Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volkswagen Up!?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-16, 17:20   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Volkswagen Up!?

Jeg funderer på å skaffe en elbil i tillegg til dieselpickup-en. Den kan være liten, trenger ikke ha plass til hele familien, trenger ikke ha plass til bikkja, og trenger ikke ha den lengste rekkevidden. Den er i såfall ment for den transporten som innimellom må til, type hente etter trening innimellom, noe jobbkjøring, bykjøring. Småtteri som det er dyrt og teit å bruke den svære dieselbilen til.

Jeg lurer på en Up, den virker helt okei og koster ikke så mye. Hvorfor bør jeg kjøpe den, evt hva annet bør jeg heller kjøpe?

(Vil helst ha e-golf, men gidder ikke betale så mye. Vil IKKE ha Leaf eller Tesla. Vil ikke ha hybrid.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 17:37   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Følger interessert med i tråden. Vi lurer på å skaffe oss en El-bil hvis det blir sånn at jeg må kjøre til jobb.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:37   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

E-up er super, den. Vi kjøpte nesten en slik, men så ramlet det inn litt penger så det ble e-golf i stedet. Jeg synes e-upen ser sikkelig kul ut fortsatt og tenker at hvis vi bytter ut den andre bilen og, blir det en sånn.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:42   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Jeg har prøvekjørt begge og syns Up! er ganske liten når du sitter inn i den. Jeg har Yaris i dag. Vi skal bytte ut yarisen med en elbil nå, og syns det er vanskelig å velge, for den vil jo for det meste bli brukt til og fra jobb (1 pers + henting på sfo).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 19:54   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Jeg har vurdert Up lenge, mest fordi Golfen er for dyr for mitt bruk. Jeg synes den er liten og kjekk, perfekt bybil.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 20:04   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Hadde det vært som den eneste bilen, hadde ikke Up!-en vært aktuell et sekund. Så det er ikke så farlig om den er liten. (Kanskje jeg kan få den oppå planet til Buster? )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 20:56   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Vi har e-up og har hatt den i ganske akkurat to år. Jeg elsker den! Den er kjapp, stabil, liten, men overraskende romslig. Jeg har nok heller hatt en e-golf, men den hadde ikke kommet da vi kjøpte+ at den er endel dyrere.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 21:20   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Jeg er også fornøyd eUp eier. Hatt den i 2 år i juni. Brukes til kjøring til/fra jobb og til sånn småkjøring på kveldstid. Passer perfekt til vårt bruk, og jeg er blitt ordentlig glad i bilen.
Kommer egentlig ikke på noe negativt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 21:23   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Vi har e-up. Den er førstevalget. Alltid. Med mindre vi skal på langtur da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-16, 21:26   #10
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi har e-up. Den er førstevalget. Alltid. Med mindre vi skal på langtur da.

Ja, det er det blitt her og. Det hadde jeg ikke trodd på forhånd.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 07:06   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Kjenner mange med E-up.
Den er jo bitteliten, men duger.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 08:02   #12
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Kan signere de andre her, har hatt vår siden september, jeg bruker den til og fra jobb siden jeg har alle bompengeringene og fordel med kollektivfelt. I tillegg er det kjøring til og fra treninger og øvelser, handling, alt mulig man ikke trenger digert dieseldrog til. Kjempefornøyd, anbefales!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 08:49   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Vi var innom Eup (og for så vidt en del andre elbiler) før vi til slutt endte med Egolf. Hos oss var det rett og slett plassen i forsetene som avgjorde, knærne stanget i dashbordet både på denne og på Leaf, så da falt de ut av lista (men vi er høye folk, altså).

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 08:50   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Om at den er så liten: En venninne av meg og ektemannen på to meter endte opp med e-up, da denne var den som var best for den særs lange ektemannen - så den er liten, men mer romslig enn den ser ut som.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 09:54   #15
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Min mann er nesten 1,80, han sitter godt og kjører. Men er jo ikke spesielt god plass i baksetet bak ham da.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 10:49   #16
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Min mann er nesten 1,80, han sitter godt og kjører. Men er jo ikke spesielt god plass i baksetet bak ham da.

Minn mann er 20 cm høyere, og han sitter nesten i baksetet.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 11:01   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Min mann er nesten 1,80, han sitter godt og kjører. Men er jo ikke spesielt god plass i baksetet bak ham da.

Min mann er helt gjennomsnittlig både på vekt og høyde- han er og veldig glad i bilen, men han innrømmer at han føler seg gigantisk når han setter seg inn i den - føler han kler på seg bilen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 11:24   #18
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Min mann er nesten 1,80, han sitter godt og kjører. Men er jo ikke spesielt god plass i baksetet bak ham da.

Mente nesten 1,90, men resten stemmer.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:06   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Du har skrevet Up i overskriften. Bare vær oppmerksom på at up og e-up er like forskjellig som golf og e-golf.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:28   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Volkswagen Up!?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Du har skrevet Up i overskriften. Bare vær oppmerksom på at up og e-up er like forskjellig som golf og e-golf.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no