Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Ville du sikret et barn som er 142 cm og 36 kg med bilsete?
Ja 27 34,62%
Nei 21 26,92%
Vet ikke 4 5,13%
Jeg ville brukt limpistol 3 3,85%
Bilpute 23 29,49%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-16, 22:37   #61
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Vi har kidfix. Tror jeg. Kjøpt inn for 7 år siden.

Og da kjøpt fordi det kunne stilles i bredden til vår svært tynne datter. Nå er det stilt litt bredere og passer henne fremdeles fint. Vi har et likt sete til knerten og 12-årige venninner får også plass.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-16, 22:52   #62
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har kidfix. Tror jeg. Kjøpt inn for 7 år siden.

Og da kjøpt fordi det kunne stilles i bredden til vår svært tynne datter. Nå er det stilt litt bredere og passer henne fremdeles fint. Vi har et likt sete til knerten og 12-årige venninner får også plass.

Kan det stilles i bredden? Hvordan gjør man det? Det begynner å bli trangt for Lillebror, men det er mulig det skyldes at jeg ikke har justert det i bredden etter at hans noe smalere søster brukte setet tidligere.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 00:03   #63
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Kan det stilles i bredden? Hvordan gjør man det? Det begynner å bli trangt for Lillebror, men det er mulig det skyldes at jeg ikke har justert det i bredden etter at hans noe smalere søster brukte setet tidligere.

Du tar tak i begge hornene (mulig under) og trykker der du får tak under liksom, og så drar du utover. KidFix er virkelig et genialt sete og var ihvertfall det som har valler lengst i ryggen fra stump til beltefører. Det er stor variasjon i hvor lange beltestolene er dessverre.

Flott å høre fra samtalen du hadde med TT, Che

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 00:06   #64
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg pratet med trygg trafikk om dette i fjor. Storebror var da over 36 kg og ca 140 cm. Han synes det var ubehagelig å sitte uten stol. Han jeg pratet med sa at han ville fortsette å bruke stol. Han sa også at pute ikke hadde mye for seg og at det jobbes med å få høyere vektgrense på stolene.

Ah, dette var grei informasjon. Jeg tror eldstemann kommer til å nå vektgrensen før han vokser ut av beltestolen i høyden. Men han liker selv å sitte i den, så det er greit å vite at han kan fortsette så lenge han har plass.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 08:33   #65
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Du tar tak i begge hornene (mulig under) og trykker der du får tak under liksom, og så drar du utover.

Takk!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 09:26   #66
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring av 8-åring - 142 cm, 36 kg

Interessant at denne tråden dukket opp nå. Han som den gang var åtte år (og nå er 10) har sittet uten stol et års tid. Jeg var lite opptatt av vektgrensen, var mer fokusert på høyden og at beltet skulle ligge riktig. Det samme kommer vi til å gjør med Mini (snart åtte). Hun nærmer seg 140 og kan i teorien sitte uten stol, men så lenge hun har god plass og syns stolen er behagelig å sitte i, ser jeg ingen grunn til å la henne sitte uten

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no