamncy biler på "riktig" side av byen. Det var botox. Det var bleket hår. Det var solbrun hud. Ikke peroksidblond og ikke brunkrem, neida. Og jeg gir vel beng, det var bare litt festlig. Ikke minst at jeg fikk streng beskjed om å IKKE FÅ MED BAKGRUNNEN, FOR GUDS SKYLD! da jeg fant en kul bil på Løkka som jeg tok bilde av. Man måtte nemlig ikke kunne se at det var på feil side av Hegdehaugsveien.

Garantert nyrike innflyttere. :fordomsfull:

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:56   #56
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.101
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

[quote=Scarlett;1199578]

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror RajRaj har rett. Lite botox her, de har råd og tid og kunnskap til å ta vare på hud og hår. Jeg også. Jeg ser MYE yngre ut enn mine jevnaldrende sambygdinger, som begynner å bli slitne.

Den bygda du vokste opp i må virkelig være noe for seg selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:57   #57
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Skjeptisk til nyrike og lav kulturell kapital.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:58   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Jeg er innflytter og føler at dere har fordommer mot meg.

Men hvor faen er jeg fra, da? Bygdefolka mener at jeg er/var innflytter der, Oslofolk mener at jeg er innflytter her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 20:58   #59
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Jeg bare ser og observerer, Liven. Og er veldig fornøyd med at min sosiale mobilitet har glattet ut huden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 21:00   #60
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er innflytter og føler at dere har fordommer mot meg.

Men hvor faen er jeg fra, da? Bygdefolka mener at jeg er/var innflytter der, Oslofolk mener at jeg er innflytter her.

Velkommen i klubben. Min mor er fra Oslo, ergo var jeg ikke rett xxx-døl, og jeg er ikke oppvokst her, så jeg er ikke Osloborger heller. Jeg lever greit med det og kameleoner meg omkring.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no